Gå til innhold

Hus til 12 mill som 24 åring. Vil det reise spørsmål?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da ville det vel vært pussig å ha store pengesummer i cash? Enig i at det ellers kunne virket litt slik, selv om jeg personlig får følelsen av at det er enda mer shady enn som så, men dette med at mye av pengene skulle være i kontanter er jo pussig om det er nettbasert valuta det er snakk om.

Tipper uansett dette bare er tull. Ingen som virker så lite oppegående tjener så mye penger i så ung alder uten noen skikkelige storskalagreier som på ingen måte kan omtales som bare "svart arbeid".

Anonymous poster hash: cf590...21c

Han skrev at de står på konto i utlandet.

Bitcoin kan stå på konto hos et nettmegler (Bitcoin-megler) eller registrert i blockchainen som er det komplette Bitcoin-registeret som befinner seg på alle bitcoin klientprogrammer som kjører, f.eks. på min pc.

Alle transaksjoner i Bitcoin-nettverket (blockchain) ligger på alle pcer som kjører full blockchain. Om jeg overfører en milliBTC til min nabo, så legger transaksjonen seg på alle pcer i nettverket. De som ikke er på nettverket vil få kopi av transaksjonen når nettverket tilkobles.

Men nå _vet_ jeg jo ikke om ts har Bitcoin. Det var bare en tanke med avsporing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrev at de står på konto i utlandet.

Bitcoin kan stå på konto hos et nettmegler (Bitcoin-megler) eller registrert i blockchainen som er det komplette Bitcoin-registeret som befinner seg på alle bitcoin klientprogrammer som kjører, f.eks. på min pc.

Alle transaksjoner i Bitcoin-nettverket (blockchain) ligger på alle pcer som kjører full blockchain. Om jeg overfører en milliBTC til min nabo, så legger transaksjonen seg på alle pcer i nettverket. De som ikke er på nettverket vil få kopi av transaksjonen når nettverket tilkobles.

Men nå _vet_ jeg jo ikke om ts har Bitcoin. Det var bare en tanke med avsporing...

Stemmer.

Anonymous poster hash: 5e119...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skrev at de står på konto i utlandet.

TS skrev først at "De ligger på en konto i utlandet", før h*n fulgte opp ett minutt senere med "Og også mye i kontanter". Hvis man snakker om en total pengebeholdning som muliggjør å kjøpe et hus til 12 mill. betyr vel "mye" antagelig et millionbeløp. Det var der bitcoin-idéen stoppet hos meg, bare. I så fall må h*n jo ha solgt unna deler av bitcoinbeholdningen og tatt ut millioner (i hvert fall mange, mange hundre tusen) i kontanter, og da ville jo varsellampene hos myndighetene gått av for lengst.

Tror uansett det er sprøyt fra TS' side.

Anonymous poster hash: cf590...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ett spesifikt svar!

Anonymous poster hash: 5e119...106

Lol lykke til med det! Tror du blir nødt til å kjøpe huset i Pakistan også ;)

Det blir ihvertfall ikke hus i Norge på deg.

Anonymous poster hash: fea3b...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS skrev først at "De ligger på en konto i utlandet", før h*n fulgte opp ett minutt senere med "Og også mye i kontanter". Hvis man snakker om en total pengebeholdning som muliggjør å kjøpe et hus til 12 mill. betyr vel "mye" antagelig et millionbeløp. Det var der bitcoin-idéen stoppet hos meg, bare. I så fall må h*n jo ha solgt unna deler av bitcoinbeholdningen og tatt ut millioner (i hvert fall mange, mange hundre tusen) i kontanter, og da ville jo varsellampene hos myndighetene gått av for lengst.

Tror uansett det er sprøyt fra TS' side.

Anonymous poster hash: cf590...21c

Nå er det ikke ulovlig å ta ut bitcoin i kontanter da.. så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er innhaver av store pengesummer som ikke blir registrert. Man kan vel se på det som svart-arbeid, og dermed har jeg heller ingen registrerte inntekter, eller registrert formue.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg hus, og jeg lurer da på om det vil bli stillt spørsmål om hvor jeg har fått penger fra? Vil dette kunne bli en politisak?

Anonymous poster hash: 5e119...106

Ja. Med all sannsynlighet er det ikke inntekt som ikke er skattet som vil være den første misstanken men spørsmål om dette er penger innhentet via kriminell aktivitet som ran, tyveri, narkotikasalg etc.

Siden du oppgir at dette er svart inntekt og du da med all sannsynlighet har liten registrert inntekt i skattelistene vil du ikke få mye lån fra bank - jeg antar derfor at du da har 8-12 mill liggende. Med dagens skattesystem vil du få store problemer med å benytte disse uten at det vil bli etterforsket av økokrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke ulovlig å ta ut bitcoin i kontanter da.. så....

Det har vel ingen sagt heller. Å ta ut kontanter er ikke ulovlig samme hva slags lovlig virksomhet de stammer fra, det vet vi alle. Det jeg derimot vil si er at hvis TS på fullt lovlig vis har tatt ut millioner i cash vil det vekke minst like stor oppmerksomhet hos myndighetene som at en person i 20-årene kjøper et dyrt hus. Grensen for når det må sendes melding til Økokrim ligger vel under 100 000, så det ti-tjue-tredvedobbelte hadde jo ikke gått. Igjen, det er jo etter alle solemerker en tulletråd, men hvis TS allerede har tatt ut millioner i cash er jo risikoen ved et stort boligkjøp peanuts i forhold.

Anonymous poster hash: cf590...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ingen sagt heller. Å ta ut kontanter er ikke ulovlig samme hva slags lovlig virksomhet de stammer fra, det vet vi alle. Det jeg derimot vil si er at hvis TS på fullt lovlig vis har tatt ut millioner i cash vil det vekke minst like stor oppmerksomhet hos myndighetene som at en person i 20-årene kjøper et dyrt hus. Grensen for når det må sendes melding til Økokrim ligger vel under 100 000, så det ti-tjue-tredvedobbelte hadde jo ikke gått. Igjen, det er jo etter alle solemerker en tulletråd, men hvis TS allerede har tatt ut millioner i cash er jo risikoen ved et stort boligkjøp peanuts i forhold.

Anonymous poster hash: cf590...21c

Kanskje jeg skal kjøpe min neste bil i cash? :-/ Det er jo strengt tatt IKKE ulovlig å betale ting kontant.

Men... Hvordan løser man dette..

Det er ikke ulovlig å betale kontant, men en butikk behøver kun ta imot 25 av hver enhet. Vil det si at jeg slipper å betale resten om de ikke ønsker å ta det imot?

Jeg kan jo ikke veksle til noe større enn 1000 lapper.

Hva om jeg skal betale 47151 kroner? Eller 50 000 kontant for den saks skyld..

Eller 150 000.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...