Gå til innhold

Erfaringer med tarmskylling?

Fremhevede innlegg

Skrevet

folkeopplysningen synes jeg er så useriøst, her fokuserer de bare på hva norske myndigheter sier og tar ikke annet i betraktning. blir provosert av det programmet da de heller ikke tar hensyn eller vurderer hvordan folk opplever el. har nytte av noen av tingene de gjennomgår. propaganda program som skal sikre norske leger og myndigheter mer penger i kassa! :bond:

Anonymous poster hash: c1cf2...a84

I følge folkeopplysningen har ikke hva kiropraktorene gjør noen virkning heller.... Jeg har hatt god virkning i allefall, samme med kolikkbabyer osv!

Blir kjempeprovosert av det programmet.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge folkeopplysningen har ikke hva kiropraktorene gjør noen virkning heller.... Jeg har hatt god virkning i allefall, samme med kolikkbabyer osv!

Blir kjempeprovosert av det programmet.

Det finnes mange forklaringer på at du opplever at behandlingen virker, men det betyr ikke at den faktisk virker. Jeg sier det ikke for å være slem.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

• Liker 3
Skrevet

Åja, så du føler at det virker så dermed ser du bort i fra at all forskning viser at det ikke har noen effekt? Var det noen som snakket om naivt?

Nå var det ikke jeg som kallte deg naiv, fint hvis du ikke legger ord i munnen min. Det er helt irrelevant for meg hva "forskning" sier når det faktisk har hatt betydelig positiv effekt for meg. Nå dreier denne tråden seg også om folk sin erfaring med tarmskylling, jeg skjønner ikke hvorfor det alltid må bli en evinnelig diskusjon om "effekt" og "ikke effekt" fra mennesker som ikke har noe grunnlag til å uttale seg - annet enn hva de har lest.

Merk også at det ofte er sykepleiere som utfører tarmskyllinger. Sånn for ordens skyld er ikke dette noe jeg gjør lenger, men var noe jeg hadde veldig god nytte av da jeg gjorde det.

• Liker 2
Skrevet

Nå var det ikke jeg som kallte deg naiv, fint hvis du ikke legger ord i munnen min. Det er helt irrelevant for meg hva "forskning" sier når det faktisk har hatt betydelig positiv effekt for meg. Nå dreier denne tråden seg også om folk sin erfaring med tarmskylling, jeg skjønner ikke hvorfor det alltid må bli en evinnelig diskusjon om "effekt" og "ikke effekt" fra mennesker som ikke har noe grunnlag til å uttale seg - annet enn hva de har lest.

Merk også at det ofte er sykepleiere som utfører tarmskyllinger. Sånn for ordens skyld er ikke dette noe jeg gjør lenger, men var noe jeg hadde veldig god nytte av da jeg gjorde det.

Jeg sa ikke at du hadde kalt meg naiv, men når det var snakk om å være naiv ville jeg bare påpeke at det er naivt å snu ryggen til forskning (nei, ikke "forskning") og betale penger for noe som ikke har noen dokumentert effekt og som beviselig kan være skadelig. Sykepleiere som utfører slike behandlinger burde miste sykepleierlisensen sin. Dessuten antar du at jeg ikke har noe grunnlag for å uttale meg annet enn hva jeg har lest, men det har jeg faktisk. Jeg har personlig erfaring med den typen plager over flere år, og vet hvor vanskelig og håpløst det kan føles. Jeg er opptatt av å ikke gi falske forhåpninger til folk som er desperate og som prøver hva som helst, og vil gjerne at folk skal forstå at anekdotiske bevis ikke trumfer klinisk forskning og bare fordi man ønsker og håper at noe skal virke så betyr ikke det at det virker.

• Liker 2
Skrevet

"Det er irrelevant hva som beviselig er tilfelle, det som teller er hva jeg tror."

Med sånne mennesker kommer man ingen vei.

Anonymous poster hash: b9f4a...70f
  • Liker 9
Skrevet

Vel, den gjør til en viss grad det, ikke i full grad. Det får du virkelig bekreftet etter noen ganger med tarmskylling.

Og ikke hør deg blind på helsemyndigheters "gode råd", lær deg å tenke og erfare selv. Og nå snakker jeg om MIN erfaring med tarmskylling, som har gitt gode helsefordeler. Ingen skal fortelle meg noe annet ;)

At tarmene ikke renser seg selv er en en av mange seiglivede myter fra alternativsiden. Cellene på innsiden av tarmen fornyes svært ofte, og det er ikke noe som fester seg til tarmveggene i en normal og frisk tarm. At du mener din teori bekreftes av hva du observerer ved en skylling, betyr bare at du ikke tolker det du ser riktig.

