Gå til innhold

Funkygine

nurse07

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (9 minutter siden):

Det var trist at du mistet babyen din. Men det er faktisk ikke slik at alle kan ta hensyn til alle. Jeg mistet min nyfødte baby kort tid etter fødsel og skulle virkelig ønske at vi fikk gå gjennom våkenetter og kolikk, likevel skjønner jeg at andre kan klage over en hard barseltid. 

Du må forsøke å ikke måle andres utfordringer mot din egen tragedie. 

Ååå…det var utrolig trist å høre ❤️
Ord blir fattige. 

Du er et bedre menneske enn meg som klarer å se forbi din egen sorg i møte med andre gravide/ mødre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kakaopulver skrev (3 timer siden):

Jeg var gravid på samme tid som henne nå. Terminen min var samtidig som hennes, men jeg måtte føde et dødt foster i uke 18. Det er tungt å høre på at en frisk og flott gravid klage såpass mye og være så utakknemlig.
Jeg tror ikke dere i tråden som forsvarer henne har opplevd det samme som meg, da hadde dere kanskje håpet at hun modererte klagingen sin. 

❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (4 timer siden):

Jeg var gravid på samme tid som henne nå. Terminen min var samtidig som hennes, men jeg måtte føde et dødt foster i uke 18. Det er tungt å høre på at en frisk og flott gravid klage såpass mye og være så utakknemlig.
Jeg tror ikke dere i tråden som forsvarer henne har opplevd det samme som meg, da hadde dere kanskje håpet at hun modererte klagingen sin. 

Har selv mistet en nyfødt baby,å gått gjennom ett nytt høyrisikosvangerskap etterpå hvor vi endelig fikk med baby hjem.

Jeg har fortsatt full forståelse for at andre klager å synes det er skikkelig dritt å være gravid.

Tror ikke Jørgine "ikke forstår" hvor heldig hun er,men det må da være rom for å klage over det også..

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må kunne få lov klage over magevondt selv om det finnes andre med magekreft liksom. Og Jørgine må få lov å klage over graviditeten selv om andre ikke kan bli gravide eller mister barn. 
Man kan ikke sammenligne personlige opplevelser opp mot hverandre. 

Og Jørgine elsker jo dette barnet like høyt som de andre barna sine, men jeg kan forstå at det er leit å gi opp/utsette drømmen om hundekjøring f.eks når hun endelig fikk sjansen. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal hun måtte ta hensyn til alle alle andre fordi du og andre har opplevd noe vondt? Jeg likte heller ikke å være gravid. Syntes det var helt pyton faktisk, selv om jeg fødte friske barn. Det er alltid noen andre som har opplevd noe vondt/verre. Skal vi ikke kunne få lov til å være ærlig om hvordan vi har det pga det?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (5 timer siden):

Du må forsøke å ikke måle andres utfordringer mot din egen tragedie. 

Hjelpes, Jørgine har jo ingen seriøse utfordringer når hun går gravid. Så hvorfor klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wenda skrev (1 time siden):

Man må kunne få lov klage over magevondt selv om det finnes andre med magekreft liksom. Og Jørgine må få lov å klage over graviditeten selv om andre ikke kan bli gravide eller mister barn. 

Og Jørgine elsker jo dette barnet like høyt som de andre barna sine, men jeg kan forstå at det er leit å gi opp/utsette drømmen om hundekjøring f.eks når hun endelig fikk sjansen. 

Hadde du klaget over magevondt til en som hadde magekreft? 

Jørngine er ikke død eller 90 år gammel selv om hun er gravid nå, så hundekjøring kan hun alltid gjøre senere. Hun har sikkert 50 gode år igjen med den hobbyen om hun vil. Hun klagde i et tidligere svangerskap da hun var i 20 årene over en annen hobby hun ikke fikk drive med (tror det var kampsport?) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (2 timer siden):

Jørgine vinner mye på å være åpen om følelsene sine. Jeg syns det er flott at ikke alle influensere rosemaler svangerskapene sine. Hun burde selvfølgelig ha moderert seg litt, men jeg syns likevel det er bedre enn å gjøre som CBE og slankeredigere gravidmagen mindre mens hun pludrer om at alt er helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (1 time siden):

Jørngine er ikke død eller 90 år gammel selv om hun er gravid nå, så hundekjøring kan hun alltid gjøre senere. Hun har sikkert 50 gode år igjen med den hobbyen om hun vil. Hun klagde i et tidligere svangerskap da hun var i 20 årene over en annen hobby hun ikke fikk drive med (tror det var kampsport?) 

Ja altså min beste venninne hadde kreft for noen år siden. Selvfølgelig kunne jeg finne på å si at jeg var sliten eller hadde vondt. Jeg vet at hun hadde blitt forbanna om alle rundt henne hadde trippet på tå rundt henne i frykt for å si noe sårende. Om man som alvorlig syk eller barnløs ikke takler at andre har det vondt eller har barn så burde man gjøre noe med seg selv

Og 50 gode år igjen av hobbyen? Seriøst, er du klar over hvor krevende den hobbyen er? Hun må nå bruke de neste årene på graviditet, småbarnsfasen igjen, trene opp kroppen igjen osv. skjønner godt hun ble skuffet med en gang og trengte litt tid på å snu om på følelsene

Endret av Wenda
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Jørgine var gravid med Milano klaget hun over at hun var tykk, altså tykk som i overvektig!

Det mener jeg er helt på trynet når man har et uproblematisk svangerskap og føder et friskt barn.

Hun sender ut veldig farlig signaler

Endret av Tough cookie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (1 minutt siden):

Ja altså min beste venninne hadde kreft for noen år siden. Selvfølgelig kunne jeg finne på å si at jeg var sliten eller hadde vondt. Jeg vet at hun hadde blitt forbanna om alle rundt henne hadde trippet på tå rundt henne i frykt for å si noe sårende. Om man som alvorlig syk eller barnløs ikke takler at andre har det vondt eller har barn så burde man gjøre noe med seg selv

Jo men det er ikke alltid man kan sammenligne plager og kreft er for mange en sykdom med dødelig utgang.

Jeg har en i nær omkrets som har kreft med spredning og kommer sannsynligvis til å dø av det, og han tåler ikke at jeg eller andre rundt han klager over dagligdagse plager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Jo men det er ikke alltid man kan sammenligne plager og kreft er for mange en sykdom med dødelig utgang.

Jeg har en i nær omkrets som har kreft med spredning og kommer sannsynligvis til å dø av det, og han tåler ikke at jeg eller andre rundt han klager over dagligdagse plager

Nei men så drit å gjøre det rundt han da. Og tåler han ikke å lese på nettet at andre klager så får han logge seg av. Er vel ikke verre enn det. 
Hele verden kan ikke holde kjeft og ligge lavt i tilfelle noen tar seg nær av det 😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (10 minutter siden):

Da Jørgine var gravid med Milano klaget hun over at hun var tykk, altså tykk som i overvektig!

Det mener jeg er helt på trynet når man har et uproblematisk svangerskap og føder et friskt barn.

Ja! Jeg husker godt hvor mye hun gråt i speilet fordi hun var så tykk da hun ventet Milano, altså som høygravid. Hun ser mye mye bedre ut enn det de fleste gjør som ikke er gravide.
Det er utrolig provoserende å se og høre på!! Og med tanke på hvor mange som enten ikke kan bli gravid eller som mister i svangerskap så burde en trø litt varsomt i media. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wenda skrev (1 minutt siden):

Nei men så drit å gjøre det rundt han da. Og tåler han ikke å lese på nettet at andre klager så får han logge seg av. Er vel ikke verre enn det. 
Hele verden kan ikke holde kjeft og ligge lavt i tilfelle noen tar seg nær av det 😂

Så enig så enig.  Begynner å bli lei dette jævla dillet med å ta hensyn til alt og alle. Ja jeg var en av de som hatet å gå gravid- alle 5 gangene!! Ene gangen lå venninnen min og jeg samtidig i fødsel.....mitt barn overlevde så vidt fordi jeg fikk keisersnitt,  mens hennes døde- fordi hun ikke fikk KS...

Mitt barn ble brukt som terapi for henne og husker jeg klagde over lite søvn, ømme bryster m.m , og hun sa gang på gang.... at også hun hadde klagd over det samme om babyen hennes levde. Super venninne og vi holder sammen den dag i dag, 30 år etter. 

Folk må slutte å la seg bli krenket for minste ting. Skal man snart slutte å spise mat for å ha sympati med sultrammende i Afrika?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (43 minutter siden):

Enig !

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (5 timer siden):

Hjelpes, Jørgine har jo ingen seriøse utfordringer når hun går gravid. Så hvorfor klage?

Det er faktisk ikke opp til deg å gradere hennes følelse av ubehag under svangerskapet. Det gjør deg bare usympatisk. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Det er faktisk ikke opp til deg å gradere hennes følelse av ubehag under svangerskapet. Det gjør deg bare usympatisk. 

En er ikke usympatisk selv om en ikke støtter klagingen til en utrolig privilegert person. En av tingene hun klaget på i begynnelsen av graviditeten var at hun ikke hadde klær som passet. Med en inntekt på over 7 millioner i året vil jeg tro hun har penger til å kjøpe seg nye klær for denne korte perioden. 😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (37 minutter siden):

En er ikke usympatisk selv om en ikke støtter klagingen til en utrolig privilegert person. En av tingene hun klaget på i begynnelsen av graviditeten var at hun ikke hadde klær som passet. Med en inntekt på over 7 millioner i året vil jeg tro hun har penger til å kjøpe seg nye klær for denne korte perioden. 😉

Og hadde hun gjort det og delt det, så ville folk klaget over miljøsløsing🙄 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (7 timer siden):

Det er noe jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaopulver skrev (På 21.11.2021 den 9.42):

Det er veldig leit at du mistet barnet ditt.❤️ Samtidig er det alltid noen som har det verre, og du er sikkert heldigere på noen punkter der Jørgine ikke er så heldig. Og trigger det deg må du avfølge, det gjør jeg hele tiden med personer som trigger mine ting. 

Kakaopulver skrev (På 21.11.2021 den 15.54):

Jeg har forstått det sånn at hun så frem til noe spesifikt til vinteren som hun gledet seg veldig mye til. Jeg blir også skuffet om noe jeg gleder meg mye til blir avlyst, selv om jeg får tatt det igjen. I tillegg er det også sånn som en annen nevner at det er jo ikke bare graviditeten som må gjennomføres, det er jo en liten baby som må tas vare på, kroppen må komme tilbake for å tåle belastningen, et lite barn som ikke tåler at mamma er borte tidlig med en gang (hun har vært åpen om at hun ammet yngste i flere år) også krever det mer på hjemmebane med 4 unger, vs 3, spesielt når de er så spredd i alder. 

Tough cookie skrev (På 21.11.2021 den 17.48):

Kan du dokumentere? 

Kakaopulver skrev (21 timer siden):

Men kan man ikke få lov å synes at det er kjipt å ikke passe egne klær, selvom man har råd til nye? Jeg vil egentlig si at alle her i Norge er privilegerte, men det er ikke sånn at man ikke har lov til å klage likevel. Det er kjedelig når det skikkelig stress på jobb, og du er fullstendig utslitt når du kommer hjem, allikevel er det ingen som pleier å kommentere at du har jobb i det minste. Man snakker selvfølgelig ikke om sånne ting til hun som akkurat har mistet jobben sin, men Jørgine må da få klage over det hun synes er kjipt på SINE kanaler, på samme måte som at de som elsker å være gravid snakker om det på sine kanaler. 

Jeg hadde skjønt kritikken om hun klaget direkte til en som har mistet barnet sitt, eller en som var ufrivillig barnløs. Men man ser jo her i tråden at det ikke er akseptert å ikke like å være gravid. Jeg tror det er viktig at noen snakker om det også, for det er mange som blir usikre fordi de ikke liker å være gravid, og kanskje kan det forhindre svangerskapsdepresjon. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...