Gå til innhold

høy gjeld forbrukertips! billig: mat,oppskrifter, klær, tips til betaling av gjeld etc.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom med gode tips,erfaring og råd av alle slag! billige middagsretter , tilbud, hvordan få kontroll over gjeld og penger osv. alle tips kan postet her!

vennligst ikke noe negativitet! dette er for oss som sliter, og vi er fullt klar over at vi har vært "dumme" og at det er vår egen feil (som regel) :takke:



Anonymous poster hash: 569bc...0b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få kontroll over gjelden, må du først vite hvor stor den er. Har du mange kreditorer, kan det lønne seg å samle alle lånene i ett. Kanskje aller helst bake det inn i boliglånet eller annet lån, dersom dere har mulighet.

Ellers er det jo kjekt å være datojeger på kiwi. Og de fleste butikker tar ut varer som går ut samme eller neste dag og priser ned. Der kan man også gjøre gode kjøp.

For å få kontroll over pengene man bruker i hverdagen, er det for mange lurt å gå tilbake til kontanter. Da ser man lettere hvor pengene går.

Spar på alle kviteringer, og før regnskap. Kanskje den tyggisen i veska plutselig ble til flere hundre kroner hver mnd? Eller lørdagskosen ble mange tusen i året?



Anonymous poster hash: 093c8...217
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kontroll på forbruket mitt med toshl.com. Når jeg førte inn alt der ble det skrikende åpenbart hvordan jeg feilprioriterte, og da ble det lettere å få betalt unna forbruksgjelden.

pengevett.com har mange gode tips.

Lag billig, smakfull og sunn mat med linser og belgfrukter. Spesielt indiske vegetarretter er gull verdt. Og matbloggen A girl called Jack.



Anonymous poster hash: 08197...7f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mikrosparingstips (alle monner drar...) når dere har brukt stekeovnen, la ovnsdøra stå åpen til ovnen har blitt kald. Sparer noen kroner i oppvarming.

Handle på bruktbutikk om dere trenger nye klær eller utstyr (som dere må ha).

Lag mat i store kvanta og frys ned. Gå gjennom tilbudskatalogene for å se hva som er billig hver uke.

De fleste vaskemidler kan vannes ut.

Småjobber på finn.no

Se om dere kan bytte tlf og Internettabonnement.

Undersøk muligheten for å slå sammen flere smålån

Sett opp ukesbudsjett for det dere skal bruke på mat, og ta kun med de kronene på butikken i kontanter.

Ikke dra mer kort enn nødvendig om dere har gebyrer på de.

Gå eller sykle fremfor bil eller buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gå gjennom forsikringer og se om alle er nødvendige. Er du feks fagorganisert og får forsikringer gjennom forbundet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...