Gå til innhold

I Russland aborteres nesten fullbårne fostre!


Stella88

Anbefalte innlegg

Inntil for et par år siden ble det utført lovlige aborter på friske fostre i uke 24 i Norge. Noen av disse barna levde i over en time etter fødselen. De ble pakket inn i et teppe og lagt bort for å dø. Nå er loven skjerpet, og abort etter uke 22 er ikke lenger lov. Eneste unntaket er hvis fosteret har alvorlig sykdom/skade som ikke er forenelig med liv.



Anonymous poster hash: bd211...512
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Hun oppdaget graviditeten sent. Babyen i magen var helt frisk, men hun fikk innvilget det av sosiale grunner - Ingen støtte av kjæresten og panikk/uro fordi hun overhode ikke følte seg klar for barn. Å bære fram barnet ville være skadelig for hennes psykiske tilstand.... Jeg synes ikke det er gode nok grunner, og mener det blir tatt altfor lite hensyn til den mest uskyldige parten, nemlig babyen i magen

Anonymous poster hash: a8dd7...60a

Igjen så vil jeg tro det er mer til det enn det du sier. Kan f.eks være det psykiske du ikke vet alt om. Det er ikke slik at man i uke 20 bare kan si "jeg vil ta abort" og så gjør de det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Inntil for et par år siden ble det utført lovlige aborter på friske fostre i uke 24 i Norge. Noen av disse barna levde i over en time etter fødselen. De ble pakket inn i et teppe og lagt bort for å dø. Nå er loven skjerpet, og abort etter uke 22 er ikke lenger lov. Eneste unntaket er hvis fosteret har alvorlig sykdom/skade som ikke er forenelig med liv.

Anonymous poster hash: bd211...512

Ja, og det er veldig bra vi har mer kunnskap om det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt på bærtur. NEI, det er ikke ok.

Fordi? Hvorfor er livet mer verdt i uke 30 enn i uke 20? Ingen av disse kan overleve utenfor livmoren på egenhånd, og begge to er like mye liv. I samtlige abortdebatter her inne blir det presisert at det liv som ikke overlever på egenhånd ikke kan regnes som fullverdig, og dermed kan fjernes uten snev av dårlig samvittighet. Er det mer grusomt fordi en i uke 30 gjennkjenner det som en baby, mens i uke 20 er det forlangt frem til "ferdig" levedyktig baby? Det er like mye liv i uke 10-20-30 og når ferdig i uke 40. Hvis du noensinne har sett og holdt en ekstrem permatur så vet du at disse ikke overlever på egenhånd, de må ha medisinsk hjelp. Det virker bare mer grusomt senere i svangerskapet fordi det ser mer ut som en gjennkjennelig, nusselig baby enn tidlig i svangerskapet når fosteret er lite. Men et foster på 10 uker har slående hjerte og bevegelser, det har også en i uke 30. Så iflg abortforkjemperne på kg er det ikke forskjell, de må følge sin egen logikk hele veien om den skal være gyldig.

Anonymous poster hash: 34faf...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi? Hvorfor er livet mer verdt i uke 30 enn i uke 20? Ingen av disse kan overleve utenfor livmoren på egenhånd, og begge to er like mye liv. I samtlige abortdebatter her inne blir det presisert at det liv som ikke overlever på egenhånd ikke kan regnes som fullverdig, og dermed kan fjernes uten snev av dårlig samvittighet. Er det mer grusomt fordi en i uke 30 gjennkjenner det som en baby, mens i uke 20 er det forlangt frem til "ferdig" levedyktig baby? Det er like mye liv i uke 10-20-30 og når ferdig i uke 40. Hvis du noensinne har sett og holdt en ekstrem permatur så vet du at disse ikke overlever på egenhånd, de må ha medisinsk hjelp. Det virker bare mer grusomt senere i svangerskapet fordi det ser mer ut som en gjennkjennelig, nusselig baby enn tidlig i svangerskapet når fosteret er lite. Men et foster på 10 uker har slående hjerte og bevegelser, det har også en i uke 30. Så iflg abortforkjemperne på kg er det ikke forskjell, de må følge sin egen logikk hele veien om den skal være gyldig. Anonymous poster hash: 34faf...682

Det er forskjell, fordi et embryo eller foster i tidlige uker dør med en gang og lider ikke. En baby i uke 30 kan overleve en stund og lide. Det er forskjell på et frø og en plante. At du ikke ser forskjellen, er ditt eget problem.

Anonymous poster hash: 0c680...2bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi? Hvorfor er livet mer verdt i uke 30 enn i uke 20? Ingen av disse kan overleve utenfor livmoren på egenhånd, og begge to er like mye liv. I samtlige abortdebatter her inne blir det presisert at det liv som ikke overlever på egenhånd ikke kan regnes som fullverdig, og dermed kan fjernes uten snev av dårlig samvittighet. Er det mer grusomt fordi en i uke 30 gjennkjenner det som en baby, mens i uke 20 er det forlangt frem til "ferdig" levedyktig baby? Det er like mye liv i uke 10-20-30 og når ferdig i uke 40. Hvis du noensinne har sett og holdt en ekstrem permatur så vet du at disse ikke overlever på egenhånd, de må ha medisinsk hjelp. Det virker bare mer grusomt senere i svangerskapet fordi det ser mer ut som en gjennkjennelig, nusselig baby enn tidlig i svangerskapet når fosteret er lite. Men et foster på 10 uker har slående hjerte og bevegelser, det har også en i uke 30. Så iflg abortforkjemperne på kg er det ikke forskjell, de må følge sin egen logikk hele veien om den skal være gyldig.

Anonymous poster hash: 34faf...682

Selv om de ikke kan overleve på egenhånd, kan de like så overleve med medisinsk hjelp utenfor mors mage. Det er født barn så tidlig som uke 23 i Norge som har levd til å bli friske barn. At du sammenligner det med et foster i uke 10, som på ingen måte er utviklet til å overleve utenfor mors mage sier jo bare hvor koko du er!

Anonymous poster hash: 792fa...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vi bør holde våre meninger for oss selv..

Er en grunn til at folk tar abort og ingen kan forestille seg hva som går igjennom hodet på dem. Ingen sitter og jubler over en slik avgjørelse, selv om noen liker å tro slik om sine medmennesker.

Bare fordi at jeg mener at abort ikke er mord, respekterer jeg at andre mener at det er mord.

Bare fordi at jeg mener at aktiv dødshjelp er en positiv ting, respekterer jeg også at noen mener at dette er mord.

Noe annet er at vi ikke får gjort en dritt med at andre land praktiserer slik som supersenaborter.

Selv om det er mange her inne som sier at man kan adoptere bort barnet så er det ikke alle som takler dette heller. Jeg hadde aldri taklet å gi bort barnet mitt, da hadde jeg heller tatt abort.

Takk GUD for at det ikke lenger er strikkepinn-praksis i Norge!



Anonymous poster hash: 164be...d70
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_Russia

"During the 2000s, Russia's steadily falling population (due to both negative birthrates and low life expectancy) became a major source of concern, even forcing the military to curtail conscription due to shortages of young males. On 21 October 2011, the Russian Parliament passed a law restricting abortion to the first 12 weeks of pregnancy, with an exception up to 22 weeks if the pregnancy was the result of rape, and for medical necessity it can be performed at any point during pregnancy"

Takk Gud, og jeg er ikke religiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...