Gå til innhold

Erfaringer med tarmskylling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis vi skal snakke om hva som kan være svært skadelig og til og med livsfarlig så får du se på all dokumentasjon på medisiner og medisnsk behandling som tar liv hver dag.

Ingen har sagt at skolemedisin er ufarlig eller uten bivirkninger. Det er ikke poenget heller. Poenget er at den har en virkning, en positiv effekt, som kan dokumenteres. Tarmskylling har ikke det. Ja, det er bivirkninger med alle medisiner, men de positive virkningene veier som oftest opp for disse, og tradisjonell medisin redder langt flere mennesker enn den dreper.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen har sagt at skolemedisin er ufarlig eller uten bivirkninger. Det er ikke poenget heller. Poenget er at den har en virkning, en positiv effekt, som kan dokumenteres. Tarmskylling har ikke det. Ja, det er bivirkninger med alle medisiner, men de positive virkningene veier som oftest opp for disse, og tradisjonell medisin redder langt flere mennesker enn den dreper.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

Medisiner har ikke alltid positiv virkning nei, det er jo derfor folk tyr til alternativ medisin.

Jammen DA er det jo helt ok. Så lenge medisiner redder 1 million mennesker, så er det irrelevant om 100 000 dør som direkte følge av medisinen. Gjør ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har ikke alltid positiv virkning nei, det er jo derfor folk tyr til alternativ medisin.

Jammen DA er det jo helt ok. Så lenge medisiner redder 1 million mennesker, så er det irrelevant om 100 000 dør som direkte følge av medisinen. Gjør ingenting.

Nå dummer du deg bare ut, og viser hvor lite du egentlig forstår.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dummer du deg bare ut, og viser hvor lite du egentlig forstår.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

Det er for dumt til å hele tatt respondere på. Lykke til ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for dumt til å hele tatt respondere på. Lykke til ;)

Lykke til du også, med å holde deg unna alt av medisiner :) Tipper du skifter mening den dagen du faktisk blir syk, og ikke bare lider av typiske i-landssykdommer som "ubalanse i ph-nivået" eller noe annet vissvass.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har ikke alltid positiv virkning nei, det er jo derfor folk tyr til alternativ medisin.

Jammen DA er det jo helt ok. Så lenge medisiner redder 1 million mennesker, så er det irrelevant om 100 000 dør som direkte følge av medisinen. Gjør ingenting.

Jeg tror det er DU som må stikke hodet ut av boksen din, for du har faktisk ikke skjønt noe av hvordan man dokumenterer effekt av behandling, hvordan man gjør risikovurdering, og hvordan man vurderer effekt av et medikament. For ikke å snakke om den kunnskapen som ligger til grunn.

Det du skriver i innlegget ditt er så galt som det går an, og det tar fra deg en hver troverdighet hvis du i fullt alvor hevder at dette er en akseptabel risikoprofil.

Skaff deg kunnskap om det du uttaler deg om. Ellers blir det en pinlig øvelse.

Anonymous poster hash: 3aad6...75c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til du også, med å holde deg unna alt av medisiner :) Tipper du skifter mening den dagen du faktisk blir syk, og ikke bare lider av typiske i-landssykdommer som "ubalanse i ph-nivået" eller noe annet vissvass.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

Har jeg noensinne sagt at man aldri skal ta medisiner? Har jeg noensinne sagt at jeg aldri kommer til å ta medisiner? Jeg vet jo så inderlig godt hvordan det er å være syk, alvorlig syk også. Jeg vet også hvordan det er å ta medisiner, jeg forfekter ikke skolemedisin selv om jeg er forkjemper av alternative løsniner når det er mulig. Vit hva du snakker om før du kommer med sånne idiotiske anklagelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tarmskylling de siste dagene i form av diaré. Føler meg som et nytt og bedre menneske!



Anonymous poster hash: 687dc...80f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noensinne sagt at man aldri skal ta medisiner? Har jeg noensinne sagt at jeg aldri kommer til å ta medisiner? Jeg vet jo så inderlig godt hvordan det er å være syk, alvorlig syk også. Jeg vet også hvordan det er å ta medisiner, jeg forfekter ikke skolemedisin selv om jeg er forkjemper av alternative løsniner når det er mulig. Vit hva du snakker om før du kommer med sånne idiotiske anklagelser.

Nei, da er det bare sånn at ingenting av det du sier henger sammen. Du mener at andre skal tenke selv, du burde kanskje gi det et forsøk selv også. Neste gang kan du prøve å tenke FØR du skriver, så slipper du å dumme deg så veldig ut.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har ikke alltid positiv virkning nei, det er jo derfor folk tyr til alternativ medisin.

Det er sjelden det er grunnen til at folk går til alternative behandlere. Oftere er det på grunn av at de har en sykdom som skolemedisinen rett og slett ikke kan hjelpe til med. Så da går folk til alternative behandlere som påstår at de kan fikse det. Problemet er bare at det kan de ikke, og de lyver folk rett opp i trynet bare for å tjene penger. Eller det kan være at folk har noen diffuse plager som likevel hadde gått over av seg selv. Hvis de da i mellomtiden går til en alternativ behandler, er det de som får æren for det som deres egen kropp egentlig tok seg av.

