Gå til innhold

Skal til syden med en på 2,5 år og 7 uker, trenger jeg søskenvogn?


Toolose

Anbefalte innlegg

Når vi skal til syden så vil sønnen min være litt over 3 år og datteren min ca 6 mnd. Sønnen min bruker jo ikke vogna si så mye ellers, men kan være grei å ha med da det blir litt trasking og om kvelden så sovner han jo og da har vi mulighet til å spise litt sen mat ute, Evt ta et glass vin. De andre gangene vi har vært med han i syden, senest få mnd siden så har vognen hans vært grei å ha med! Den er liten og lett å ha med seg! Men datteren min har en Emmajunga Edge duo og den må vi jo ha med!

Jeg syns det går greit å ha med de 2 vognene på denne ene turen, blir lenge til neste gang!

Men så insisterer mannen min på at vi skal kjøpe en søskenvogn til denne turen noe jeg syns er helt bortkastet selv om de er billige på finn.no.

Ser for meg en stor vogn som kan bli vanskelig å plassere på feks en restaurant , isteden for 2 mindre man kan lirke plass til..? De har jo forskjellige søvnbehov og bi vil jo ikke ha muligheten til å traske en tur med den ene mens den andre sover osv..

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dine argumenter høres fornuftig ut. Særlig med tanke på at de kan ha helt forskjellige behov for trilling og soving osv. Da kan det være upraktisk at de må dele vogn.

I tillegg blir det jo bortkastet å kjøpe søskenvogn bare for turens del, hvis dere ikke bruker det ellers. Den er vel heller ingen fest å frakte, regner jeg med... (reiste på tur med Simo for en måneds tid siden, den var mer enn stor nok. Da hadde vi med en baby på tre uker og en jente på 1,5 år- brukte Simoen og bæresele til babyen og en trille til jenta. Gikk veldig greit!).

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville tro det ble lettere med tanke på at det bare er en tur det er snakk om, neste blir om et år og da er behovene også svært forskjellige..

Mannen min mener det blir svært tungvint på flyplassen å dra med seg en vogn til da man allerede har 3 kofferter og en kofert til å ha på flyet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo fordeler også med dobbelttriller (rekker lenge for deres bruk). F.eks.muligheten til at 1 person kan ta begge barna på trilletur alene.Mange kan legges flatt og egner seg også for babyer, trille er mer åpne og blir ikke så varme.. Samt at det å dra på 1 vogn kontra 2 faktisk letter logistikken betydelig.

Ulempen er at de er litt bredere enn en enkeltvogn (men ikke dobbelt så store..) De kan være for brede for noen dører og butikker, men helt ærlig man drar ikke på shopping med unger ...For ikke å snakke om at Emmaljunga har digre vogner og ikke akkurat noe å smette inn på en resturant med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi får ikke trillet alene med de.. Hun minste har jo et stort dobebehov og vil være litt mer på hotellet og sove og da har ikke jeg mulighet til å ta med med sønnen min på kafé eller dra til en lekepark hvis det er et stykke å gå, noe det er der vi skal.. Ser bare ikke så mange fordeler med søskenvogn da vi har 2 utmerkede vogner fra før som vi kan ta med!

Har hatt med Emmajunga vognen vår på en tur og var ikke noe problem det!

Endret av Toolose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 6 mnd gammel baby et stort dobehov?? Og sove kan jo babyen i vogna, det er vel halve poenget?

Skrivefeil! Sovebehov mente jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser problemet på flyplassen... Du BØR ha 3-åringen i vogn på flyplassen! Evt. ha sele på han (ja, jeg driter i hva folk synes om barnesele - på flyplass må det være kjempegreit om man ikke kan bruke vogn). Og det er jo vanskelig for to voksne å trille to vogner samtidig som dere har bagasje. Med mindre dere kan få alt i 2 ryggsekker. + 2 små ryggsekker på magen.

Vi hadde en trille med oss som vi stappet en 2-åring og en 4-åring oppi (2-åringen satt på fanget til 4-åringen). Og så hadde vi en barnepakke på hotellet hvor det fulgte med en trille. I tillegg hadde vi med oss en tenåring og pakket mest mulig i ryggsekker :D



Anonymous poster hash: 07e22...6ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syns det var deilig å ha søskenvogn på tur. Greit at bare en voksen er opptatt med å trille vogn så kan den andre passe på eldstemann som sikkert ikke vil sitte noe særlig i vogna uansett. Vanskelig for èn voksen å trille to vogner mens 3-åringen løper rundt med en forelder på slep. Og tvillingvogner er ikke så mye større, og de skal fint komme gjennom vanlige døråpninger. Men vi kjøpte en skikkelig tfk søskenvogn med stor sportsdel, separate kalesjer og så videre. Usikker på hva jeg hadde gjort i deres tilfelle, billige søskenvogner har gjerne mange begrensninger og irritasjonsmomenter. F eks er felles kalesje rimelig krise for to med så ulike behov, og mange billige søskenvogner har veldig liten sportsdel slik at 3-åringen kanskje rett og slett blir for lang til å kunne sitte/sove godt i den.



Anonymous poster hash: 742db...106
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skal til syden så vil sønnen min være litt over 3 år og datteren min ca 6 mnd. Sønnen min bruker jo ikke vogna si så mye ellers, men kan være grei å ha med da det blir litt trasking og om kvelden så sovner han jo og da har vi mulighet til å spise litt sen mat ute, Evt ta et glass vin.

Alltid like trist å høre om foreldre på sydentur som absolutt må ut etter leggetid og som nyter alkohol mens barna sover i vogna ved siden av.

La nå barna få sove i sengene sine om natta. Og spar alkoholen til dere har barnepass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi skal sitte inne på hotellrommet fra kl 18 hver kveld med andre ord?

Har gått strålende før på de 4 sydenturene sønnen min har vært med på! Vi har trillet hjem fra lekeland osv og han har sovnet i vognen og vi syns det var hyggelig å sitte utenfor hotellet på kafeen der, se på underholdning, spise kveldsmat og kanskje 2 ganger på en sydentur tok vi et glass hvitvin til maten! Ingen barn tar skade av dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...