Gå til innhold

Ubehagelig dåp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden dere tydligvis har forventet at hun skulle kjøre 3 timer for at barnet skulle få delta i dåpen, burde hun virkelig ha vært invitert!

Jeg er forøvrig enig i at barnet burde få oppleve at foreldrene kan delta sammen på slike tilsetninger og slippe å se mor blir skjøvet ut i perifirien.

Anonymous poster hash: bd7b4...733

Støtter denne 100%

Ser at folk skriver at de ikke inviterer eksen sin i byllup og barnedåp for nytt barn. Men dette er ikke TS sin eks. Dette er en tidligere svigerinne, mor til hennes nevø.

Her trenger ikke eksene å delta sammen overhodet. Alt de hadde trengt å gjøre var å være i samme rom noen timer. Og det håper jeg da inderlige at de er i stand til mhp at de har et barn sammen.

En person i familien slutter ikke å være familie bare fordi de blir skilt. Dette er, og vil for alltid være, moren til nevøen. Og TS bør for nevøens skyld klare å opptre normalt høflig overfor henne.

Anonymous poster hash: a7b1a...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere tydligvis har forventet at hun skulle kjøre 3 timer for at barnet skulle få delta i dåpen, burde hun virkelig ha vært invitert!

Jeg er forøvrig enig i at barnet burde få oppleve at foreldrene kan delta sammen på slike tilsetninger og slippe å se mor blir skjøvet ut i perifirien.

Anonymous poster hash: bd7b4...733

Dette er en viktig detalj i historien. Hun hadde ungen den helgen og kjører langt slik att ungen fikk være med. Trodde dere att hun skulle kjøre tilbake for så å kjøre og hente igjen? Dette bør far ta ansvar for. Han burde byttet helg eller forklart dere att siden hun måtte kjøre så langt så måtte hun få delta

Anonymous poster hash: 2f739...d47

• Liker 3
Skrevet

Dette er en viktig detalj i historien. Hun hadde ungen den helgen og kjører langt slik att ungen fikk være med. Trodde dere att hun skulle kjøre tilbake for så å kjøre og hente igjen? Dette bør far ta ansvar for. Han burde byttet helg eller forklart dere att siden hun måtte kjøre så langt så måtte hun få delta

Fint om du leser hva Ts skriver..

Barnet var hos moren pga han skulle på et opplegg sammen med moren dagen før dåpen. Mor og far til barnet hadde avtalt at mor skulle kjøre barnet til dåpen, og far skulle kjøre barnet hjem igjen.

Anonymous poster hash: d6f0e...31d

Skrevet

Dette burde da ikke være ts sitt problem? Eks-svigerinnen var ikke invitert, og jeg klarer ikke å se at der var uhøflig. Dermed burde ts sin bror og eks-svigerinnen selv klare å finne en god løsning for henting og bringing.

Anonymous poster hash: 85a99...39a

• Liker 3
Gjest Hummels
Skrevet

For ei KJERRING! Herregud altså! Jeg hadde aldri godtatt den oppførselen hvis det var min x.

X'er altså!!

Skrevet

Jeg nekter å tro at folk mener det er normalt å ha med seg eksene sine på familieselskap. Ganske komisk om samtlige har en eks hengende bak seg selv og ny kjæreste.

• Liker 3
Skrevet

Synes du har gjort alt riktig i denne situasjonen. Det er virkelig ikke normalt å invitere eks av dine søsken til ditt barns barnedåp. Hun har aldri vært tante til ditt barn. Barnet har jo en ny tante i din brors nye kjæreste, som på denne måten blir skjøvet helt ut av familien.

Sånn jeg skjønner har broren din forklart at han ønsker å ha barnet når det er dåp, men moren hadde et annet arrangement og de ble enige om å kjøre barnet frem og tilbake. Man møter ikke opp i bunad i en barnedåp man ikke er bedt i. Hun kunne sittet bakerst i kirken hvis hun hadde lyst til å være tilstede, normalt kledd. Alt annet virker veldig rart, og i mine øyne virker ikke denne eksen helt oppegående.

Anonymous poster hash: eaac1...15b
  • Liker 5
Skrevet

Fint om du leser hva Ts skriver..

Barnet var hos moren pga han skulle på et opplegg sammen med moren dagen før dåpen. Mor og far til barnet hadde avtalt at mor skulle kjøre barnet til dåpen, og far skulle kjøre barnet hjem igjen.

Hun skrev att det var morens helg

Skrevet

Mor og far til barnet hadde avtalt at mor skulle kjøre barnet til dåpen, og far skulle kjøre barnet hjem igjen.

De hadde tydeligvis ikke avtalt godt nok. Moren trodde hun skulle delta sammen med sin sønn. Noe jeg ikke synes er spesielt rart.

Om jeg skulle kjørt 3 timer tur/retur for at mine barn skulle i barnedåp, hadde jeg blitt rimelig perpleks om jeg hadde blitt behandlet slik denne moren ble.

