AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #1 Skrevet 9. november 2014 Tar denne som anonym. I dag var den store dåpsdagen til minstemann. Kort fortalt: Min bror har "ny" kjæreste og ett barn med eksen. Det har vært slutt mellom han og eksen i over 4 år, og den eneste kontakten de har er pga. barnet. Vi andre i familien har heller ikke kontakt med henne med mindre vi møtes tilfeldig og slår av en prat. Hun tok det veldig tungt da det ble slutt mellom henne og min bror, og hun har dessverre gjort det meste for å ødelegge forholdet til bror og hans nye kjæreste og også forholdet til bror og sønnen. Som nevnt så hadde den miste sønnen vår dåpsdag i dag. Brors eks skulle kjøre gutten til dåpen siden de bor et stykke unna. Det som skjedde var at eksen stilte opp i bunad og deltok på dåpen!! Hun hadde egentlig ikke plass i kirken, men hun tok altså plassen til brors nye kjæreste, sånn at hun måtte sette seg på en benk ganske langt bak. Bror sa til henne at hun fikk flytte seg, men i følge eksen var det ikke bra for sønnen deres at hun skulle sitte så langt unna pappaen i slike tilstelninger. Til og med på selskapet etterpå trodde hun at hun skulle være med! Men da dro jeg henne til side og fortalte henne at hun ikke var invitert. Min søster hadde pratet med henne etterpå, og da fortalte eksen at hun så seg selv som familie ennå og skjønte ikke hvorfor hun ikke var invitert siden hun hadde barn med min bror. Vil egentlig ingenting med innlegget, men hun klarte faen meg å "ødelegge" dåpsdagen til en viss grad likevel. Før syntes jeg hun var ok og trodde bror overdrev når han har fortalt om hvordan hun oppfører seg. Hun ble såpass sur at hun dro med seg sønnen hjem omtrent før middagen begynte. Selv om planen var at sønnen skulle bli kjørt hjem av far når selskapet var slutt. Makan til kjerring. Det var godt å få ut frustrasjonen! Men er det jeg som overdriver?Anonymous poster hash: 69967...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #2 Skrevet 9. november 2014 Synes du er "makan til kjerring" jeg, som ikke inviterer nevøens mor. Anonymous poster hash: a7b1a...c83 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #3 Skrevet 9. november 2014 Det kommer jo helt an på hva slags forhold dere har til henne ellers. Behandles hun ellers som en av familien? Anonymous poster hash: 2a050...97c
søtpai Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 Er man ikke invitert, så er man ikke invitert! 11
Lou Salome Skrevet 9. november 2014 #5 Skrevet 9. november 2014 Jeg syns ikke du overdriver. At hun var tilstede i kirken var jo egentlig greit, men hvorfor i alle dager var ikke nevøen hos sin far akkurat den dagen han skal være med ham og fars familie i barnedåp? Høres merkelig ut at han bor hos moren den dagen, og hun kjører ham, og han skal leveres hos henne etterpå. Ellers syns jeg ikke det er naturlig å invitere, eller dukke ubedt opp i, begivenheter i en eks' familie. 16
skruf Skrevet 9. november 2014 #6 Skrevet 9. november 2014 Herlighet AB over her! Er jo ikke rart at ikke brorens eks er invitert selv om de har barn sammen!! 4 år etter bruddet, broren til Ts har ny kjæreste, og ingen av de har kontakt med eksen til broren. Eksen oppførte seg helt hårreisende synes jeg! Hun kræsjet jo en barnedåp hun ikke var invitert i, og i tillegg ødela hun for gutten sin ved at hun brøt avtalen med faren og tok med seg ungen hjem sånn at gutten ikke fikk være sammen med farfamilien sin på en så stor dag. 8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Jeg synes ikke man skal skyve sine nevøer og niesers foreldre ut i kulden, selv om forholdet til ens søsken tar slutt. Om det skulle blitt slutt mellom meg og mannen min, håper jeg da virkelig at svigerfamilien som jeg har vært en det av i 17 år ikke plutselig avskriver meg fullstendig. Jeg er fremdeles mor til deres barnebarn/nevø+niese (som ennå er små), og jeg har vært en del av familien i årevis. I min familie er det kun ett skilsmissetilfelle. Der invitererer vi alltid begge parter (+ nye partnere) i alle anledninger. Dvs stort sett barnebursdager hittil. Anonymous poster hash: a7b1a...c83 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 En dåp foregår vel vanligvis i forbindelse med en vanlig gudstjeneste? Alle har adgang til en gudstjeneste, så jeg forstår ikke hvordan eksen kan nektes adgang der. Jeg er forøvrig enig med denne eksen i at sønnen deres burde sittet nærmere sin far. Hun hadde ikke behøvd å ta plassen til den nye kjæresten, men synes godt hun kunne ha fått sitte med familien. Her er det åpenbart to sider av saken. Anonymous poster hash: e6545...16f
mara2012 Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Synes ikke du hørtes spesielt hyggelig ut heller. Stygt å si at hun ikke er invitert. Når det er sagt, burde broren din tatt ansvar for dette og ordna sånn at han hadde sønnen når de skulle komme i dåp, så hadde ikke denne misforståelsen dukket opp. Og ellers lurer jeg jo på hva du/resten av familien har imot henne? Hun er moren til din nevø, så med mindre hun er "bat shit crazy", forstår jeg ikke fiendtligheten mot henne.. 1
