Gå til innhold

29 og 18 år?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kompisen min har en mor på 50 og en far på 68, så 9 år er ingenting ;)

Igjen, synes det er greit for barnas del at de har foreldre med liten aldersforskjell. Det har også med at jeg ikke ønsler å være sammen med en mann som nærmer seg 40 (for å sette det på spissen) første gang han får barn. Jeg vjl ha en mann som vil være helst under 30 første gang. Jeg tenker at kanskje en 29 åring som går etter en 18 åring ikke noen gang vil bli klar for barn heller.

Anonymous poster hash: 08a57...291

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en 19-åring som er sammen med en 36-åring. Jeg kjenner også en 20-åring som er med en 33-åring. Ja, det er litt stor aldersforskjell, men de har nå vært sammen såppass lenge og det virker så seriøst at jeg ikke ser problemet med det.

Selv er jeg sammen med en som er 7 år eldre enn meg og det funker helt fint hvis dere begge vil at det skal funke. Det du derimot må tenke på er at siden aldersforskjellen er så stor og fordi dere nødvendigvis er på forskjellige stadier i livet, så kommer du sannsynligvis ikke til å få et typisk A4-liv med det første.
Hvis dette ikke er noe du stresser så mye med, så er det jo bare å kjøre på.

Ta derimot hensyn til at hun er en god del yngre enn deg og at i dette tilfellet så er hun fortsatt en tenåring og har da kanskje andre vaner enn det de du kanskje har vært sammen med tidligere har. Dette kommer så klart helt an på personen, men dere burde snakke om dette før dere eventuelt går videre.

Jeg ser helt ærlig ikke problemet med denne aldersforskjellen. Hvis begge er klare og har lyst OG er forelsket, så syns jeg bare det er bra. Hun er heldig som får være med en mann og ikke en gutt :-)

Ønsker deg lykke til og håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Igjen, synes det er greit for barnas del at de har foreldre med liten aldersforskjell. Det har også med at jeg ikke ønsler å være sammen med en mann som nærmer seg 40 (for å sette det på spissen) første gang han får barn. Jeg vjl ha en mann som vil være helst under 30 første gang. Jeg tenker at kanskje en 29 åring som går etter en 18 åring ikke noen gang vil bli klar for barn heller.

For en tulling, det er masse folk som får barn i 30 og 40 åra, tanta mi og typen hennes fikk barn når dem var i 40 åra. Ene barndoms kompisen min er 20 og er sammen med en som er 38/39 og dem er lykkelige sammen

• Liker 1
Skrevet

Bytt ut han med henne, blir ikke værre av det. :)

Ville bare informere ;)

Skrevet

TS, bare du kan vite om dette kan funke. Folk er så utrolig forskjellige. Jeg kjenner 18åringer som kommer fra totalt forskjellige planeter når det gjelder modenhet. Det samme gjelder 29åringer.

Det du kanskje må være obs på er at hun er i det stadiet i livet hvor hun utvikler seg mest. Det kan hende hun vokser fra deg. Hun vil kanskje begynne å studere, hun møter nye mennesker, hodet og interesser utvikler seg i helt andre retninger.

Det var det som skjedde med min eks. Han var 9 år eldre enn meg. Kunne ALDRI tenkt meg å være sammen med han i dag. Vi er to helt forskjellige mennesker. Jeg utviklet meg mye da jeg studerte.

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke redd for at hun skal bli sjarmert i senk av sine jevnaldrende da? Med forestående russetid og greier...

Anonymous poster hash: 6a742...2ae
Skrevet

Ja damer på den alderen bruker jo å ha litt sugar-daddys issues så er bare å kjøre på :P

Anonymous poster hash: 3d2c4...d51

Det var nytt for meg.

Vinn-vinn her, kjør på! Han får en ung og stram kropp å leke med. Du får noen med midler til å gjennomføre det du har lyst til som ung og eventyrlysten. Er han i tillegg umoden så har dere jo mye til felles også. Ikke noe galt i det, folk er forskjellig. :)

Se der, ja. Du kaller en spade for en spade.

Anonymous poster hash: 2092b...84f

Skrevet

En kompis er 40 og har dame på 21.

De har nå to barn.

Skrevet

For en tulling, det er masse folk som får barn i 30 og 40 åra, tanta mi og typen hennes fikk barn når dem var i 40 åra. Ene barndoms kompisen min er 20 og er sammen med en som er 38/39 og dem er lykkelige sammen

Gikk tanta eller typen hennes etter 18-åringer? Jeg vet ikke med deg, men jeg synes i alle fall det vitner om at TS er en litt umoden person. Det trenger ikke være noe galt i det, men jeg tenker at han kanskje ikke akkurat er helt klar for hus, barn og hund når han går etter noen på 18. Og jeg er 18 selv. Jeg er bare klar over at det er en veldig stor sjanse for at TS er forelska i ei jente som bor hjemme fortsatt og kun lever i sin lille boble der det meste handler om sminke, mote og å drikke seg dritings hver helg for det er jo utrolig kult ;)

Det er også en gang slik at kvinner har mindre sannsynlighet for å bli gravide jo nærmere overgangsalderen de kommer. Noen kommer jo i overgangsalderen så tidlig som i 30-åra(dette er dog mer uvanlig). Det er også en større sjanse for sykdommer hos barnet jo eldre man blir. Det er en grunn til at kvinner over 38 år får fosterdiagnostikk.