• Liker 2
Gjest ompalompa24
Skrevet

nei, du overreagerer ikke, ts! brors eks-kjæresten var ikke invitert, og da har hun ingenting der å gjøre. ferdig med det.

Skrevet

De hadde tydeligvis ikke avtalt godt nok. Moren trodde hun skulle delta sammen med sin sønn. Noe jeg ikke synes er spesielt rart.

Om jeg skulle kjørt 3 timer tur/retur for at mine barn skulle i barnedåp, hadde jeg blitt rimelig perpleks om jeg hadde blitt behandlet slik denne moren ble.

Men det er isåfall ikke ts sin skyld, her er det kommunikasjonen mellom broren og hans eks som har sviktet. Hun var jo definitivt ikke invitert av ts, så der er det ingen rom for misforståelser.

Anonymous poster hash: 85a99...39a

• Liker 2
Skrevet

Far burde ha hentet barnet sitt før dåpen begynte, så slapp mor kjøre frem og tilbake som da tar 3 timer.

Har selv hentet mine barn når de har vært sammen med pappan i tanta sitt bryllup. Men han hadde de selv før bryllupet, jeg bare hentet, som da tok 30 min hver vei. Men jeg hadde aldri kjørt 1,5 time en vei for å hente fordi han skulle fortsette bryllupsfesten alene uten barna etterpå. Da hadde han nok måtte ha ordnet seg selv.

Så her brude nok far ha kjørt og hentet barnet selv, eller mor ha fått blitt med i selskapet siden hun skulle kjøre, og barnet skulle alikevel hjem til mor etterpå.

Men ja jeg synes det er frekt å skvise ut svigerinna i kirka, der skulle hun nok bare sagt til barnet at han skulle sitte ilag med far og dama hans, så si hun setter seg litt lengre bak.

Anonymous poster hash: 05a1b...9c8
Skrevet

Så moren må bli med sønnen i alle begivenheter som inkluderer svigerfamilien for all fremtid da eller?

For øvrig synes jeg broren din skulle tatt ansvar for sin ex og bedt henne sette seg bak i kirken, og informere om at hun ikke var invitert i selskapet.

Ts har forresten skrevet at moren bare skulle kjøre frem, ikke tilbake (med sønnen)

• Liker 1
Skrevet

Eks eller ikke, man møter da ikke opp i selskaper man ikke er invitert i.

• Liker 2
Skrevet

Det er da klart at eksen ikke hadde noe å barnedåpen å gjøre. Jeg skjønner igrunnen ikke at hun gadd å kjøre 3 timer for denne dåpen. Det hadde neppe jeg gjort.

• Liker 1
Skrevet

Det er da klart at eksen ikke hadde noe å barnedåpen å gjøre. Jeg skjønner igrunnen ikke at hun gadd å kjøre 3 timer for denne dåpen. Det hadde neppe jeg gjort.

Da hadde jo ikke gutten kommet heller. Da hadde ts sikkert skrevet ett surt innlegg om att moren nektet nevøen å komme. Slik jeg ser det burde hun vært velkommen om dere ønsket gutten der og det betydde att moren måtte kjøre så langt

Skrevet

Da hadde jo ikke gutten kommet heller. Da hadde ts sikkert skrevet ett surt innlegg om att moren nektet nevøen å komme. Slik jeg ser det burde hun vært velkommen om dere ønsket gutten der og det betydde att moren måtte kjøre så langtAnonymous poster hash: 2f739...d47

Faren måtte da kunne ta med sin egen sønn i barnedåp til sin søster?

Anonymous poster hash: e7b38...730

Skrevet

Helt klart teit av eksen, hun gjorde det kun for å demonstrere. At hun måtte kjøre 1,5 time var hennes valg, broren til TS kunnet hentet gutten, akkurat det er mellom foreldrene til nevøen og ikke noe TS skal tenke på. Det er snakk om TS sin nevø her, ikke hennes egen sønn, TS har null ansvar for å invitere ekssvigerinnen i dåpen til sitt barn, om de ikke ennå var gode venninner, noe de ikke er.

Anonymous poster hash: 1c310...21c
  • Liker 1
Skrevet

Da hadde jo ikke gutten kommet heller. Da hadde ts sikkert skrevet ett surt innlegg om att moren nektet nevøen å komme. Slik jeg ser det burde hun vært velkommen om dere ønsket gutten der og det betydde att moren måtte kjøre så langt

Barnet er jo ikke avhengig av sin mor for å være i barnedåp i fars familie! Barnet hadde faren sin der, samt stemor og resten av familien.

• Liker 1
Skrevet

Faren måtte da kunne ta med sin egen sønn i barnedåp til sin søster?

Anonymous poster hash: e7b38...730

Jo derfor skrev jeg tidligere i tråden att dette var noe faren burde tatt på sin kappe. Han kunne ikke forvente att barnets mor kjørte så langt uten å få være tilstede. Men da måtte han jo på forhånd spurt om å bytte samværshelg. Hadde aldri brukt min helg på att far hadde ungen en hel dag til dåp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...