Amarinda Skrevet 9. november 2014 #41 Skrevet 9. november 2014 Eksen burde ikke troppet og og regnet med å skulle delta i dåpen. Men dette burde broren til TS ordnet opp i ved å bytte samværshelg på forhånd slik at barnemoren ikke skulle behøve å kjøre 3 timer for å kjøre tilbake igjen. Det er sånn passe ydmykende for henne, kan jeg tenke meg. Nå høres det jo ut som det ble det allikevel for hele familien, trist at en sånn dag skal skjemmes av slike episoder.
LukaFrost Skrevet 9. november 2014 #42 Skrevet 9. november 2014 Da hadde jo ikke gutten kommet heller. Da hadde ts sikkert skrevet ett surt innlegg om att moren nektet nevøen å komme. Slik jeg ser det burde hun vært velkommen om dere ønsket gutten der og det betydde att moren måtte kjøre så langtAnonymous poster hash: 2f739...d47 Men seriøst, det blir totalt 6 timer å kjøre. Man kan ikke alltid få med seg alt.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #43 Skrevet 9. november 2014 Eksen burde ikke troppet og og regnet med å skulle delta i dåpen. Men dette burde broren til TS ordnet opp i ved å bytte samværshelg på forhånd slik at barnemoren ikke skulle behøve å kjøre 3 timer for å kjøre tilbake igjen. Det er sånn passe ydmykende for henne, kan jeg tenke meg. Nå høres det jo ut som det ble det allikevel for hele familien, trist at en sånn dag skal skjemmes av slike episoder. TS skriver "Det var egentlig morens helg og gutten skulle i et annet selskap i går fra morsiden. De bor 1,5 timer unna familien min. Derfor ble det til at gutten skulle bli kjørt." Jeg tolker det sånn at barnemor ikke ville bytte helg, men at de var enige om at barnet skulle kjøres. Anonymous poster hash: eaac1...15b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #44 Skrevet 9. november 2014 TS skriver "Det var egentlig morens helg og gutten skulle i et annet selskap i går fra morsiden. De bor 1,5 timer unna familien min. Derfor ble det til at gutten skulle bli kjørt." Jeg tolker det sånn at barnemor ikke ville bytte helg, men at de var enige om at barnet skulle kjøres.Anonymous poster hash: eaac1...15b Ville hun ikke bytte er vell det helt opp til henne. Kanskje neste helg ikke passet henne. Uansett burde ts sin familie behandlet henne bedre når hun faktisk gadd å kjøre så langt med gutten. Hun gjorde det nok ikke med ond mening og hadde pyntet seg i bunad. Hun hadde vell misforstått hele greia. Hadde også trodd jeg skulle deltatt om jeg skulle kjøre så langt med ungen minAnonymous poster hash: 2f739...d47 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #45 Skrevet 9. november 2014 Mor til barnet ville ikke bytte helg, nei. Har pratet med min bror om episoden og han sa han hadde sagt til eksen at han kunne hente gutten i det minste noe hun takket nei til. Om det var fordi hun hadde tenkt å dukke opp selv vet jeg ikke. Og nei, om nevøen ikke hadde kommet har jeg hatt forståelse for det siden han bor et stykke unna. Om min bror og svigerinne velger å invitere eksen i deres selskaper får være opp til dem. Men i min sønns dåp har ikke jeg noe ønske om å ha ekser til mine søsken til stede. Mødre til mine nevøer/nieser eller ei. Har vi vært venninner hadde det vært noe annet mener jeg.Anonymous poster hash: 69967...