Gå til innhold

Uriktige opplysninger i egenerklæring i prospektet


krøllekrall

Anbefalte innlegg

Vi overtok et hus i sommer. I egenerklæringen i prospektet er det oppgitt et elektrikerfirma som har gjort en el-jobb i boligen. Når vi nå nylig hadde elektriker her i forbindelse med oppussing ble det bemerket at noe av arbeidet ikke kan være gjort av fagfolk, da det er feil dimensjoner på kablene og direkte brannfarlig. Dette bør utarbeides straks. Vi kontaktet derfor det angitte el-firmaet som skulle ha gjort jobben, men de benekter å noensinne ha vært i boligen og gjort noe arbeid...

Hva er gangen videre i en slik sak? Tidligere eier har vel en del ansvar her når han så tydelig har oppgitt uriktige opplysninger i en egenerklæring? Hvem kontakter jeg, megler, forsikringsselskapet vårt (har ikke eierskifteforsikring - men det har selger, har villaforsikring) eller prøver jeg å kontakte selger direkte? Burde jeg kontakte advokat?(Og hvem må i så fall betale for det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt forsikringsselskapet ditt og megler ihvertfall. Har du mulighet for advokat vil jeg anbefale at du engasjerer det og. Lykke til!!



Anonymous poster hash: 5ef3e...0f8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...