Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, CecilieX skrev:

Men det går likevel ikke an å se bort fra barneeksponeringen. Den er like lite til barnets beste som CBE sin. 

Ja, ingen tvil om det. Det er omdømmmet jeg omtaler. Viktig fordi det sitter lengre inne å forstå at også «ekte» mennesker kan begå etiske overtramp. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Kollontaj skrev:

Funkygine er mer kjent enn mannen sin. Jeg snakker om appellen, ikke nødvendigvis fakta, men det skader ikke akkurat Funkygine å ha en idrettsmann ved sin side. 

Vel, men Morten er den som har kred av dem. Hvem i helvete er Jørgine bortsett fra en trenende gladjente da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, FruJohansen skrev:

Bildet til Jørgine er utrolig kult, rått og ekte, og blottet for "se så føkkings perfekt jeg er".

Men jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett det. Jeg følger henne ikke engang, det kom opp som forslag på Instagram. Jeg har nå sett to mennesker jeg overhodet ikke kjenner i en situasjon som er nærmere, mer intim og mer hudløs enn jeg har sett noen av mine nærmeste venninner. Alle som deltar på et slikt bilde bør få velge hvem som får se det. Nå er det for sent.

SÅ enig. Dette bildet kan jeg glatt kjenne meg igjen i, det "appelerer" til min virkelighet. Noe i meg blir tilfredsstilt, av en eller annen grunn. Jeg digger motvekten til CBE's polerte verden, og får lyst til å gi en "like" bare fordi hun viser noe andre prøver å sminke. 

MEN, det er så privat...har lyst til å legge hånden over bildet og beskytte de.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når folk liker dette bildet, men blir provosert av CBE sine, så er det jo helt opplagt ikke egentlig barneeksponeringen til CBE som er problemet... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, nimbus skrev:

Men når folk liker dette bildet, men blir provosert av CBE sine, så er det jo helt opplagt ikke egentlig barneeksponeringen til CBE som er problemet... 

 

 

Det handler kanskje om at eksponering av barn legger seg på toppen av en rekke andre kritikkverdige forhold på andre blogger? Jørgine framstår som en kvinne med god kontroll på både businessen sin og livet sitt, hun er likandes og inspirerende for mange. Hun framstå som "ekte" i kanalene sine. Da er det kanskje lettere å se forbi det ene kritikkverdige forholdet, selv om det er helt åpenbart like ille at hun eksponerer barna som at andre gjør det. 

Hos CBE er ikke eksponeringen av barn "det egentlige problemet". Det er ett av en lang rekke forhold; som hun også får mye kritikk for. 

Endret av FruJohansen
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel funkygine gjort det til sitt varemerke at hun er så rå, ufiltrert og ekte. Hun føler vel at hun må fortsette å dele. Men hun hadde absolutt ikke trengt det, hun har så mange andre ting å spille på! Morsomt at hun involverer de voksne i familien! Morten, mamman, brødrene. Vegard er også gull! Men ungene kunne blitt holdt mye mer i bakgrunnen. Hadde hun bare sett det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ninnn skrev:

Nå har vel funkygine gjort det til sitt varemerke at hun er så rå, ufiltrert og ekte. Hun føler vel at hun må fortsette å dele. Men hun hadde absolutt ikke trengt det, hun har så mange andre ting å spille på! Morsomt at hun involverer de voksne i familien! Morten, mamman, brødrene. Vegard er også gull! Men ungene kunne blitt holdt mye mer i bakgrunnen. Hadde hun bare sett det selv.

Men tror du ikke de alle ser det? Det tror jeg de absolutt gjør. Men søte, sjarmerende barn genererer klikk og klikk genererer mynt i lommeboka. Money talks. Det er tydeligvis lett å la seg blende av penger.

Forøvrig fint for Funkygine at hun er så "rå, ufiltrert og ekte". Fakta er likevel at det er innblikk i det som for meg er altfor private sfærer jeg reagerer på, der barn ukritisk blir brukt som statister eller "props", uansett om det er aldri så ekte.