Det er flott at noen du kjenner er lykkelig sammen med en veldig stor aldersforskjell, men jeg må da få lov til å ha en mening om saken jeg og vet du. Og jeg mener at jeg aldri ville datet en mann på 29.

Jeg må også si at jeg tviler på at han som er sammen med dama på 39 år har sterke ønsker om å få barn når han nærmer seg 30.

Skrevet

At han er sammen med en 18-åring betyr ikke at han "går etter" 18-åringer. Det hender faktisk at man finner sammen med noen uten at vedkommendes alder er nøye planlagt og utvalg først.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gikk tanta eller typen hennes etter 18-åringer? Jeg vet ikke med deg, men jeg synes i alle fall det vitner om at TS er en litt umoden person. Det trenger ikke være noe galt i det, men jeg tenker at han kanskje ikke akkurat er helt klar for hus, barn og hund når han går etter noen på 18. Og jeg er 18 selv. Jeg er bare klar over at det er en veldig stor sjanse for at TS er forelska i ei jente som bor hjemme fortsatt og kun lever i sin lille boble der det meste handler om sminke, mote og å drikke seg dritings hver helg for det er jo utrolig kult ;)

Det er også en gang slik at kvinner har mindre sannsynlighet for å bli gravide jo nærmere overgangsalderen de kommer. Noen kommer jo i overgangsalderen så tidlig som i 30-åra(dette er dog mer uvanlig). Det er også en større sjanse for sykdommer hos barnet jo eldre man blir. Det er en grunn til at kvinner over 38 år får fosterdiagnostikk.

Det er flott at noen du kjenner er lykkelig sammen med en veldig stor aldersforskjell, men jeg må da få lov til å ha en mening om saken jeg og vet du. Og jeg mener at jeg aldri ville datet en mann på 29.

Jeg må også si at jeg tviler på at han som er sammen med dama på 39 år har sterke ønsker om å få barn når han nærmer seg 30.

Tanta mi er sammen med en som er 3 år eldre

De som syns 29 åringer er gamle kan ikke være særlig voksen selv, 29 åringer ser likedan ut som 23 åringer så det blir det samme som å si du aldri kunne vært sammen med en 23 åring

Endret av Big Jim Rennie
Skrevet

Greit med et seksuelt forhold da, og evt. forhold?

Jeg er rett og slett skikkelig forelska i ei sisteårs videregående-jente, en ufattelig pen mulatt-jente jeg ikke vil gi slipp på. Vi er allerede involvert med hverandre, og har hatt sex noen ganger etter at vi traff hverandre på en fest. Vi visste begge hvem den andre var tidligere også.

Er aldersforskjellen noe å bry seg om? Jeg vil at dette utvikler seg til et forhold, og jeg er da bekymret for evt. reaksjoner. Jeg vil jo denne jenta bare godt, og hun er jo tross alt voksen til å ta sine egne valg.

Anonymous poster hash: e0ce2...272

Hvis hun er så bra som du skal ha det til så er hun egentlig ikke så interessert i deg som du tror.

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun er så bra som du skal ha det til så er hun egentlig ikke så interessert i deg som du tror.

Den var vell litt drøy?

• Liker 1
Skrevet

Tja, vet om en som e i midten av 30-årene og holdt på med ei i starten av 20-årene, og nå ei på 18/19.
Personlig tenker jeg væremåte, tankemåte, atferd osv har mer å si enn fysisk alder. Så lenge begge er myndig og tenkende (?!?) mennesker.

Antar likevel du blir å få noen stygge kommentarer og blikk, men samfunnet vi lever i er slik.

Så jeg sier "Go 4 it", men se opp for tegn som tyder på at forholdet kun handler om spenning og ikke kjemi. for vet om mange unge piker som leter etter eldre menn for spenning, men ikke egentlig er helt engasjert i å ha et forhold.

Anonymous poster hash: 08b3c...629
Skrevet

Aldersforskjellen er ganske stor. Du er i slutten av tyveårene, hun i tenårene. Dere er i to helt forskjellige stadier i livet. Men kos dere så lenge det varer, men dere vil mest sannsynlig merke aldersforskjellen jo mer involvert dere blir.

Skrevet

Tanta mi er sammen med en som er 3 år eldre

De som syns 29 åringer er gamle kan ikke være særlig voksen selv, 29 åringer ser likedan ut som 23 åringer så det blir det samme som å si du aldri kunne vært sammen med en 23 åring

Kan ikke se at jeg har skrevet noen sted at jeg synes 29-åringer er gamle, så hvorfor skriver du dette?

Skrevet

Kan ikke se at jeg har skrevet noen sted at jeg synes 29-åringer er gamle, så hvorfor skriver du dette?

Var det inntrykket jeg fikk

Skrevet

Tåpelig argument, da du ikke vet hvordan jeg (ts) ser ut. Samtidig er det generaliserende for at jenter på 18 bare tenker på utseende.

Anonymous poster hash: e0ce2...272

• Liker 2
Skrevet

Var det inntrykket jeg fikk

Du kan ikke gjette deg til hva jeg mener og ikke mener.

Jeg mener ikke at en på 29 er gammel. Det jeg mener er at en person på 29 og en person på 18 er på helt forskjellige stadier i livet. Som sagt kan det være mannen er umoden og jenta er moden, og da tror jeg i alle fall ikke forholdet vil vare så lenge at det gjør noe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...