Gå til innhold

Si det etter ul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha ul imorgen (7+0) jippi. Er det trygt å si det til familie og venner etter dette hvis vi ser hjertelyden?

Anonymous poster hash: 02e79...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske så trygt :) Hjertelyd og synlig bankende hjerte i uke 7, lover i 96% av tilfellene godt. :) Gratulerer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor trygg du vil være.

Man er tryggere enn om man ikke har sett hjertelyd, men ikke like trygg som i uke 12. Sannsynlighet for SA er vel 5% i uke 7, 1% i uke 12, og ett eller annet sted midt i mellom dersom man får bekreftet liv på ultralyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ville nok ikke ha sagt noe i uke 7, men hver sin smak. Vi annonserte det i uke 20 etter å ha vært på ordinær ultralyd. Det var først da jeg følte meg trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske trygt. Men hva med å kose dere med hemmeligheten bare dere to en stund? Du blir så eviglenge gravid på en måte...

Anonymous poster hash: 12cab...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet litt lenger i mine svangerskap fordi det blir så utrolig lenge for folk at jeg er gravid. Med en gang man er gravid virker det som at folk tror det er det eneste jeg kan snakke om så hadde blitt gal om jeg fra uke 7 måtte svare på "hvordan er formen?" "tror du det er gutt eller jente?" bla bla bla.



Anonymous poster hash: 51557...708
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at dere ikke vil snakke om det? Jeg er gravid for første gang og vil snakke om det hele tiden. Bare kjekt hvis folk kan spør :-)

Anonymous poster hash: 02e79...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk har lyst eller ikke velger de selv,men jeg leste at det er 95% sjans at det skal gå bra etter bevist hjertelyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å fortelle det til nærmeste venner og familie etter ul i uke 9. Noen flere fikk vite i uke 12, fortalte jobb i uke 16, men er fremdeles ikke trygg til at alle får vite det før etter OUL som er neste uke:)

Men man må jo kjenne på seg selv hva man vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha miste 2 ganger tidligere valgte vi å ikke si noen ting til noen før etter oul i uke 18. Hadde da hatt en rekke ul tidligere for å se hjerteslag og at fosteret utviklet seg riktig. Så hjerte slå for første gang i uke 6.

Men for oss var det riktig, trengte at ingen andre viste noe da jev selv måtte ha det på avstand til jeg selv følte det var trygt. Og graviditeten nå har gått super fort siden det ikke var mye mas og snakk fra andre om det før jeg var nesten halvveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha miste 2 ganger tidligere valgte vi å ikke si noen ting til noen før etter oul i uke 18. Hadde da hatt en rekke ul tidligere for å se hjerteslag og at fosteret utviklet seg riktig. Så hjerte slå for første gang i uke 6.

Men for oss var det riktig, trengte at ingen andre viste noe da jev selv måtte ha det på avstand til jeg selv følte det var trygt. Og graviditeten nå har gått super fort siden det ikke var mye mas og snakk fra andre om det før jeg var nesten halvveis.

Så trist å lese :-( hadde du ul før dy mistet de to gangene?

Anonymous poster hash: 02e79...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese :-( hadde du ul før dy mistet de to gangene?

Anonymous poster hash: 02e79...644

Ikke den første, men den andre. Da ble det påvist hjerteslag, men fosterets lengde stemte ikke med hvor langt på vei jeg var. Få dager etter begynte jeg blø.

Jeg har venninner som har sagt det men en gang selvom de har mistet tidligere også. Man må nesten kjenne selv hva som er riktig for en og hva slags støtte en evt vil ha om en skulle være uheldig. Der er vi så individuelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte til svigers ca uke 7 etter ul pga at vi skulle på en ukes ferie sammen. Hadde nok ventet til etter ul uke 12 om det ikke hadde vært for turen. Mistet to ganger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mistet en gang i uke 6 (da var det kun én venninne som visste det. Veldig glad for det i ettertid.

Nå er jeg i uke 13 og har vært på tidlig UL for å sjekke at alt hva bra, hvilket det var, så nå forteller vi det hvis det passer seg :)

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 8fa59...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...