Tarmskylling er i beste fall ufarlig, og har stor risiko både for ubalanser i tarmfloraen og skader på tarmepitelet. Det finnes ingen medisinske indikasjoner for slik behandling.

Anonymous poster hash: 3aad6...75c

• Liker 4
Skrevet

At tarmene ikke renser seg selv er en en av mange seiglivede myter fra alternativsiden. Cellene på innsiden av tarmen fornyes svært ofte, og det er ikke noe som fester seg til tarmveggene i en normal og frisk tarm. At du mener din teori bekreftes av hva du observerer ved en skylling, betyr bare at du ikke tolker det du ser riktig.

Tarmskylling er i beste fall ufarlig, og har stor risiko både for ubalanser i tarmfloraen og skader på tarmepitelet. Det finnes ingen medisinske indikasjoner for slik behandling.

Hvis du leser hva jeg skriver, så har jeg aldri sagt at tarmene ikke renser seg selv.

Du vet hva slags negativ effekt antibiotika har på balansen i tarmfloaren? Du vet at det finnes noe som heter probiotika for å tilføre de gode bakteriene igjen? Det samme gjelder for tarmskylling.

Det å diskutere alternativ behandling med sneversynte mennesker fører aldri noe vettugt med seg, og er totalt bortkastet tid for meg. TS, nå har du fått litt info fra forskjellige med erfaring, snakk med legen din, og vurder selv hva du ønsker å gjøre. Lykke til :)

Gjest Trollkarlen
Skrevet

"alternativ behandling" er alternativ fordi det er tull og tøys. hvis sykehus bruker "alternativ behandling" så er det for placebo effekten og ingenting annet.

Skrevet

Så rart at det er vanlig med tarmskylling på sykehus når det ikke har noen effekt....:(

• Liker 3
Skrevet

Hvis du leser hva jeg skriver, så har jeg aldri sagt at tarmene ikke renser seg selv.

Du vet hva slags negativ effekt antibiotika har på balansen i tarmfloaren? Du vet at det finnes noe som heter probiotika for å tilføre de gode bakteriene igjen? Det samme gjelder for tarmskylling.

Det å diskutere alternativ behandling med sneversynte mennesker fører aldri noe vettugt med seg, og er totalt bortkastet tid for meg. TS, nå har du fått litt info fra forskjellige med erfaring, snakk med legen din, og vurder selv hva du ønsker å gjøre. Lykke til :)

Jeg er ikke sneversynt. Hvis du mener det er problemet, så synes jeg du skal ta det opp med mine gamle dorelesere i fysiologi og patologi.

Du er fæl til å kalle de som er uenige med deg for kunnskapsløse. Det er en uskikk, og ikke alltid sant. Hold opp med det.

Så rart at det er vanlig med tarmskylling på sykehus når det ikke har noen effekt....:(

Det er ingen sykehus i norge som utfører tarmskylling.

• Liker 5
Skrevet

klyster brukes mye på sykehus jo! Innføring av væske gjennom endetarmen for å rense tykktarmen for avføring.

Anonymous poster hash: d1979...4bb
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har fått det gjort på sykehus ved flere anldninger i allefall..

• Liker 2
Skrevet (endret)

klyster brukes mye på sykehus jo! Innføring av væske gjennom endetarmen for å rense tykktarmen for avføring.

Anonymous poster hash: d1979...4bb

Klyster er ikke det samme som tarmskylling. Tarmskylling gies ikke på sykehus.

Jeg er ikke sneversynt. Hvis du mener det er problemet, så synes jeg du skal ta det opp med mine gamle dorelesere i fysiologi og patologi.

Du er fæl til å kalle de som er uenige med deg for kunnskapsløse. Det er en uskikk, og ikke alltid sant. Hold opp med det.

Det er ingen sykehus i norge som utfører tarmskylling.

Jeg har ALDRI kalt noen her inne for kunnskapsløse, det er ikke annet enn hersketeknikk å komme med sånne løgner. Ærlig talt!

Endret av 2shy
  • Liker 1
Skrevet

klyster brukes mye på sykehus jo! Innføring av væske gjennom endetarmen for å rense tykktarmen for avføring. Anonymous poster hash: d1979...4bb

Klyster brukes på sykehus ja, som et ledd i behandling eller for å rense tarmen før undersøkelser. Det betyr ikke at det er bra eller sunt. For å sette det litt på spissen, de driver med cellegift på sykehuset også, uten at det er noe du har lyst til å gjøre på badet hjemme.

• Liker 1
Skrevet

klyster brukes mye på sykehus jo! Innføring av væske gjennom endetarmen for å rense tykktarmen for avføring. Anonymous poster hash: d1979...4bb

Klyster er ikke det samme som tarmskylling. Et klyster tømmer den aller nederste delen av tarmen, og ikke mer. Skal man tømme hele tarmen, f. eks. før en koloskopi eller kolografi, gjøres dette med medikamenter i en prosess som varer et døgn.

• Liker 1
Skrevet

Klyster er ikke det samme som tarmskylling. Tarmskylling gies ikke på sykehus.

Jeg har ALDRI kalt noen her inne for kunnskapsløse, det er ikke annet enn hersketeknikk å komme med sånne løgner. Ærlig talt!

Du skriver nesten alltid at dine opponenter skal lese seg opp, og begynne å tenke selv. Det er en fornærmelse når du skriver det til folk som har brukt år av sitt liv på å studere det du driver og synser om.

• Liker 2
Skrevet

Du skriver nesten alltid at dine opponenter skal lese seg opp, og begynne å tenke selv. Det er en fornærmelse når du skriver det til folk som har brukt år av sitt liv på å studere det du driver og synser om.

Ja jeg skriver at folk bør bli flinkere til å se utenfor den berømte boksen ja. Å be folk om utvide horisonten og lytte til mennesker med annen erfaring enn deg selv, er ikke det samme som å kalle folk kunnskapsløse. At du påstår det er en fornærmelse i seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg skriver at folk bør bli flinkere til å se utenfor den berømte boksen ja. Å be folk om utvide horisonten og lytte til mennesker med annen erfaring enn deg selv, er ikke det samme som å kalle folk kunnskapsløse. At du påstår det er en fornærmelse i seg selv.

Det er ikke å utvide horisonten sin at man omfavner uvitenskapelig behandling som ikke har hverken effekt eller rot i virkeligheten, og som kan være svært skadelig (dette kan dokumenteres).

Vitenskapen er ikke inne i noen boks, men lærer av alle erfaringer. Det er derfor nokså fornærmende når du mener man er uopplyst og sneversynt fordi man er uenig med deg.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke å utvide horisonten sin at man omfavner uvitenskapelig behandling som ikke har hverken effekt eller rot i virkeligheten, og som kan være svært skadelig (dette kan dokumenteres).

Vitenskapen er ikke inne i noen boks, men lærer av alle erfaringer. Det er derfor nokså fornærmende når du mener man er uopplyst og sneversynt fordi man er uenig med deg.

Nei, vi er millioner av "idioter" som har godt hell med ikke-vitenskapelig behandling.

Hvis vi skal snakke om hva som kan være svært skadelig og til og med livsfarlig så får du se på all dokumentasjon på medisiner og medisnsk behandling som tar liv hver dag.

Og igjen, jeg har aldri sagt at du eller noen andre er uopplyst, for en tullete beskyldning! Sneversynt er du fordi du er bastant og ikke bryr deg om menneskers erfaring. Men ikke uopplyst. Du forstår vel forskjellen på sneversynt og uopplyst vil jeg tro.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes mange forklaringer på at du opplever at behandlingen virker, men det betyr ikke at den faktisk virker. Jeg sier det ikke for å være slem.

Det er naivt å tro på norske helsemyndigheter og deres eksperter også bare så det er sagt. De har sine forklaringer på ting, og "bevist" diverse som ikke er tilfelle. Hvis noen får hjelp av kiropraktikk så er det for at det fungerer, ikke for at en ekspert påstår at det er placebo, eller at det på mirakuløst vist ble bedre ikke av men samtidig som kiropraktoren gjorde sitt.

Jeg går ikke selv til kiropraktor, men jeg har en skade som norske nevrologer og helsemyndigheter fordømmer, men den er velkjent hos WHO og der har de også retningslinjer for skaden.

Nå kan jeg ingenting om tarmskylling så jeg skal ikke gå videre i den diskusjonen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...