Gå til innhold

Funkygine

nurse07

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Bollapinnsvin103 skrev:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/K385Py/Nar-likes-veier-tyngre-enn-barnas-beste--Linna-Myhre-og-Kaveh-Rashidi

Synes denne linken passet godt inn her.

Funkygine virker til å være en av de største på eksponering av barn. Hun deler det meste og bruker dem ofte i reklame. Er undrende til hvorfor flere på Kvinneguiden er så opptatt av å «ta» Caroline Berg Eriksen på dette, mens Funkygine slipper unna. Handler det hele om trynefaktor? Hvem som er mest likandes? 

Vi har tatt Funkygine for det mye, bare les igjennom tråden så finner du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bollapinnsvin103
1 hour ago, Anna Nas said:

Jeg følger ikke med på det influencere/bloggere publiserer i egne kanaler, men det er ikke vanskelig å skjønne at Funkygine blir godt likt og at hun av den grunn ikke er av dem som får den krasseste kritikken for hverken eksponering av barn eller skjult reklame.

Kanskje hennes lesere heller ikke er av de ivrigste brukerne av Kg, men uansett antar jeg at ettersom Funkygine har blitt en like kommersiell og økonomisk vellykket influencer som konkurrentene sine, kan det hende kritikken øker. Det begynner for eksempel å komme en og annen kommentar om at reklamemengden er vel stor, og at hun er for dårlig til å merke. Litt kritikk for barneeksponering har hun fått, men hittil har hun sluppet billig unna. Det kan også endres nå som folk skjønner at pengene renner inn på konto. Dess mer barna oppfattes å bli brukt for at foreldrene skal oppnå fordeler, jo mer kritisk innstilt blir mange.

Kanskje Funkygine hadde gjort like stor økonomisk suksess uten å blande inn barna i sin kommersielle virksomhet. Hun er ikke avhengig av å bruke barna som trofé, for å hevde seg i toppen.

Bra skrevet. Og ja jeg er enig i at Funkygine har slippet billig unna. Hun eksponerer jo barna i mye større grad enn enkelte andre som kritiseres her inne. Så man begynner å lure, lure på om det egentlig er eksponeringen disse andre kritiseres for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adrielle
35 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Bra skrevet. Og ja jeg er enig i at Funkygine har slippet billig unna. Hun eksponerer jo barna i mye større grad enn enkelte andre som kritiseres her inne. Så man begynner å lure, lure på om det egentlig er eksponeringen disse andre kritiseres for. 

Følger ikke så veldig med på Funky, men liker henne. Fantastisk utstråling og treningsglede!

Men ja, enig i at hun eksponerer barna i alt for stor grad. Hun har vel også vært kritisert for dette på KG? Men hun gjør det kanskje på en annen måte enn CBE og AB, som bruker barna mer aktivt og direkte i reklame.(Mitt inntrykk)

Må legge til at jeg sluttet å følge Funkygine på snap pga eksponeringen - veldig leit at hun ikke stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
53 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

De samme som kritiserer barne-eksponering hos CBE har kritisert Funkygine for det også. Foreslår du leser deg opp. Det er ingen dobbeltmoral i denne saken. 

Mange av de som er kritiske har også fronter at de derfor ikke leser bloggen, og da blir det også færre kritiske innlegg her, da man nettopp må følge for å kunne observere og dermed kommentere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
1 time siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at de som kritiseres for barneeksponering egentlig kritiseres av andre årsaker, men dersom Funkygine er blant dem som er aller verst, burde egentlig Funky-tråden inneholdt mye mer kritikk. At den ikke gjør det er nok delvis at interessen for Funkygine ikke har vært stor nok på Rampelyset og delvis fordi leserne av akkurat den bloggen liker henne så godt at de ser gjennom fingrene med barneeksponeringen.

Tillegg: Mine to siste innlegg er ikke et forsøk på å fortelle noen at de burde lese/følge og kritisere Funkygine også.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103
39 minutter siden, CecilieX said:

De samme som kritiserer barne-eksponering hos CBE har kritisert Funkygine for det også. Foreslår du leser deg opp. Det er ingen dobbeltmoral i denne saken. 

Mange av de som er kritiske har også fronter at de derfor ikke leser bloggen, og da blir det også færre kritiske innlegg her, da man nettopp må følge for å kunne observere og dermed kommentere det. 

Altså 😅.. enkelte på kvinneguiden er så kjappe med å slenge ut «foreslår at du leser deg opp». Har ingen intensjon om å lese hele 70 sider. Men hvor får du det fra, at jeg ikke har satt meg inn i saken jeg uttaler meg om? 

Kritikken mot bloggere som CBE er skarpere og «hardere» om du vil, enn hva den er mot Funkygine. Så da foreslår jeg at du leser begge tråder og sammenligner. 

Dobbeltmoralen lenge leve! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
29 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Altså 😅.. enkelte på kvinneguiden er så kjappe med å slenge ut «foreslår at du leser deg opp». Har ingen intensjon om å lese hele 70 sider. Men hvor får du det fra, at jeg ikke har satt meg inn i saken jeg uttaler meg om? 

Kritikken mot bloggere som CBE er skarpere og «hardere» om du vil, enn hva den er mot Funkygine. Så da foreslår jeg at du leser begge tråder og sammenligner. 

1) Du påstår altså at Funkygine ikke får like mye kritikk, men har ikke lest hele tråden?

