Gå til innhold

Hva ville du gjort/tenkt hvis du så en baby på 4 mnd på restaurant klokka ni på kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

Og om barna skal få rutiner når de blir eldre, bør man en eller annen gang starte å gjøre forskjell på natt og dag..

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Joda, men det trenger ikke begynne ved 4mnd alder.

Dessuten hender det at vi går utenom rutinene, noe som funker aldeles utmerket.

Ikke alle babyer/barn er avhengig av strikse rutiner for å funke. Mine har vært så enkle å ha med å gjøre at vi ikke har trengt å være å strenge med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og personalet reagerte ikke?

Nei, vet du hva, skulle jeg hatt amming nesten rett oppi biffen min, hadde jeg reist meg og gått - med beskjed om hvorfor jeg gikk å at enten restauranten fikk ta tapet eller kreve pengene på maten jeg hadde påbegynt av damen med ungen.

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

For en bitter kjerring du er! Tror ingen hadde blitt lei seg for at du dro. Hadde det vært jeg som hadde ammet og du kom bort å krevde penger..Da hadde jeg ledd godt av deg!

Ja, hun ammet også!

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Oh my good!! Kriiiise.. Vi leder i 2014 og hvis man ikke takler å se noen amme offentlig så hold deg hjemme. Det er ikke slik at fordi man blir mor så må man låse seg inn i huset sitt med løpestreng mellom kjøkken og soverom..

ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag?

Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner?

Jo jeg har faktisk barn selv ;) Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen.

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Nei så heldig du er! Vi har også barn som sover hele natten - tiltross for et restaurant besøk i ny og ne..

Var aldri senere hjemme enn klokka 5. Utenom en julaften. Nå er vi helst hjemme før halv 7.

Åj.. Dere må ha et trist liv? Man kan fortsett leve og kose seg selv om man får barn..

Anonymous poster hash: 971ea...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer det å bli folk av syd-europeiske barn som gjerne er eldre, og som ofte er våkne og ute med foreldrene sine til langt på kvelden dersom dette var et problem....

Anonymous poster hash: e0db7...977

De lever i et annet klima enn oss. Vinter og mørketid gjør at de fleste blir trøtt og uopplagt. Man trenger ofte dette lyset og sola for å kvikne til.

Nå vet ikke jeg hvor tidlig de starter dagen, men her i Norge blir mange barn levert i barnehage/ Sfo i 7 tiden på morgenen, og ikke hentet igjen før i halv 5-5 tia. Det er lange dager for både barnehagebarn og skolebarn.

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en bitter kjerring du er! Tror ingen hadde blitt lei seg for at du dro. Hadde det vært jeg som hadde ammet og du kom bort å krevde penger..Da hadde jeg ledd godt av deg!

Oh my good!! Kriiiise.. Vi leder i 2014 og hvis man ikke takler å se noen amme offentlig så hold deg hjemme. Det er ikke slik at fordi man blir mor så må man låse seg inn i huset sitt med løpestreng mellom kjøkken og soverom..

Nei så heldig du er! Vi har også barn som sover hele natten - tiltross for et restaurant besøk i ny og ne..

Åj.. Dere må ha et trist liv? Man kan fortsett leve og kose seg selv om man får barn..

Anonymous poster hash: 971ea...1f5

Må du være så forbannade frekk mot de som har andre meninger eller livsstil enn deg.

Typisk frekk mor anno 2014 som tror at verden kretser om deg og bare deg, og ditt barn...

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du være så forbannade frekk mot de som har andre meninger eller livsstil enn deg.

Typisk frekk mor anno 2014 som tror at verden kretser om deg og bare deg, og ditt barn...

Anonymous poster hash: 085d3...f8b

Vet du hva, jeg hadde faktisk ledd av deg også, og er enig med hun over. Frekk er du som tror eier hele restauranten, fisefin også når du først begynner. Om barnet er ute med foreldrene til det klokkeslettet, så hadde det ikke vært andres problem enn bare vårt. Det er ikke alle barn som tåler regime fra foreldre ved å sette smokk på dem og si natta kl 19. Også en 4 mnd gammel baby, det er på dette punktet de har såvidt begynt å lære om ting, og tvinge dem til å sove når de ikke vil er også helt galt i mine øyne. For meg så hadde jeg ikke reagert.

