Gå til innhold

Dagens barn.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange som tar seg nær her ser jeg, snakk om personangrep..

Er veldig enig med deg Hummels, dagens barn er ufattelig frekke og motbydelige. Men er ikke overraskende heller etter å ha vært inne på KG en stund. Er visst farlig å irettesette disse små gullungene vet du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mange som tar seg nær her ser jeg, snakk om personangrep..

Er veldig enig med deg Hummels, dagens barn er ufattelig frekke og motbydelige. Men er ikke overraskende heller etter å ha vært inne på KG en stund. Er visst farlig å irettesette disse små gullungene vet du.

Huff ja er visst det. Jeg kommer uansett aldri til å gi meg. Jeg kommer alltid til å mene at frekke og motbydelige unger må få kjeft til de skjerper seg. Hvis foreldrene ikke tørr selv så MÅ andre kjefte. Kan ikke bare la ungene holde på og bestemme alt. Uansett hvor gullunger foreldrene mener de er. De er bare barn, men de får faen meg tåle kjeft når de er ufordragelige. Gjør du noe galt så får du straff, både voksne og BARN!

Endret av Hummels
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke barn trenger kjeft men de trenger absolutt grenser!

Og har de klare grenser så oppstår ikke situasjoner hvor det er behov for å kjefte.

Jeg har fire barn og har helt klare grenser og konsekvenser hvis grensene ikke blir overholdt, men jeg kan ikke huske at jeg har hevet stemmen én gang ennå.

Men det går rimelig fort utover tv-tid, nettbruk, mobil, kino og annet hvis ikke grensene respekterers.

Og jeg får stadig høre at jeg har veloppdragne, empatiske og hjelpsomme barn. Blide og hyggelige er de stort sett også.

Anonymous poster hash: aec8c...16a

Skrevet

Jeg tror ikke barn trenger kjeft men de trenger absolutt grenser!

Og har de klare grenser så oppstår ikke situasjoner hvor det er behov for å kjefte.

Jeg har fire barn og har helt klare grenser og konsekvenser hvis grensene ikke blir overholdt, men jeg kan ikke huske at jeg har hevet stemmen én gang ennå.

Men det går rimelig fort utover tv-tid, nettbruk, mobil, kino og annet hvis ikke grensene respekterers.

Og jeg får stadig høre at jeg har veloppdragne, empatiske og hjelpsomme barn. Blide og hyggelige er de stort sett også.

Anonymous poster hash: aec8c...16a

Ja jeg er glad det finnes sånne barn også :)

Skrevet

Dersom barn oppfører seg ille ute blant folk på en måte som går utover en selv har man selvsagt lov til å si fra - ikke kjefte, men gi beskjed på en rolig og bestemt måte at slik oppførsel ikke er grei.

Å kjefte er ikke greit. Å blande seg opp i oppdragelsen ellers (mobilbruk osv) er ikke greit.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og hets.

Rainbow81, mod

Skrevet

Takk!!

Veldig bra skrevet

:hug: Takk :) Forsøkte å sette ord på en saklig måte, men innlegget ble så langt at selv TS ignorerte det :fnise:

Anonymous poster hash: bbaf1...3cb

Skrevet

:hug: Takk :) Forsøkte å sette ord på en saklig måte, men innlegget ble så langt at selv TS ignorerte det :fnise:

Nei jeg ignorerte det ikke. Har lest alt i tråden jeg.

Skrevet

Nei jeg ignorerte det ikke. Har lest alt i tråden jeg.

Så bra, hva mener du om det jeg spekulerte i? :)

Jeg VET "drittunger" kan irritere, men vi vet jo strengt talt ikke hva som ligger bak i alle tilfeller, så derfor ville jeg legge frem et langt innlegg hvor jeg tar opp flere ting enn bare det du skrev i HI. Som oftest er det foreldrene som ikke har laget grenser, fulgt opp på konsekvenser osv osv, så mange barn der ute kan møte på utfordringer når de blir dømt så hardt, og når de ikke har lært seg å takle konflikter på en ordentlig måte så vil de reagere i større grad som "drittunger". For de vet ikke bedre.

De sliter nok når de blir eldre og skal lære seg sosial kompetanse, men de fleste blir det folk av. Det er ikke bare deres generasjon som vil krasje med god gammeldags oppførsel, se bare på vår generasjon. Mobbing, fordømmelse osv på nett bl.a. (jeg er ikke bedre, har mine svake sider på flere punkt)...

Vi er en suppe, hele samfunnet :P

• Liker 1
Skrevet

Fetteren min har strengt tilmålt skjermtid i løpet av uka.

For ett års tid siden hjalp han meg masse i hagen, og som belønning ble det avtalt med foreldrene hans at han fikk spille på iPaden min på bussen (10 min) hjem.

Hadde du kommentert noe da hadde jeg satt deg ordentlig på plass.

Du vet INGEN TING om hvor mange minutter i løpet av en dag/uke/måned et tilfeldig barn du ser bruker mobil/nettbrett/PC/TV, og du har ingen ting med å kommentere det heller. Pass dine egne saker.

Anonymous poster hash: 3b30b...510

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så bra, hva mener du om det jeg spekulerte i? :)

Jeg VET "drittunger" kan irritere, men vi vet jo strengt talt ikke hva som ligger bak i alle tilfeller, så derfor ville jeg legge frem et langt innlegg hvor jeg tar opp flere ting enn bare det du skrev i HI. Som oftest er det foreldrene som ikke har laget grenser, fulgt opp på konsekvenser osv osv, så mange barn der ute kan møte på utfordringer når de blir dømt så hardt, og når de ikke har lært seg å takle konflikter på en ordentlig måte så vil de reagere i større grad som "drittunger". For de vet ikke bedre.