 

1 time siden, FruJohansen skrev:

Det handler kanskje om at eksponering av barn legger seg på toppen av en rekke andre kritikkverdige forhold på andre blogger? Jørgine framstår som en kvinne med god kontroll på både businessen sin og livet sitt, hun er likandes og inspirerende for mange. Hun framstå som "ekte" i kanalene sine. Da er det kanskje lettere å se forbi det ene kritikkverdige forholdet, selv om det er helt åpenbart like ille at hun eksponerer barna som at andre gjør det. 

Hos CBE er ikke eksponeringen av barn "det egentlige problemet". Det er ett av en lang rekke forhold; som hun også får mye kritikk for. 

Nettopp!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, nimbus skrev:

Men når folk liker dette bildet, men blir provosert av CBE sine, så er det jo helt opplagt ikke egentlig barneeksponeringen til CBE som er problemet... 

 

 

Nei, problemet her er at de unnskylder Jørgine fordi de liker henne, intet annet. Mer enn bare litt hyklersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, L0lip0p skrev:

Noen som har en tanke om hvilken podcast hun snakker om mtp hennes siste story på snapchat?

Lurer også på det... kanskje T&T men who knows..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, L0lip0p said:

Noen som har en tanke om hvilken podcast hun snakker om mtp hennes siste story på snapchat?

Det er nok «Kvinneguidens venner» som tok opp fotballfrue sitt bilde fra morsdagen. (Linnea Myhre og venninne har podcasten)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Svevendemeg skrev:

Det er nok «Kvinneguidens venner» som tok opp fotballfrue sitt bilde fra morsdagen. (Linnea Myhre og venninne har podcasten)

Hvis det er slik da, mener Funkygine at vi ikke skal kritisere folk som gjør dumme ting? Da er det mobbing? Jeg har hørt podden til Kvinneguiden og syns det var helt innafor å kritisere CBE sitt morsdagsinnlegg. Men med eksponeringa av barn som Funky driver med så forstår ikke hun hva problemet er. Kjenner jeg er lei av at folk roper mobbing når det er KRITIKK. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funkygine er krenket på vegne av Caroline Berg Eriksen som blir kritisert for systematisk iscenesettelse og eksponering av barna sine. Det er jo ikke så rart siden funkygine eksponerer barn i stor stil og sågar bruker dem kynisk i reklameøyemed. At hun likestiller kritikk med mobbing overrasker null; det er akkurat på det nivået hun befinner seg. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, dette er da virkelig ikke mobbing.   Jeg skjønner ikke at disse bloggerene ikke tør å stå på egne bein?

Jeg håper reklamepengene blir satt på barnas konto, noe burde de sitte igjen med som voksne.  

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er podcasten til Linnea Myhre hun snakker om, synes jeg innlegget hennes vitner om særdeles lite refleksjon rundt eksponering av barn. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Firestone skrev:

Hvis det er podcasten til Linnea Myhre hun snakker om, synes jeg innlegget hennes vitner om særdeles lite refleksjon rundt eksponering av barn. 

Det kommer vel ikke som noe sjokk?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, xemiliex skrev:

Funkygine er krenket på vegne av Caroline Berg Eriksen som blir kritisert for systematisk iscenesettelse og eksponering av barna sine. Det er jo ikke så rart siden funkygine eksponerer barn i stor stil og sågar bruker dem kynisk i reklameøyemed. At hun likestiller kritikk med mobbing overrasker null; det er akkurat på det nivået hun befinner seg. 

Kynisk var vel litt å ta i? Ikke mye barna reklamerer for? Polarn O Pyret, Devold.. Noe mer..? 

Tviler på at barna tar skade av å være en del av bloggen hennes. Uendelig mange barn som vokser opp i offentlighet. Og hvor mange her inne kan med hånden på hjerte si at de aldri har vist frem barna i SoMe? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...