Du er så fisefin .

Anonymous poster hash: d4934...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag?

Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner?

Jo jeg har faktisk barn selv ;) Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen.

Anonymous poster hash: 10db6...e71

dette må være unntaket.

Anonymous poster hash: d4934...560

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Anonymous poster hash: 10db6...e71

?

Hva er problemet?

Anonymous poster hash: 7c250...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer det å bli folk av syd-europeiske barn som gjerne er eldre, og som ofte er våkne og ute med foreldrene sine til langt på kvelden dersom dette var et problem....

Anonymous poster hash: e0db7...977

Nettop! Dette med leggetid senest klokka syv er et skandinavisk fenomen. Bor selv i utlandet, og her er 8-9 tiden vanlig leggetid for barnehagebarn. De fleste barn sover på dagtid til de er 4-5 år her. Og gjett hva? De lider faktisk ingen nød! Vårt barn legges i halv ni-tiden og våkner av seg selv mellom halv åtte og åtte om morgenen. Når barnet begynner på barneskolen vil nok leggetiden bli tidligere.

Anonymous poster hash: 661eb...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk.

Hva synes du?

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Det som er flott med så små barn er at de sover i vogn. Da kan foreldre ta dem med seg selv om de er ute "sent".... Har feks vært på nattåpent med egne barn i vogn og det har aldri vært et problem. Har man et barn som kan sove i vogn feks så er vel det bare greit. Heller ikke et problem slik du beskriver. Så lenge barnet har det bra så har barnet det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

For en bitter kjerring du er! Tror ingen hadde blitt lei seg for at du dro. Hadde det vært jeg som hadde ammet og du kom bort å krevde penger..Da hadde jeg ledd godt av deg!

Oh my good!! Kriiiise.. Vi leder i 2014 og hvis man ikke takler å se noen amme offentlig så hold deg hjemme. Det er ikke slik at fordi man blir mor så må man låse seg inn i huset sitt med løpestreng mellom kjøkken og soverom..

Nei så heldig du er! Vi har også barn som sover hele natten - tiltross for et restaurant besøk i ny og ne..

Åj.. Dere må ha et trist liv? Man kan fortsett leve og kose seg selv om man får barn..

Anonymous poster hash: 971ea...1f5

Man kan ikke kose seg med barna hvis man ikke flyr ute med de om kvelden? Ha ha, nå har jeg hørt det å. Restaurant går jeg uansett ikke på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "barnemishandling"? Babyen er rolig, smiler til alle og mor tar en matbit og en te, men de er ute litt etter leggetid klokka sju. Babyen viser ingen tegn til misnøye og mor er oppmerksom. Det er lavt støynivå, rolig atmosfære men kanskje litt høy musikk. Hva synes du? Anonymous poster hash: 10db6...e71

Hos oss var det ikke leggetid klokken syv da, fordi vi hadde store problemer med søvn. Av samme grunn kunne vi aldri dratt på kafé på den tiden. Det var først ved 6-7 måneder at babyen responderte på rutiner ift søvn.

Anonymous poster hash: fd8b3...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer det å bli folk av syd-europeiske barn som gjerne er eldre, og som ofte er våkne og ute med foreldrene sine til langt på kvelden dersom dette var et problem....

Anonymous poster hash: e0db7...977

De har siesta nedover der ;)

Anonymous poster hash: 48d01...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kanskje ikke leggetiden nødvendigvis MÅ være klokka 7 alerede ved 4 mnd. Men om man vil ha babyen til å sovne tidligere på kvelden, hjelper det ikke at alt det spennende skjer på natta/kvelden. Etter klokka sju bør man jo slå av lyset og snakke med lav stemme, nettop for å gjøre forskjell på natt og dag? Dere kan da ikke mene at en 4 mnd. gammel baby skal få bestemme alt selv? Joda, hu koser seg ute til seint. Hva skjer når hu skal begynne i bhg og enda ikke har faste rutiner? Jo jeg har faktisk barn selv ;) Hun sovna klokka 7 ved 3 mnd. alder og sov natten gjennom ved 5 mnd alder, fra 7 på kvelden -7 neste morgen. Anonymous poster hash: 10db6...e71

