Gå til innhold

Hvor mye får Varig ung ufør utbetalt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er varig ung ufør og får utbetalt 13.548 i måneden.

dette er uten noen andre tillegg.

er dette MED eller det ung uføre tillegget? :rolleyes:



Anonymous poster hash: 90f49...361
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er uten. Men det burde du sjekke i vedtaket ditt.

Anonymous poster hash: 28cff...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må se på og oppgi hvor mye skatt du betaler ellers kan du heller ikke få et korrekt svar.

Det du får utbetalt er nemlig etter skatt.

Anonymous poster hash: b627d...cc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.548 er med ung ufør tillegg på aap visst det er det du spør om. Man får rundt 16.000kr utbetalt før skatt på aap med ung ufør tillegg. Dette skal man trekke vanlig skatt fra når man er på aap.. så rundt 13.548 er riktig.

Beklager, men det er ikke mye og leve av :D



Anonymous poster hash: 28856...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha så varig ung før nå og betyr vel at du ikke er på aap. Nei..13.548 er ikke ung ufør om du er uføretrygded. Det var vanlig minstesats. du har vel rundt 17.250kr med ung ufør med 5% skattnivå.

tipper du ikke har fått ung ufør siden du ikke var syk nok i den perioden, eller syk nok.



Anonymous poster hash: 28856...7bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer får utbetalt ca 16.000 som varig ung uføretrygdet.

Dette er uten noen andre tillegg enn ung ufør-tillegget.

Han får ikke tillegg for våre barn, da jeg tjener for mye.

Han skatter en del mer enn mange andre jeg vet som er uføretrygdet da.

Etter de nye endringene så kommer han til å tape ca kr 1.000,- pr mnd

iflg de endringene som blir gjennomført pr 01.01.15, dette selv om det

står at han havner inn under overgangsperioden.



Anonymous poster hash: ac12e...b2a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.548 er med ung ufør tillegg på aap visst det er det du spør om. Man får rundt 16.000kr utbetalt før skatt på aap med ung ufør tillegg. Dette skal man trekke vanlig skatt fra når man er på aap.. så rundt 13.548 er riktig. Beklager, men det er ikke mye og leve av :D Anonymous poster hash: 28856...7bc

Bedre enn minstesats i alle fall...

Anonymous poster hash: 28cff...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer får utbetalt ca 16.000 som varig ung uføretrygdet.Dette er uten noen andre tillegg enn ung ufør-tillegget.Han får ikke tillegg for våre barn, da jeg tjener for mye.Han skatter en del mer enn mange andre jeg vet som er uføretrygdet da.Etter de nye endringene så kommer han til å tape ca kr 1.000,- pr mndiflg de endringene som blir gjennomført pr 01.01.15, dette selv om detstår at han havner inn under overgangsperioden. Anonymous poster hash: ac12e...b2a

Hvor mye han skal skatte vet dere ikke fordi skattekortene er ikke regnet ut enda. Skattekortene er ikke regnet ut og satt i trykken fordi regjeringen ikke har bestemt neste års skatteregler.

Anonymous poster hash: b627d...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

takk for svar, ja 13.548 er etter skatt, jeg får ikke noe igjen på skatten så dette er det jeg skal ha visstnok.

Jeg har fått invilget varig ung ufør da jeg ble ufør som 22 åring er nå 24, men hører folk får opp i 15 - 16 000 utbetalt etter skatt.

da virker det som om jeg får for lite.

Hvor tar jeg kontakt for å fikse dette?

ps jeg går på varig ufør ikke AAP :)



Anonymous poster hash: 90f49...361
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato Ytelse Brutto Sum trekk Til utbetaling 18.09.2014 Uførepensjon 17 085,00 -3 246,00 13 839,00 Detaljer Periode Beløp Uførepensjon 01.09.2014 - 30.09.2014 Skatt, forskuddstrekk skatt -3 246,00 Uførepensjon, grunnpensjon 6 260,00 Uførepensjon, tilleggspensjon 10 825,00

er dette riktig :) ?

Trådstarter

ser jeg skrev litt feil er vist 13 839 kroner (skrev fra hode husk)

Anonymous poster hash: 90f49...361

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 19% skatt, det er det minste jeg kan betale, for får ikke noe igjen å skatten



Anonymous poster hash: 90f49...361
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel skatte for mye? Jeg er varig ufør med minsteytelsen, og får utbetalt 14434. Da har de trekt 2% skatt. Jeg synes det er merkelig at du får mindre utbetalt enn meg.



Anonymous poster hash: cacc0...ded
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler 19% skatt, det er det minste jeg kan betale, for får ikke noe igjen å skatten

Anonymous poster hash: 90f49...361

tull. Virker som du er på aap om du skatter 19%. Er du varig ufør så skatter man rundt 10 til 5%.

Anonymous poster hash: 28856...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også 14000ettellerannet. ung ufør aldri jobbet



Anonymous poster hash: 28eed...360
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye han skal skatte vet dere ikke fordi skattekortene er ikke regnet ut enda. Skattekortene er ikke regnet ut og satt i trykken fordi regjeringen ikke har bestemt neste års skatteregler.

Anonymous poster hash: b627d...cc7

skattereglene vil bli tilnærmet lik for alle unntatt de med store formuer. For alle oss andre vil det være helt likt ( tenker altså skatt av arbeidsinntekt, siden de på ufør skal skatte som lønnsmottakere).

Anonymous poster hash: e9dec...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dato Ytelse Brutto Sum trekk Til utbetaling 18.09.2014 Uførepensjon 17 085,00 -3 246,00 13 839,00 Detaljer Periode Beløp Uførepensjon 01.09.2014 - 30.09.2014 Skatt, forskuddstrekk skatt -3 246,00 Uførepensjon, grunnpensjon 6 260,00 Uførepensjon, tilleggspensjon 10 825,00

er dette riktig :) ?

Trådstarter

ser jeg skrev litt feil er vist 13 839 kroner (skrev fra hode husk)

Anonymous poster hash: 90f49...361

Kontakt Nav Forvaltning.

Man skal ha 18 189,00 før skatt ved ung uføre. Du har bare 17 085,00. Du betaler også altfor mye skatt.

Anonymous poster hash: 248b8...8e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Nav Forvaltning.

Man skal ha 18 189,00 før skatt ved ung uføre. Du har bare 17 085,00. Du betaler også altfor mye skatt.

Anonymous poster hash: 248b8...8e3

Tusen takk for svar, ringte kontoret de sa jeg fikk akkurat det jeg skulle ha.

har jobbet men bare bitte litt deltidsjobber av og på og har ingen formue (lever måned til måned)

Hvor står det skrevet på nav sine sider hvilket beløp jeg har krav på?

TS

Anonymous poster hash: 90f49...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du alene? Om du bor med en person som tjener godt så får du litt mindre enn enslige, eller noen som er sammen med en student. Men at du skatter så mye er veldig rart. Som sagt.. gå på skatteetaten så sier du at du vil skatteminst mulig. Så får du sikkert rundt 6-7% skattetrekk.



Anonymous poster hash: 28856...7bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...