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #46 Skrevet 9. november 2014 Ville hun ikke bytte er vell det helt opp til henne. Kanskje neste helg ikke passet henne. Uansett burde ts sin familie behandlet henne bedre når hun faktisk gadd å kjøre så langt med gutten. Hun gjorde det nok ikke med ond mening og hadde pyntet seg i bunad. Hun hadde vell misforstått hele greia. Hadde også trodd jeg skulle deltatt om jeg skulle kjøre så langt med ungen minAnonymous poster hash: 2f739...d47 Hadde du virkelig antatt at du også var invitert når du ikke har fått innbydelse, og avtalen var at far skulle kjøre barnet hjem igjen etter dåpen?? For ikke å snakke om at det ikke er noe kontakt mellom eks-svigerinne og familien? Jeg hadde ikke bare gått utifra at jeg var invitert iallefall! Litt sosiale antenner har jeg.... Anonymous poster hash: d6f0e...31d 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #47 Skrevet 9. november 2014 Hun kom i det minste med sønnen til dåpen, er ikke det OK da? Anonymous poster hash: bb800...451
Amarinda Skrevet 9. november 2014 #48 Skrevet 9. november 2014 TS skriver "Det var egentlig morens helg og gutten skulle i et annet selskap i går fra morsiden. De bor 1,5 timer unna familien min. Derfor ble det til at gutten skulle bli kjørt." Jeg tolker det sånn at barnemor ikke ville bytte helg, men at de var enige om at barnet skulle kjøres. Anonymous poster hash: eaac1...15b Hvis barnemor har insistert på å kjøre gutten opp, så er det en sak. Med tanke på hvor betent dette forholdet virker å være, tror jeg nok at jeg hadde ordnet med en levering på halvveien i stedet for at hun skulle kjøre helt til kirken. Men det er kanskje lett å være etterpåklok
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #49 Skrevet 9. november 2014 Merkelig oppførsel... Jeg ble ufrivillig avskrevet som tante når jeg dro, og det er veldig trist. Men jeg har aldri stilt opp på diverse arrangement fordi jeg mener jeg fortsatt har en plass i familien, jeg aksepterer utestengelsen... Ungene begynner å bli store nå, og de sier at tanteungene mine savner meg og spør hvorfor jeg ikke tar kontakt- så uansett sitter jeg med svarteper.Anonymous poster hash: 8599e...a10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #50 Skrevet 9. november 2014 Ville hun ikke bytte er vell det helt opp til henne. Kanskje neste helg ikke passet henne. Uansett burde ts sin familie behandlet henne bedre når hun faktisk gadd å kjøre så langt med gutten. Hun gjorde det nok ikke med ond mening og hadde pyntet seg i bunad. Hun hadde vell misforstått hele greia. Hadde også trodd jeg skulle deltatt om jeg skulle kjøre så langt med ungen minAnonymous poster hash: 2f739...d47 Men man skal vel prioritere en barnedåp. Sønnen hennes var invitert i dåp til et av sine søskenbarn. Det er nær familie for sønnen hennes. I mine øyne er det hårreisende at man ikke kan bytte helg feks fordi "neste helg ikke passet". Mulig hun har misforstått, men når barnefaren har tilbudt seg å hente sønnen virker det litt rart, hvordan kan hun da tolke det som at hun er invitert selv? Anonymous poster hash: eaac1...15b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #51 Skrevet 9. november 2014 Men man skal vel prioritere en barnedåp. Sønnen hennes var invitert i dåp til et av sine søskenbarn. Det er nær familie for sønnen hennes. I mine øyne er det hårreisende at man ikke kan bytte helg feks fordi "neste helg ikke passet". Mulig hun har misforstått, men når barnefaren har tilbudt seg å hente sønnen virker det litt rart, hvordan kan hun da tolke det som at hun er invitert selv?Anonymous poster hash: eaac1...15b Det fikk jeg ikke med meg. Tenkte att eneste mulighet var att hun kjørte. Om han hadde tilbudt seg å kjøre begge veier skjønner ikke jeg heller hvorfor hun komAnonymous poster hash: 2f739...d47
LukaFrost Skrevet 10. november 2014 #52 Skrevet 10. november 2014 Merkelig oppførsel... Jeg ble ufrivillig avskrevet som tante når jeg dro, og det er veldig trist. Men jeg har aldri stilt opp på diverse arrangement fordi jeg mener jeg fortsatt har en plass i familien, jeg aksepterer utestengelsen... Ungene begynner å bli store nå, og de sier at tanteungene mine savner meg og spør hvorfor jeg ikke tar kontakt- så uansett sitter jeg med svarteper.Anonymous poster hash: 8599e...a10 Ja, selvfølgelig ble du avskrevet. Du sluttet jo å være tante. Hvis det blir slutt melom mannen og meg slutter jeg også å være tante til barna til hans bror/søster. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #53 Skrevet 10. november 2014 Ja, selvfølgelig ble du avskrevet. Du sluttet jo å være tante. Hvis det blir slutt melom mannen og meg slutter jeg også å være tante til barna til hans bror/søster. Det er jeg ikke enig i. Jeg har to "biologiske tantebarn" og to tante unger via mannens familie. De to sistnevnte er nå 11 og 13 år gamle, og jeg hae vært der for dem hele livet. Jeg har passet dem, tatt dem med på turer, bakt til bursdagene, lært dem å strikke osv. Jeg er også mor til deres fetter og kusine. Om det skulle blitt slutt mellom meg og mannen (noe jeg heldigvis ikke ser for meg), ville da ikke alt dette bli "slettet". Jeg ville da fremdeles ha vært tanten deres.Anonymous poster hash: a7b1a...c83 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #54 Skrevet 10. november 2014 Den nye kjæresten til bror er fadder? Hmm.. Jeg hadde ikke gjort noe stort poeng av at hun kom, men heller det at hun tok seg til rette.Anonymous poster hash: b976a...b3e
Thorn Skrevet 10. november 2014 #55 Skrevet 10. november 2014 Ja, selvfølgelig ble du avskrevet. Du sluttet jo å være tante. Hvis det blir slutt melom mannen og meg slutter jeg også å være tante til barna til hans bror/søster. Det er jeg ikke enig i. Jeg har to "biologiske tantebarn" og to tante unger via mannens familie. De to sistnevnte er nå 11 og 13 år gamle, og jeg hae vært der for dem hele livet. Jeg har passet dem, tatt dem med på turer, bakt til bursdagene, lært dem å strikke osv. Jeg er også mor til deres fetter og kusine. Om det skulle blitt slutt mellom meg og mannen (noe jeg heldigvis ikke ser for meg), ville da ikke alt dette bli "slettet". Jeg ville da fremdeles ha vært tanten deres.Anonymous poster hash: a7b1a...c83 Jeg "mistet" en tante i skilsmisse da jeg var ganske liten, fem-seks år. Det var i utgangspunktet et greit brudd, men min onkel fikk seg et hespetre av en ny kjæreste, og min tidligere tante ble dermed ikke lenger inkludert i familien. Det er fortsatt hun som er min tante i mine øyne, og som barn var det utrolig trist å miste en tante på den måten. Og hun som var tanta mi til tenårene før skilsmissen er i hvert fall tanta mi fortsatt. Er veldig glad for at hun fortsatt føler seg som vår tante, og gjerne møter opp når familien samles!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #56 Skrevet 10. november 2014 Høres ut som hun mangler antenner, denne eks-svigerinnen. Når det er sagt, ville jeg nok ikke gjort noe stort nummer av at hun var der. Hvis maten var buffet, ville jeg nok bare tatt fram en ekstra stol og latt henne være der, for husfredens skyld. I kirken er det jo fritt frem uansett. Rart at det var SÅ trangt i kirken at hun ikke fikk plass på samme benken som de andre, men at den nye dama til broren din måtte flytte seg? Anonymous poster hash: 0bd14...940
