Gå til innhold

Økonomisk krise. Råd søkes sårt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har havnet i en skikkelig krise og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler meg kjempe fortvila, og trenger noen råd.

Jeg er student og har nylig fått barn nummer to og er hjemme i permisjon fra studiene. Samboer mistet jobben for noen måneder siden og mottar kun dagpenger fra NAV og jeg som er student har heller ikke jobbet nok og opparbeidet meg krav til foreldrepenger, så jeg fikk kun utbetalt engagsstønad som nå er oppbrukt på barneutstyr og for at vi skulle klare oss gjennom månedene uten jobb eller inntekt for min samboer. Jeg mottar kun støtte fra lånekassen.

Pga lave inntekter har vi ikke fått betalt husleie eller strømregninger blant annet. Fordi pengene har hvert skrapt sammen til barnehageplassen og mat.

Vi eier ingenting, vi leier leilighet. Og idag kom hafslund på døra og skulle stenge strømmen, men dumpet heller ett stort krav i fanget på meg :/ Jeg er fullt klar over at dette er så dumt som det går an å få blitt. Og at vi har rota oss langt ned i gjørma. Skulle gjort alt for å ordne opp for, men jeg har jo omtrent ikke penger på kontoen, eller mulighet til å jobbe når jeg går hjemme med en liten en.

Har jeg noen som helst mulighet for å få noe støtte i denne situasjonen ? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

På forhånd takk for svar.


Anonymous poster hash: adb9d...c2d



Anonymous poster hash: adb9d...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt nav.

Snakk med Hafslund o.s.v og spør om dere kan dele opp regningene.

Får dere bostøtte?

Det er dyrt å ha barn. Har dere kjøpt alt (mye) nytt til den nye babyen? Kjøp heller brukt heretter, om dere ikke gjør det allerede.

Spør i grupper på facebook eller finn.no om å få arve babytøy/barneklær/babyutstyr. Det finnes mange snille og hjelpsomme folk der ute. :)



Anonymous poster hash: f42f8...5a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider