Gå til innhold

Hvor tidlig melde forkjøpsrett på bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det en leilighet i mitt borettslag som ligger ute til salg, og som jeg er interessert i. Dette er et OBOS-borettslag og det er da intern forkjøpsrett her. Det vil da også på OBOS sin hjemmeside ligge ute status på om noen har meldt forkjøpsrett på denne leiligheten. Budrunde vil sannsynligvis starte før meldefrist er ute. Har noen erfaring med om det lønner seg å melde forkjøpsrett tidlig, eller vente så lenge som mulig mht meldefristen?

Hvis jeg melder forkjøpsrett tidlig så kan følgende skje:

1) Få eller ingen er interessert i å gi bud på leiligheten fordi de ser at en med intern forkjøpsrett allerede har meldt sin interesse. Jeg kan da senere gi bud alene.

2) Siden en med intern forkjøpsrett allerede har meldt sin interesse, så legger aktuelle kjøpere inn bud på langt over prisantydning for å "riste av seg" de med forkjøpsrett.

Takknemlig for tilbakemelding fra andre med sine erfaringer med forkjøpsrett.



Anonymous poster hash: 59b48...39d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig skjer 2) ville ha ventet til siste slutt!



Anonymous poster hash: 57333...f97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville meldt den på siste frist. Husk at noen OBOS-borettslag har meldefrist før budgivingen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først om det er forhåndsprøvd forkjøpsrett. Hvis det ikke er dette så venter du til forkjøpsretten blir annonsert fra OBOS.

Hvis forkjøpsretten er forhåndsprøvd er du sannsynligvis allerede for sent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...