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #57 Skrevet 10. november 2014 Eksen til bror har ikke vært noe tante til mine barn. De bodde som sagt ganske langt unna og det ble slutt da barna var små. Min "nye" svigerinne er heller ikke tante for de eldste. Barna kaller henne ved fornavn, men hun er tante til den minste.Anonymous poster hash: 69967...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #58 Skrevet 10. november 2014 Høres ut som hun mangler antenner, denne eks-svigerinnen. Når det er sagt, ville jeg nok ikke gjort noe stort nummer av at hun var der. Hvis maten var buffet, ville jeg nok bare tatt fram en ekstra stol og latt henne være der, for husfredens skyld. I kirken er det jo fritt frem uansett. Rart at det var SÅ trangt i kirken at hun ikke fikk plass på samme benken som de andre, men at den nye dama til broren din måtte flytte seg?Anonymous poster hash: 0bd14...940 Det er en liten kirke. Hvert dåpsbarn fikk kun to rader hver til familie og slekt. Siden vi er en stor familie tok vi opp begge radene og det ble trangt. Anonymous poster hash: 69967...c7c
Lou Salome Skrevet 10. november 2014 #59 Skrevet 10. november 2014 Merkelig oppførsel... Jeg ble ufrivillig avskrevet som tante når jeg dro, og det er veldig trist. Men jeg har aldri stilt opp på diverse arrangement fordi jeg mener jeg fortsatt har en plass i familien, jeg aksepterer utestengelsen... Ungene begynner å bli store nå, og de sier at tanteungene mine savner meg og spør hvorfor jeg ikke tar kontakt- så uansett sitter jeg med svarteper.Anonymous poster hash: 8599e...a10 Om man blir "avskrevet som tante" eller ikke etter et brudd, tenker jeg utelukkende er eksen beslutning. Altså: Hvis broren i dette tilfellet ikke ønsker at hun skal fungere som tante for nye barn, delta i familiesammenkomster osv, må resten av familien forholde seg lojalt til det, samme hva de mener. I dette tilfellet har broren ny kjæreste som skal være fadder, og eksen har aldri vært "tante" for det nye barnet, det er det kjæresten han som blir. I min familie har vi begge situasjoner, en slektning som er skilt (og ikke har ny dame), og som inviterer med eksen i alt som gjelder barna og familien, drar på ferie sammen, feirer jul osv, da inkluderer jo vi også henne, selv om det virker litt unaturlig i mange sammenhenger. Så har vi en annen, der bruddet var stygt, og han sa at han ikke ønsket at vi skulle ha noe kontakt med henne unntatt via ham = ingen kontakt. Blod er tykkere enn vann, og derfor har hun forsvunnet som tante, vi er på julekortnivå, og barna kjenner henne som "moren til søskenbarna". Der er det nye partnere inne i bildet på begge sider, og det hadde fort blitt unaturlig meå trosse farens ønsker.
Alkymist Skrevet 10. november 2014 #60 Skrevet 10. november 2014 Eksen var faktisk i dåp for noen uker siden og da var selvsagt vår sønn invitert. Det var min helg, så eksen hentet dagen før og leverte etter at tilstelningen var ferdig. Greit å være litt fleksibel, da kan jeg benytte meg av det ved en annen anledning. Men... jeg kunne ikke tenkt meg å være med. På en annen side hadde jeg ikke kjørt 3 timer i min samværshelg når jeg ikke var invitert heller. Selv om jeg har gutten vår mest ødelegger det helgekosen og kanskje andre planer. Da burde man ordnet med bytte eller lignende. Så om moren her ikke er over brudet enda, og fremdeles anser eksfamilien som egen familie skjønner jeg faktisk at hun kunne tro at hun var Velkommen. Litt sært ja men likevel ikke vanskelig å forstå. Hadde sikkert ikke skjedd om broren din hadde ordnet henting/levering selv eller byttet helg. Var jeg deg ville jeg bare gjort plass og tatt det som et kompliment at hun ville delta. Og tenkt at neste gang bør hun få en annen beskjed enn å troppe opp med gutten på gitt tid og sted, om det er sånn at det er uaktuelt å ha henne der. Selv om invitasjonen var adressert til broren, sønnen og den nye dama har vel ikke eksdama sett den? Regner i allefall med hun bare har fått en muntlig beskjed.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå