Gå til innhold

Har jeg gjort noe dumt nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lille jenta mi er veldig bortskjemt når det kommer til oppmerksomhet. I starten sov hun omtrent hele døgnet, men nå er hun mer våken på dagtid. Hun er 6 uker nå. Og er hun alene mer enn par minutter begynner hun å gråte, så jeg tar henne opp og roer henne. Da sovner hun som regel på meg, men våkner opp igjen når jeg legger henne ned. Hun er jo så bortskjemt! Hva kan jeg gjøre for at hun skal klare seg litt alene??

Og så sliter med en ting til. Hun vil ikke sove i senga si. Så i de siste ukene har vi bare hatt henne i babynestet i sofaen med oss frem til vi legger oss. Hun er lysvåken frem til nærmere midnatt og er mye sulten mellom kl20-24. Siden hun ikke vil sove i senga si har jeg pleid å ha henne babynestet ved siden av meg i senga. Men da har hun pleid å våkne opp flere ganger iløpet av natta for å ha mat. Greit nok det, men noen dager som jeg har vært sliten har jeg bare lagt meg og sagt at mannen får ta henne med inn når hun er sulten. Og når hun sover med han sover hun gjennom hele natta! Da må jeg hente henne i 7-8-tia fordi jeg og senga er gjennomvåt av melk. Hvorfor sover hun ikke lengre med meg? Han sover forresten på sofaen fordi han ikke orker at hun vekker oss hele natta..

Men altså, hvordan kan jeg få henne til å sove for seg selv i senga si? Og sove like lenge som hun gjør med han? Har vi skjemt oss så mye ut at det blir håpløst å snu på det nå? Føler meg så dum, men vi har bare gjort sånn at vi får sove litt også:/

Anonymous poster hash: 05429...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet ditt er 6 uker(!) Gråter hun så ta henne opp! Et barn på 6 uker kan ikke bli bortskjemt! Dagen skal styres av baby, er hun sulten, gi mat. Gråter hun, ta henne opp. Sover hun slik og slik, så la henne. Ikke utfør noe "gråtekur" vær så snill!



Anonymous poster hash: 273dd...bcf
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke bortskjemt, hun er et spedbarn som trenger nærhet og omsorg.

Alt hun har kjent før er varme og en omsluttende følelse, når de blir født går dette bort og de trenger naturligvis mye kos og nærhet for å få trygghet.

Årsaken til at hun sover bedre hos far er fordi hun ikke lukter mat.

Fortsett å gi babyen det hun som alle andre trenger :)

Anonymous poster hash: 03feb...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig du tuller når du sier hun er bortskjemt! Hun er 6 uker, helt ny i verden, og trenger all den nærhet, omsorg og trygghet hun kan få. Tilknytning er ufattelig viktig, og den starter med en gang barnet er født, og utvikles ved å få nettopp nærhet, kontakt og omsorg som baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke skjemmer henne bort! Vi koser oss masse og det er jo utrolig deilig når hun sovner på meg:) men hører nå historier hele tiden om svigers som mener ungen burde ligge i senga så mye som mulig. Og kl19 skal hun være i seng. Og få mat et par ganger når hun sier ifra. Og man trenger ikke plukke henne hver gang hun gråter, det er sunt å gråte... Og smokken er det bare å trykke inn selv om det før babyen til å spy, for smokk er viktig avlastning for mor!

Jeg får liksom hele tiden høre hvordan det "skal" være og det er helt motsatt av hvordan vi har det. Her brekker hun seg av smokken, da dropper vi den og prøver kanskje senere. Og hun sover når hun vil og får kos med en gang hun sier ifra. Vi får hele tiden høre at vi skjemmer henne bort, derfor får jeg litt noia for at jeg skal få svi for det senere. Så det var godt med svar fra dere, det roer meg veldig:) får ta ting gradvis!

Anonymous poster hash: 05429...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på svigers!

Hør på hjertet ditt <3

Signerer alle de over



Anonymous poster hash: 5f57b...2c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Godt å høre at jeg ikke skjemmer henne bort! Vi koser oss masse og det er jo utrolig deilig når hun sovner på meg:) men hører nå historier hele tiden om svigers som mener ungen burde ligge i senga så mye som mulig. Og kl19 skal hun være i seng. Og få mat et par ganger når hun sier ifra. Og man trenger ikke plukke henne hver gang hun gråter, det er sunt å gråte... Og smokken er det bare å trykke inn selv om det før babyen til å spy, for smokk er viktig avlastning for mor!

Jeg får liksom hele tiden høre hvordan det "skal" være og det er helt motsatt av hvordan vi har det. Her brekker hun seg av smokken, da dropper vi den og prøver kanskje senere. Og hun sover når hun vil og får kos med en gang hun sier ifra. Vi får hele tiden høre at vi skjemmer henne bort, derfor får jeg litt noia for at jeg skal få svi for det senere. Så det var godt med svar fra dere, det roer meg veldig:) får ta ting gradvis!

Anonymous poster hash: 05429...28b

Sunt å gråte???

De tror sikkert at lungene må 'trenes'. Lungene fungerer ikke slik!

Dersom en baby gråter, så er det fordi h*n trenger noe. Det er skummelt å komme ut fra livmora. Det er masse som skjer rundt en som en ikke har sjans til å forstå noe av. Da er det godt å ha mor eller far nært seg som viser at alt er i orden og mor/far passer på.

Kan begynner å snakke om rutiner når man nærmer seg 3 mnd, før den tid er alt hipps om happs og man må ta det som det kommer.

Si til svigers at "dere mener godt, men beklager, jeg hører på min egen intuisjon og nyere vitenskap"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior som nå er 7,5 mnd sov alle dagdupper på meg eller mannen frem til han var 5-6 mnd... Kunne være dupper på 2-3 timer, faktisk lengre også. Og som vi koste oss, verdens fineste lille sovende kropp. Nå sover han i senga si på dagen og jeg savner fangsovingen. Så hvis du er ok med det, nyt det å skjemme de bort mens du kan det, de blir fort store...

Anonymous poster hash: 56072...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...