Gå til innhold

Hvor lang tid fra første skritt til barnet går skikkelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 10 mnd tok sine første to skritt idag. Det jeg lurer på er hvor rask bruker å utviklingen å gå fra de tar sitt første skritt til de begynner å gå mer enn de kryper? Hun starter i barnehage om 1,5 mnd så hadde vært bra om hun gikk litt mer stabilt til da. Vet att slikt er individuelt men ønsker deres erfaring:-)

Anonymous poster hash: f35bf...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min begynte å gå dagen etter ettårsdagen sin, og fra det tidspunktet at han begynte å gå, krabbet han aldri igjen (dvs nå som han er 3 år hender det jo at han krabber under lek, for eksempel, men det blir jo noe annet). En drøy uke etter at han tok sine første skritt begynte han dessuten å løpe, og etter det har han løpt konstant :ler:

Anonymous poster hash: 0bad5...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minnes at sønnen min ved noen få anledninger tok et eller to skritt før jeg vil si han gikk. En dag bare reiste han seg og gikk gjennom rommet, dvs mange skritt. Etter det gikk han veldig stødig. Men han var 15 mnd, da. Jeg ville nesten tro det var raskere progresjon hvis de går senere, men dette blir bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her tok sine første skritt på 1 årsdagen sin :-) Nå er det 1 mnd siden, og hun er fortsatt mer glad i å krabbe enn å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi blir snart 15 mnd, og hun går fremdeles ikke :)

Anonymous poster hash: 8daab...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt gikk fra å ta sitt første skritt til å løpe samme dag :fnise: Han var 1 år da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg minnes at sønnen min ved noen få anledninger tok et eller to skritt før jeg vil si han gikk. En dag bare reiste han seg og gikk gjennom rommet, dvs mange skritt. Etter det gikk han veldig stødig. Men han var 15 mnd, da. Jeg ville nesten tro det var raskere progresjon hvis de går senere, men dette blir bare spekulasjoner.

Ja det var nettopp det jeg tenkte. Er jo tidlig enda. Men hun gikk ganske stødig de få skrittene hun tok. Virket mest som det var frykten som tok henne når hun rolig satte seg ned.

Ts

Anonymous poster hash: f35bf...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 1 år første skritt, men først da hun var 13,5 gikk hun rundt og sluttet og krabbe

Anonymous poster hash: ab593...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hos oss gikk 2-3 uker fra de første skritt alene på gulvet til han gikk på egenhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min gikk sine første skritt dagen han ble 11 mnd, innen en uke gikk han stødig og begynte å løpe rundt. Siden har han bare løpt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...