Gå til innhold

Erfaringer med tarmskylling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tarmskylling er mer til skade enn til gang.

Anonymous poster hash: 15573...d15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmskylling er mer til skade enn til gang.

Anonymous poster hash: 15573...d15

hva mener du? har du tatt det?

Anonymous poster hash: 299dc...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det hjemme i blant. Sliter veldig med forstoppelse. Syntes det funker helt greit.. Spørs vel hva du skal ha det til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok regelmessig tarmskylling i noen mnd´er, med meget godt hell. Syns det var ubehagelig i begynnelsen, men så syns jeg det var en "herlig".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok regelmessig tarmskylling i noen mnd´er, med meget godt hell. Syns det var ubehagelig i begynnelsen, men så syns jeg det var en "herlig".

En skal da ikke finne på å ta regelmessig tarmskylling, med mindre det foreligger en spesiell medisinsk grunn.

Anonymous poster hash: 9fd72...9fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skal da ikke finne på å ta regelmessig tarmskylling, med mindre det foreligger en spesiell medisinsk grunn.

Anonymous poster hash: 9fd72...9fb

Og hvilke konkrete medisinske grunner er "godkjent" for å ta regelmessig tarmskyll, ihht helsemyndigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilke konkrete medisinske grunner er "godkjent" for å ta regelmessig tarmskyll, ihht helsemyndigheter?

Ingen, så vidt jeg vet. Fordi tarmen renser seg selv.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, så vidt jeg vet. Fordi tarmen renser seg selv.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

Dette var et smule naivt svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, så vidt jeg vet. Fordi tarmen renser seg selv.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

Vel, den gjør til en viss grad det, ikke i full grad. Det får du virkelig bekreftet etter noen ganger med tarmskylling.

Og ikke hør deg blind på helsemyndigheters "gode råd", lær deg å tenke og erfare selv. Og nå snakker jeg om MIN erfaring med tarmskylling, som har gitt gode helsefordeler. Ingen skal fortelle meg noe annet ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmskylling er bare tull, sett fra et medisinsk perspektiv. Omtrent like nyttig som å få chakraene justert. I tillegg er det ikke helt problemfritt, da det tidvis oppstår skader i forbindelse med dette.



Anonymous poster hash: b9f4a...70f
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den gjør til en viss grad det, ikke i full grad. Det får du virkelig bekreftet etter noen ganger med tarmskylling.

Og ikke hør deg blind på helsemyndigheters "gode råd", lær deg å tenke og erfare selv. Og nå snakker jeg om MIN erfaring med tarmskylling, som har gitt gode helsefordeler. Ingen skal fortelle meg noe annet ;)

Åja, så du føler at det virker så dermed ser du bort i fra at all forskning viser at det ikke har noen effekt? Var det noen som snakket om naivt?

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tarmskylling skal kun utføres i samråd med en LEGE og helst på sykehus der de har kompetansen. Ved å skylle tarmen skylles ALLE bakterier ut av tarmen og du sitter igjen med nada. Det kan gi groplass til bakterier den normale bakteriefloraen bekjemper (som da blir skylt ut) Du kan altså sitte igjen med betennelse i tarmene, som ikke er godt eller bra



Anonymous poster hash: 3e149...aac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarmskylling skal kun utføres i samråd med en LEGE og helst på sykehus der de har kompetansen. Ved å skylle tarmen skylles ALLE bakterier ut av tarmen og du sitter igjen med nada. Det kan gi groplass til bakterier den normale bakteriefloraen bekjemper (som da blir skylt ut) Du kan altså sitte igjen med betennelse i tarmene, som ikke er godt eller bra Anonymous poster hash: 3e149...aac

Tradisjonell tarmskylling (spyling av tarmen) utføres ikke på sykehus heller, fordi det ikke har noen effekt. Faktisk kan det, som du er inne på, være skadelig ettersom bakteriefloraen i tarmen ødelegges.

Anonymous poster hash: 03fd5...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Erica

En sjelden gang tar jeg tarmskylling på meg selv når jeg ikke har klart å gå på do selv i to uker. Da er det helt stopp (er vektoperert).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Erica over her.

Jeg blir ofte forstoppet, og tarmen sliter med å flytte ting fordi det blir så tørt. Det eneste som "dytter" bæsjen, er mer bæsj. Så etter en stund blir det veldig ubehagelig. F.eks da er det greit å bruke tarmskylling for å få i gang tarmen igjen og få ut det som ikke trenger være der lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske grundig bevist at tarmskylling ikke bare har null effekt, det kan også være helseskadelig.

http://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen

Anonymous poster hash: c8bf3...728

folkeopplysningen synes jeg er så useriøst, her fokuserer de bare på hva norske myndigheter sier og tar ikke annet i betraktning. blir provosert av det programmet da de heller ikke tar hensyn eller vurderer hvordan folk opplever el. har nytte av noen av tingene de gjennomgår. propaganda program som skal sikre norske leger og myndigheter mer penger i kassa! :bond:

Anonymous poster hash: c1cf2...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Erica over her.

Jeg blir ofte forstoppet, og tarmen sliter med å flytte ting fordi det blir så tørt. Det eneste som "dytter" bæsjen, er mer bæsj. Så etter en stund blir det veldig ubehagelig. F.eks da er det greit å bruke tarmskylling for å få i gang tarmen igjen og få ut det som ikke trenger være der lenger.

får jeg lov å anbefale en ting? har ibs med forstoppelse og benegast regulamine fra apoteket gjore at jeg fikk "normalt liv"

Anonymous poster hash: c1cf2...a84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...