2) Hadde du lest trådene ville du visst at jeg er deltaker i begge 

Du skjønner selv at det blir vanskelig å ta påstandene dine på alvor, når du tilkjennegir at du ikke har lest trådene? Da blir det jo bare synsing, og det ville du visst, hvis du hadde lest trådene, at du ikke kommer langt med på Rampelys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103
22 minutter siden, CecilieX said:

1) Du påstår altså at Funkygine ikke får like mye kritikk, men har ikke lest hele tråden?

2) Hadde du lest trådene ville du visst at jeg er deltaker i begge 

Du skjønner selv at det blir vanskelig å ta påstandene dine på alvor, når du tilkjennegir at du ikke har lest trådene? Da blir det jo bare synsing, og det ville du visst, hvis du hadde lest trådene, at du ikke kommer langt med på Rampelys. 

Jeg har lest i trådene, ingen synsing her. Men ikke hvert bidige innlegg gjennom hundrevis av sider. Det er heller ikke nødvendig. 

En av bloggerene sin tråd har blitt stengt opptil flere ganger. Igjen, foreslår at du selv leser deg litt opp og sammenligner. Du er gjerne litt farget av engasjementet ditt mot den ene 😉 Og vi to blir ikke enige, det er sikkert. 

Endret av Bollapinnsvin103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Du har rett i at kritikken er skarpere mot CBE. Er jo også flere her som sier også at de liker Funkygine,(deriblant meg),men er fremdeles kritiske til eksponeringen. Har enda til gode å lese slike ting sagt om CBE. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen synes det er for lite kritikk her inne, feel free, det er jo ikke sånn at man kan forlange at andre mennesker skal gidde lese denne bloggeren bare fordi de kritiserer andre. Eller, jeg kan godt slenge inn litt kritikk: eksponeringen av umyndige er håpløst, harry og avleggs. Stå for dine egne greier, holder ikke det, finn på noe annet å gjøre. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
På 24.4.2019 den 1.07, Thisisnotmyname skrev:

Tror det kommer av at hos Caroline så blir alt framstilt som perfekt og glansbilde og man skikkelig ser at det er satt av tid for å lage reklame med barna. Mens funky er litt mer hær sitter vi å spiser dette, og barna leker ute i denne og slikt. 

Men jeg håper at det kommer en lov om å ha med barn i reklame på some. De som eks er modeller for klesbutikker når de er barn får vell betalt? Mens for bloggerbarna så går pengene rett inn til bloggeren ikke barna. 

Så fordi hun er mere chill så er det mere Okei? Nei. Jeg vet faktisk mere om barna til funkygine en jeg gjør om barna til Caroline. Nettopp fordi hun er mere chill. Ikke bra. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
1 time siden, Anonym1990. skrev:

Så fordi hun er mere chill så er det mere Okei? Nei. Jeg vet faktisk mere om barna til funkygine en jeg gjør om barna til Caroline. Nettopp fordi hun er mere chill. Ikke bra. 

Jepp. Jeg klarer ikke la være å like Jørgine, men det er skremmende hvor mye jeg vet om barna hennes, exmannen, moren hennes, brødrene, ektemannen, faren.. Og jeg er bare gjennomsnittlig engasjert og leser bloggen sporadisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Ninnn skrev:

Jepp. Jeg klarer ikke la være å like Jørgine, men det er skremmende hvor mye jeg vet om barna hennes, exmannen, moren hennes, brødrene, ektemannen, faren.. Og jeg er bare gjennomsnittlig engasjert og leser bloggen sporadisk.

Samme her. Synes hun er et skjønt vinnende vesen, men jeg vet mye om barna hennes. Mye mer en andre bloggeres barn. Og jeg leser engang ikke bloggen hennes, men følger med her og der på hun og Vegars YouTube serie, insta litt sporadisk og snap sporadisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2019 at 1:07 AM, Thisisnotmyname said:

Tror det kommer av at hos Caroline så blir alt framstilt som perfekt og glansbilde og man skikkelig ser at det er satt av tid for å lage reklame med barna. Mens funky er litt mer hær sitter vi å spiser dette, og barna leker ute i denne og slikt. 

Men jeg håper at det kommer en lov om å ha med barn i reklame på some. De som eks er modeller for klesbutikker når de er barn får vell betalt? Mens for bloggerbarna så går pengene rett inn til bloggeren ikke barna. 

Hvordan vet du dette? Har alle bloggerne sagt at de tar pengene selv? Kan det ikke hende at noen setter pengene over på barnas sparekonto?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
38 minutter siden, Jimjam skrev:

Hvordan vet du dette? Har alle bloggerne sagt at de tar pengene selv? Kan det ikke hende at noen setter pengene over på barnas sparekonto?

Nah, hvis det hadde skjedd så hadde de gått ut i bloggen sin om hvor barnevennelige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, Hesya skrev:

Merkelig måte å "tigge" til seg sponsa designerkjole til Gullruten.. (ref. snap)

Tror det var ironisk, men ble litt feil. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Maneo skrev:

Forstod at det var ironisk. Men så feil ja... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
53 minutter siden, Hesya skrev:

Merkelig måte å "tigge" til seg sponsa designerkjole til Gullruten.. (ref. snap)

26 minutter siden, Maneo skrev:

Jeg tror ingenting på at det var ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...