De sliter nok når de blir eldre og skal lære seg sosial kompetanse, men de fleste blir det folk av. Det er ikke bare deres generasjon som vil krasje med god gammeldags oppførsel, se bare på vår generasjon. Mobbing, fordømmelse osv på nett bl.a. (jeg er ikke bedre, har mine svake sider på flere punkt)...

Vi er en suppe, hele samfunnet :P

Jeg er enig i mye av det du skriver.

Jeg klarer bare ikke å se frekke og ufordragelige unger pga jeg selv har blitt mobbet på den verste måten (for jeg ikke var 100% norsk og prøvde å svare frekt i gjenn) gjennom hele barneskolen av barn. De var så slemme at det er noe jeg aldri klarer å glemme. Foreldrene deres brydde seg ikke og de verste som mobbet meg var sånne som fikk alt de pekte på og alltid fikk viljen sin. De var bortskjemte og foreldrene brydde seg ikke om at de plaget andre. De var bare opptatt med jobbene sine. Jeg kjente godt foreldrene også. Ungene spilte uskyldige blant de voksne. Jeg er preget den dag i dag og sliter veldig pga all mobbing i oppveksten. De verste mobberne var barn. De eide rett og slett ikke følelser. Barn ba meg gå å ta livet mitt, og sånt skal jo ikke unger gå rundt å si! Det må være en grunn til at de blir så jævlig frekke. Jeg tror ikke at alle mobbere sliter med noe selv. De fleste har det faktisk veldig godt! Jeg er sikker på at grunnen er at de blir bortskjemt eller at foreldrene sjelden har tid til de.

Endret av Hummels
Skrevet

Jeg klarer bare ikke å se frekke og ufordragelige unger pga jeg selv har blitt mobbet på den verste måten (for jeg ikke var 100% norsk og prøvde å svare frekt i gjenn) gjennom hele barneskolen av barn. De var så slemme at det er noe jeg aldri klarer å glemme. Foreldrene deres brydde seg ikke og de verste som mobbet meg var sånne som fikk alt de pekte på og alltid fikk viljen sin. De var bortskjemte og foreldrene brydde seg ikke om at de plaget andre. De var bare opptatt med jobbene sine. Jeg kjente godt foreldrene også. Ungene spilte uskyldige blant de voksne. Jeg er preget den dag i dag og sliter veldig pga all mobbing i oppveksten. De verste mobberne var barn. De eide rett og slett ikke følelser. Barn ba meg gå å ta livet mitt, og sånt skal jo ikke unger gå rundt å si! Det må være en grunn til at de blir så jævlig frekke. Jeg tror ikke at alle mobbere sliter med noe selv. De fleste har det faktisk veldig godt! Jeg er sikker på at grunnen er at de blir bortskjemt eller at foreldrene sjelden har tid til de.

Har de det så godt hvis ikke foreldrene har tid til dem?

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å se frekke og ufordragelige unger pga jeg selv har blitt mobbet på den verste måten (for jeg ikke var 100% norsk og prøvde å svare frekt i gjenn) gjennom hele barneskolen av barn. De var så slemme at det er noe jeg aldri klarer å glemme. Foreldrene deres brydde seg ikke og de verste som mobbet meg var sånne som fikk alt de pekte på og alltid fikk viljen sin. De var bortskjemte og foreldrene brydde seg ikke om at de plaget andre. De var bare opptatt med jobbene sine. Jeg kjente godt foreldrene også. Ungene spilte uskyldige blant de voksne. Jeg er preget den dag i dag og sliter veldig pga all mobbing i oppveksten. De verste mobberne var barn. De eide rett og slett ikke følelser. Barn ba meg gå å ta livet mitt, og sånt skal jo ikke unger gå rundt å si! Det må være en grunn til at de blir så jævlig frekke. Jeg tror ikke at alle mobbere sliter med noe selv. De fleste har det faktisk veldig godt!

:hakeslepp:

Det er unntak for hva foreldrene har feilet på, og det er mange barn der ute som faktisk er :fise: -typen uten at foreldrene har nødvendigvis feilet. Vanskelig å skulle påstå noe, for det er så varierende.

Trist historie, Hummels. Håper du har funnet en måte å takle det verste på :hug:

Den er dessverre ikke unik, vet om mange grove mobbetilfeller som skjedde under oppveksten, og den verste mobberen fra et av tilfellene var fra en velstående familie som var veldig opptatt av jobb og fasade utad. For oss andre virket det ikke som om foreldrene tok tak.

Skrevet (endret)

Har de det så godt hvis ikke foreldrene har tid til dem?

Sikkert ikke, men de har det vertfall ikke så jævlig som de som blir mobbet. Dessuten må foreldrene kunne tenke når de har barn. At barna og familien kommer først. Ikke jobben.

Endret av Hummels
Skrevet

Det har alltid vært foreldre som ikke vil oppdra barna sine, som har jobbet for mye og som skjemmer bort barna sine, det er ikke akkurat en nyhet..

Og det har alltid vært drittunger der ute. Bortskjemte og frekke. De finnes nå og de fantes da jeg var liten for 30 år siden. Og det kommer nok alltid til å finnes..

Å skylde på teknologien er jeg vel ikke helt enig i, da det uansett handler om hva foreldrene gjør og ikke hvor mye barna ser på tv. Kan fint få høflige tv slaver...

Anonymous poster hash: a2fa1...416

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...