Gå til innhold

Lillys lille


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis blir dette en dagbok om et nært forestående svangerskap... Har vært prøver en liten stund nå, men ikke prøvd skikkelig før forrige mnd og nå. Har litt uregelmessig mens, så det har ikke vært så enkelt å beregne eggløsning, men vi har ikke stresset med prøvingen, så noen eggløsningstest har ennå ikke vært aktuelt. Vi bare kooooser oss og lar det stå til :wink:

Jeg er 25 år (blir 26 om et par uker) og mannen min er 30 (blir 31 to dager etter meg). Vi giftet oss 5. juli i fjor, og har tenkt på det å få barn i ca et halvt år nå. Vi har som sagt ikke begynt å prøve skikkelig før nå i det siste, for vi ville gjerne slippe å få barn i desember (jul, nyttår etc...) Klarer vi det denne gangen får vi kanskje barn i april. Håper det!! Vi står på som bare det denne mnd :wink: , så vi håper på full klaff... Men regner med at vi sikkert må prøve noen mnd til. Er jo ikke alle som klarer det med en gang.

Jeg vil gjerne bli gravid fort, fordi jeg lider av en smule "legeangst". Kommer til å grue meg skikkelig til den første legetimen, men ser på et svangerskap som en real mulighet for meg å bli kvitt den idiotiske, meningsløse redselen. Kommer til å svime av under blodprøven, men SO WHAT! Jeg dør jo ikke av det......

Er det noen som er i samme situasjon som meg, eller???

Skriver mer senere. Må vel "prøve" litt igjen...... Koselig det, da..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lykke til med prøvinga..

Kunne ønske det var meg jeg, men jeg må nok vente to år til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit som dagbokskriver!

:velkommen:

Håper dere slipper å prøve så veldig lenge før det klaffer!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Grattis med nyåpnet dagbok! *fanfare*

Håper det snart blir en ekte svangerskapsdagbok! :tommelsmil:

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tusen takk for velkomsten!!!! :) Det var hyggelig.

Ja, jeg håper det blir en ekte svangerskapsdagbok snart jeg og. Kryss fingre!

:babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg måttet ordne med ny fastlege. Fikk plutselig et brev dumpende ned i postkassa hvor det stod at jeg var blitt tildelt en ny fastlege p.g.a. at den gamle hadde avsluttet sin virksomhet. Problemet var at den nye fastlegen min var i en helt annen kommune. :o Ikke nabokommunen, nei, men utenfor der igjen.... :o En smule tungvint, kanskje...... :-? Jeg MÅ jo bare få en lege her i kommunen. Jeg som lider av legeskrekk, og i tillegg skulle kjøre gjennom 2 kommuner for å komme dit...... grøss og gru. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen som dagbokskriver :blomst:

Ville bare si det at jeg har også legeskrekk. HATER leger intenst og går ikke med mindre jeg absolutt må. Men under svangerskapet MÅ man jo. Men nå er det sånn at jeg går for babyen sin skyld liksom. Men uansett har legeskrekken min faktisk forsvunnet litt. Syns ikke det er så fælt lenger jeg. Håper du opplever det samme :)

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et år igjen på skolen og så er det jo greit med jobb, mannen har to år igjen på skolen så det er likom greit med to inntekter da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meta

Takk for hyggelig hilsen. Det var godt å høre at det er flere enn meg som har legeskrekk, og det var jo veldig oppløftende å høre at det hadde forsvunnet litt for deg. Kanskje det gjør det for meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv

Høres veldig fornuftig ut. Vi har også ventet til ferdig skolegang etc. Det eneste vi gjerne skulle ordnet oss snart var et større hus. Vi bor i rekkehus nå, men er på utkikk etter et hus med flere rom og større bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse prøvetider tenker jeg veldig mye på eventuelle navn. Foreløpig er disse navnene aktuelle for vår del:

Torine (oppkalling)

Helene (oppkalling)

Kristina

Oline (oppkalling fra guttenavnet Olav)

Jørgen (oppkalling)

Aksel

Eskil

Iver

Sivert

Even

Anders

Thomas (oppkalling)

Hm.... men det er neimen ikke lett å bestemme seg. :klø:

Kom gjerne med synspunkter, dere som besøker dagboken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til med prøvingen!! Håper det klaffer fortere enn fortes :-)

-hilsen fra utlåmodige prøverjuni!

Ha en fin helg forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til oss prøvere!

Håper det ikke tar lang tid før du har en liten en i magen :)

God helg og fantastisk sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Ja, denne dagboken blir det spennende å følge med i.. :wink:

Lykke til og kos deg med prøvingen. Si i fra om legeskrekken når du bestiller første time, så får du sikkert "spesialbehandling". :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...