Jammen DA er det jo helt ok. Så lenge medisiner redder 1 million mennesker, så er det irrelevant om 100 000 dør som direkte følge av medisinen. Gjør ingenting.

Dette her er bare tøv. Det foregår hele tiden forskning for å finne frem til medisiner som har mindre bivirkninger, og bedre virkning. Har du noen eksempler å komme med?

Anonymous poster hash: 9a4de...013

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har ikke alltid positiv virkning nei, det er jo derfor folk tyr til alternativ medisin.

Jammen DA er det jo helt ok. Så lenge medisiner redder 1 million mennesker, så er det irrelevant om 100 000 dør som direkte følge av medisinen. Gjør ingenting.

Hvis det var sant at man aksepterte 10 prosent dødsfall som følge av behandling, så hadde vi enten ikke lenger hatt leger og sykehus, eller vi ville ha sett et drastisk fall i befolkningstallene i verden.

Tror du virkelig at 10 prosent av de som får medisiner dør?

Er du klar over hvor mange som dør fordi folk som deg lurer dem til å prøve virkningsløs alternativbehandling i stedet for behandling som faktisk hjelper?

Du tenker ikke selv. Du tenker PÅ deg selv, og bryr deg ikke om at du underminerer respekten for helsevesenet og lurer folk til å kaste bort penger og helse på behandlingsformer som kan være svært skadelige.

Hvordan kan det være sneversynt å ha kunnskap om hvordan kropp, sykdom og behandling fungerer?

Anonymous poster hash: 3aad6...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var sant at man aksepterte 10 prosent dødsfall som følge av behandling, så hadde vi enten ikke lenger hatt leger og sykehus, eller vi ville ha sett et drastisk fall i befolkningstallene i verden.

Tror du virkelig at 10 prosent av de som får medisiner dør?

Er du klar over hvor mange som dør fordi folk som deg lurer dem til å prøve virkningsløs alternativbehandling i stedet for behandling som faktisk hjelper?

Du tenker ikke selv. Du tenker PÅ deg selv, og bryr deg ikke om at du underminerer respekten for helsevesenet og lurer folk til å kaste bort penger og helse på behandlingsformer som kan være svært skadelige.

Hvordan kan det være sneversynt å ha kunnskap om hvordan kropp, sykdom og behandling fungerer?

Anonymous poster hash: 3aad6...75c

Forstod du ikke at jeg kom med hypotese?

Jeg gidder ikke bruke tiden min på å diskutere alternativt på kvinneguiden, det er helt nyttesløst. Denne tråden dreier seg om erfaringer med tarmskylling som jeg var dum nok til å svare på. Jeg gidder ikke svare mer i denne tråden, for uansett hva jeg sier blir det her bare en forbanna heksejakt.

:goodbye:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod du ikke at jeg kom med hypotese?

Jeg gidder ikke bruke tiden min på å diskutere alternativt på kvinneguiden, det er helt nyttesløst. Denne tråden dreier seg om erfaringer med tarmskylling som jeg var dum nok til å svare på. Jeg gidder ikke svare mer i denne tråden, for uansett hva jeg sier blir det her bare en forbanna heksejakt.

:goodbye:

Kanskje det handler om at du har feiloppfatninger og vrangforestillinger? Det er ikke første gang du blir grepet i å komme med usannheter om helsevesenet. Du kom ikke med noen hypotese, men med en helt vill påstand som ikke har rot i noe som helst, og bare vitner om at oppfatningene dine bunner i ekstremt manglende kunnskap om det du kritiserer.

Det er ikke noen heksejakt - det er du som ikke klarer å stå for usannhetene dine.

Anonymous poster hash: 3aad6...75c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Den 12. november 2014 at 18.27, 2shy skrev:

Tok regelmessig tarmskylling i noen mnd´er, med meget godt hell. Syns det var ubehagelig i begynnelsen, men så syns jeg det var en "herlig".

Merket du forskjell? Jeg har avføring som sitter fast i tarmen og lurer på om det kan fikse problemet.

Anonymkode: 3b246...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merket du forskjell? Jeg har avføring som sitter fast i tarmen og lurer på om det kan fikse problemet.

Anonymkode: 3b246...e17

Hvis du faktisk har avføring som sitter fast i tarmen, så vil nok tarmskylling skade tarmslimhinnene dine, og du bør behandles av en ordentlig lege i stedet for en kvakksalver.

Tarmskylling er fortsatt bare tull. En hemofec eller calprotectin kan gi indikasjoner på om noe er galt, og en koloskopi vil kunne gi mange svar. Om du har en følelse av at noe sitter fast i tarmen bør det absolutt undersøkes.

Anonymkode: 32632...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merket du forskjell? Jeg har avføring som sitter fast i tarmen og lurer på om det kan fikse problemet.

Anonymkode: 3b246...e17

Jeg er veldig glad jeg hadde slike behandlinger, og kommer helt klart til å gjøre det igjen. Det er lite hensiktsmessig med bare èn behandling.

Men jeg er enig med AB over meg, kjenner du at du har avføring som sitter fast, sjekk med lege/få tatt nødvendige undersøkelser i forkant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...