Da har du vært heldig med sovebaby. Vi fulgte alle råd om å slukke lys, innføre de samme rutinene hver kveld, men babyen la seg ikke før 24 uansett. Vår har startet i barnehage og har fortsatt ikke optimal leggetid, barnehagen tilpasser seg etter det og barnet leveres ca kl 11 og er der til 13-14. Vi ønsker uansett ikke å ha vårt barn i barnehage så mange timer om gangen før barnet er 2 år, så tror rutinene kommer på plass etter en stund i barnehagen. Ikke alle har like enkle babyer.

Anonymous poster hash: fd8b3...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, om du har som mål at babyen skal kunne legge seg i 8-9 tiden til bhg-start. Er det ingen lur ide å lære babyen at i 8-9 tiden er det mye lys, høy musikk og masse mennesker som kommer bort for å hilse på, venninner som tuller, kiler og styrer. Jeg sier ikke at småbarnsforeldre skal holde seg hjemme døgnet rundt. Men at det er for barnas beste, og for andre voksnes beste (som vil nyte utelivet) at babyfamiliene kan spise middagen sin til en rimelig tid- ettermiddagstid. Utelivet på kveldene er ikke akkurat tilpasset babyene. Selvom de kanskje synes det er gøy er ikke babyene heller tilpasset utelivet.

Anonymous poster hash: 10db6...e71

Hun legger seg jo nå kø 8-9! Og har gjort det siden hun var 5-6 mnd. I gen problemer med søvn her. Men frem til hun var ca 5 mnd la hun seg senere noe som ikke er så uvanlig

Anonymous poster hash: 449bc...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du vært heldig med sovebaby. Vi fulgte alle råd om å slukke lys, innføre de samme rutinene hver kveld, men babyen la seg ikke før 24 uansett. Vår har startet i barnehage og har fortsatt ikke optimal leggetid, barnehagen tilpasser seg etter det og barnet leveres ca kl 11 og er der til 13-14. Vi ønsker uansett ikke å ha vårt barn i barnehage så mange timer om gangen før barnet er 2 år, så tror rutinene kommer på plass etter en stund i barnehagen. Ikke alle har like enkle babyer.

Anonymous poster hash: fd8b3...52d

Det skjer med oss også, men det er fordi barnehagen er litt langt unna, og vi må ta buss.

Anonymous poster hash: d4934...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er ganske firkantet her i landet. Mange tenker at guuud ungen ut etter kl 7? Barnevern...barnevern.

Jeg hadde tenkt at så flott. tenk at det er foreldre som gjør slik. Hyggelig

Om du ser i andre land så er dette vanlig.

Ikke ha bekymringer for andre. tenk nytt



Anonymous poster hash: 84e1d...5cd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til jeg får barn og går i barselgruppe med sånne fanatikere som deg, TS. Skal man slutte å leve fordi man har en baby? Jeg har vært på restaurant med venner som har hatt med seg baby, og det har gått helt fint. En baby på 4 måneder skjønner ikke en dritt, så det vil inne ta skade av å være på restaurant en kveld.

uansett er det helt koko å bruke ordet "barnemishandling" i denne sammenhengen. Jeeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del driter i om folk ammer på nabobordet, selv etter kl 21.. Samme det vel! Hvorfor er det så sterke meninger om helt trivielle hverdagsting, ikke ditt og ikke datt- jeg blir så uvel når andre gjør sånn og slik. gå å redd noen sultne barn i stedet! Stakkars rike hvite kjerringer...

Anonymous poster hash: 37d17...021

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at det var supert at de tok seg tid til å gjøre noe hyggelig på kveldstid siden babyen er så liten og uansett ikke har rutiner og fast leggetid på denne alderen. Ihvertfall hadde ikke min det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...