Mafalda Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Enig med skruf. TS overdriver ikke, dette var utrolig sært gjort av eksen og kan vanskelig tolkes som annet enn en maktdemonstrasjon. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Jeg syns ikke du overdriver. At hun var tilstede i kirken var jo egentlig greit, men hvorfor i alle dager var ikke nevøen hos sin far akkurat den dagen han skal være med ham og fars familie i barnedåp? Høres merkelig ut at han bor hos moren den dagen, og hun kjører ham, og han skal leveres hos henne etterpå. Ellers syns jeg ikke det er naturlig å invitere, eller dukke ubedt opp i, begivenheter i en eks' familie. Det var egentlig morens helg og gutten skulle i et annet selskap i går fra morsiden. De bor 1,5 timer unna familien min. Derfor ble det til at gutten skulle bli kjørt. For å svare dere andre som mener at hun skulle vært invitert. For meg ville det ikke blitt naturlig å ha henne her. Det er over 4 år siden det ble slutt mellom dem og vi har hatt minimalt med kontakt. Kun på facebook eller en liten prat hvis vi har møttes tilfeldig. Som nevnt har heller ikke bror kontakt med henne bortsett fra barnet. Og det ville blitt ubehagelig for flere inviterte om hun ble invitert. Men det ble det jo likevel... Fordi om noen av dere er gode venner med alskens ekser og ber de til alle selskaper så er ikke det naturlig for alle. Jeg og eksen gjennom 12 år (og 3 barn) er også gode venner, men han ble heller ikke bedt i dåpen til minsten.Anonymous poster hash: 69967...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 En dåp foregår vel vanligvis i forbindelse med en vanlig gudstjeneste? Alle har adgang til en gudstjeneste, så jeg forstår ikke hvordan eksen kan nektes adgang der. Jeg er forøvrig enig med denne eksen i at sønnen deres burde sittet nærmere sin far. Hun hadde ikke behøvd å ta plassen til den nye kjæresten, men synes godt hun kunne ha fått sitte med familien. Her er det åpenbart to sider av saken.Anonymous poster hash: e6545...16f Det var såpass mange barn som ble døpt, slik at vi fikk to rader hver. Kun plass til foreldre, søsken, tanter, onkler og faddere. Resten må sitte lengre bak. Derfor reagerer jeg på at min nye svigerinne som også er fadder ble presset til å sitte lenger bak. Tenkte ikke jeg kunne begynne å lage drama i kirken, derfor sa jeg ikke noe da. Anonymous poster hash: 69967...c7c
skruf Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Hvis man leser hva Ts skriver så står det jo ganske klart at det ikke har vært et greit brudd og heller ikke ei grei tid etter bruddet. Eksen har prøvd å ødelegge forholdet mellom broren og nykjæresten, og eksen har tydeligvis sabotert endel ift kontakt mellom far og sønn. Tror ikke det er så veldig vanlig å invitere ekser til familiebegivenheter selv om man har barn sammen. Jeg ble ikke invitert da eksen min giftet seg, eller da han og kona døpte barnet sitt. Samme her, jeg inviterte ikke eksen i mitt bryllup, ei heller i barndåpen til det nye barnet. Vi har da felles barn sammen. I tillegg har vi et godt forhold og et bra samarbeid. 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Synes ikke du hørtes spesielt hyggelig ut heller. Stygt å si at hun ikke er invitert. Når det er sagt, burde broren din tatt ansvar for dette og ordna sånn at han hadde sønnen når de skulle komme i dåp, så hadde ikke denne misforståelsen dukket opp. Og ellers lurer jeg jo på hva du/resten av familien har imot henne? Hun er moren til din nevø, så med mindre hun er "bat shit crazy", forstår jeg ikke fiendtligheten mot henne.. Men vi hadde ikke invitert henne. Vi skrev brors navn, svigerinnes navn og guttens navn.Anonymous poster hash: 69967...c7c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Siden dere tydligvis har forventet at hun skulle kjøre 3 timer for at barnet skulle få delta i dåpen, burde hun virkelig ha vært invitert! Jeg er forøvrig enig i at barnet burde få oppleve at foreldrene kan delta sammen på slike tilsetninger og slippe å se mor blir skjøvet ut i perifirien. Anonymous poster hash: bd7b4...733 2
Gjest Violetta Skrevet 9. november 2014 #16 Skrevet 9. november 2014 (endret) Man inviterer da ikke søskens ekser i dåp, om de har aldri så mye barn sammen. Utrolig merkelig og frekk oppførsel av mennesket. Om hun ville være til stede i dåpen hadde hun i hvert fall ikke noe sammen med den nærmeste familie å gjøre, hun burde stille og rolig satt seg lenger bak. Sønnen var jo der med sin far. I selskapet etterpå kommer kun de som er invitert. Forstår deg veldig godt ts. Endret 9. november 2014 av Violetta 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #17 Skrevet 9. november 2014 Hvorfor måtte HUN kjøre sønnen din til dåpen? Har ikke faren til ungen samvær?Anonymous poster hash: 8e2cb...ba2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #18 Skrevet 9. november 2014 Sønnen sin*Anonymous poster hash: 8e2cb...ba2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #19 Skrevet 9. november 2014 Synes det er rimelig smålig av dere å være så lite inkluderende ovenfor moren til nevøen din. Mannen min har en datter på 8 år og jeg synes bare det er positivt att moren blir respektert og inkludert i slike sammenhenger. De hadde også ett tøft brudd hvor hun nok slet med det i flere år. Tenker att det er ett positivt trekk att min svigerfamilie er snille med henne uansett da jeg håper det samme skulle gjelde meg om det blir slutt. Anonymous poster hash: 2f739...d47
Gjest Violetta Skrevet 9. november 2014 #20 Skrevet 9. november 2014 Hvorfor måtte HUN kjøre sønnen din til dåpen? Har ikke faren til ungen samvær?Anonymous poster hash: 8e2cb...ba2 Akkurat det er vel opp til mor og far å bli enige om og har lite med hvem som skal delta i dåpen å gjøre. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå