Gå til innhold

Innlagt på psykiatrisk sykehus ? Krysse av for syk på meldekort ? Mister jeg aap ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom din aktivitetsplan går ut på behandling og "bli friskere" er innleggelsen i tråd med dine vilkår for AAP. Du skal IKKE krysse av for syk, men fortsette med utfyllingen slik du har gjort til nå.

Som noen sier over vil opphold i institusjon føre til andre regler, men dette trenger du ikke forholde deg til i første omgang. Dette vil sosionom ved sykehuset hjelpe deg med etterhvert.

Lykke til og masse god bedring :hug:



Anonymous poster hash: 9cc6c...3f0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro at din lege skriver ut sykemelding som du leverer til nav.



Anonymous poster hash: 65b77...641
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innlagt på psykiatrisk sykehus i dag. Hva skal jeg da krysse under på meldekortet mitt ? (Jeg mottar aap) skal jeg krysse under syk ? Jeg er vanligvis ikke under arbeidspraksis . Så avtalene med Nav for tiden er bare og gå i behandling for å bli bra nok til å jobbe etter hvert. Psykiatrisk sykehus er jo behandling . Vil jeg mister eller få mindre penger vis jeg krysser av for syk ?

Anonymous poster hash: 682ec...aa3

Jeg vet ikke hvordan du skal krysse på meldekort, men jeg vil anta at du ikke skal krysse for "syk", da dette er en del av behandlingen din.

Ellers:

"Som hovedregel skal arbeidsavklaringspengene avkortes ved lengre opphold i helseinstitusjon for personer som ikke har forsørgeransvar.

Ved kortere institusjonsopphold gis det unntak fra reduksjonsregelen. Hensikten er å unngå at brukeren får økonomiske problemer i tillegg til helseproblemene. Med kortere institusjonsopphold menes opphold som varer under fire måneder, se bestemmelsen i andre ledd. "

Anonymous poster hash: bb69c...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...