Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #1 Skrevet 7. november 2014 (endret) Barnevakta til ungene nå for tiden er tv og nettbrett. Når ungene maser så er det så forbanna enkelt å sette barna foran tv'en eller gi de nettbrett så de holder kjeft. Så foreldrene får slappe av. I stedet for å la de gjøre noe mer aktiv eller noe mer sunnere. Er det rart barna blir sure, bortskjemte og ufordragelige? Nei. Jeg ser små unger sitter å spiller på mobil, på nettbrett, tv spill osv. De burde ikke få lov. Kanskje i helgene. Men ellers? Nei. Jeg skylder på det at barna er så forbanna frekke og ville for tiden. Det og at de får alt de peker på sånn at foreldra skal få fred. Fred kan de få hvis de LAR VÆRE Å FÅ BARN! Ikke lage på monsterunger! Ikke tørr foreldrene røre ungen heller, det er vold. Nesten ikke kjefte på de. Sier bare "kan du være så snill å være litt rolig?" som om foreldrene må spørre ungene om de vil Jeg er vertfall ikke redd å kjefte på frekke unger ute blant folk foran foreldrene til ungen! Så kan de bare bli flau. Må ha fremmede folk til å kjefte på ungene deres. Jeg sier høyt "småunger skal ikke ha mobil" når jeg går forbi unger med mobil og foreldrene er med. Har fått stygge blikk fra foreldre men det bryr jeg meg lite om. Ser bare stygt igjen. Hvordan kommer verden til å ende når det blir mer og mer unger som har makta? Foreldrene bare jobber, så kommer de hjem og er så sliten så de lar ungene gjøre som de vil. Heldigvis er ikke alle sånn. Men det finnes MER ENN NOK AV DE! Endret 7. november 2014 av Hummels 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #2 Skrevet 7. november 2014 Barnevakta til ungene nå for tiden er tv og nettbrett. Når ungene maser så er det så forbanna enkelt å sette barna foran tv'en eller gi de nettbrett så de holder kjeft. Så foreldrene får slappe av. I stedet for å la de gjøre noe mer aktiv eller noe mer sunnere. Er det rart barna blir sure, bortskjemte og ufordragelige? Nei. Jeg ser små unger sitter å spiller på mobil, på nettbrett, tv spill osv. De burde ikke få lov. Kanskje i helgene. Men ellers? Nei. Jeg skylder på det at barna er så forbanna frekke og ville for tiden. Det og at de får alt de peker på sånn at foreldra skal få fred. Fred kan de få hvis de LAR VÆRE Å FÅ BARN! Ikke lage på monsterunger! Ikke tørr foreldrene røre ungen heller, det er vold. Nesten ikke kjefte på de. Sier bare "kan du være så snill å være litt rolig?" som om foreldrene må spørre ungene om de vil Jeg er vertfall ikke redd å kjefte på frekke unger ute blant folk foran foreldrene til ungen! Så kan de bare bli flau. Må ha fremmede folk til å kjefte på ungene deres. Jeg sier høyt "småunger skal ikke ha mobil" når jeg går forbi unger med mobil og foreldrene er med. Har fått stygge blikk fra foreldre men det bryr jeg meg lite om. Ser bare stygt igjen. Hvordan kommer verden til å ende når det blir mer og mer unger som har makta? Foreldrene bare jobber, så kommer de hjem og er så sliten så de lar ungene gjøre som de vil. Heldigvis er ikke alle sånn. Men det finnes MER ENN NOK AV DE! OK. Anonymous poster hash: 1a845...231 1
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 OK. Anonymous poster hash: 1a845...231 Jepp! 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Er det rart unger blir frekke når de voksne tydeligvis er verre? Det et hvertfall ikke god folkeskikk det du holder på med.Anonymous poster hash: 6ae44...5da 15
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 (endret) Er det rart unger blir frekke når de voksne tydeligvis er verre? Det et hvertfall ikke god folkeskikk det du holder på med.Anonymous poster hash: 6ae44...5da Ungene blir så klart frekke når de får tvinne foreldrene rundt lillefinger'n. Ikke av at noen kjefter på de eller nekter de noe. Endret 7. november 2014 av Hummels 2
Colargol Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 (endret) Jeg er ikke så glad i den teknologiske evolusjonen vi har blanda oss inn i jeg heller, men om du mener at barna sitter mer stille enn før så er jeg ikke såå sikker det gjelder for "de fleste". Da jeg var yngre brukte vi ungene timesvis på rolig lek som puslespill, lego, barbie/dukker, brettspill, lesing i bøker osv. mye av dette helt alene, noen ganger sammen med venner eller søsken. Jeg synes det er trist at folk nå til dags (dette gjelder voksne like mye) sitter å stirrer ned i mobilen til enhver tid, men samtidig så er det vel nesten det samme om barna spiller lære spill på brett like mye som på pc'n -når det kommer til ønsket om stille og rolige barn!? Endret 7. november 2014 av Colargol 5
minister-mio Skrevet 7. november 2014 #7 Skrevet 7. november 2014 Det er ikke din oppgave å kjefte som du kaller det på andres barn. Det kan være mange foreldre ikke setter nok grenser for barna når det gjelder mobilbruk og jeg kan være enig med deg i at det ikke er bra. Men er det derfor noen barn er frekke? Dersom du ser et barn på bussen f. eks med telefon, kan det være et barn som ikke er frekk, og bare spiller på mobil på bussen den dagen. Du skal ikke kjefte. Det er faktisk ekstremt asosial oppførsel av deg. 9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #8 Skrevet 7. november 2014 Få deg barn selv kanskje og gjør det bedre Anonymous poster hash: 105a6...43b 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Ungene blir så klart frekke når de får tvinne foreldrene rundt lillefinger'n. Ikke av at noen kjefter på de eller nekter de noe. Barn hermer etter voksnes oppførsel. Du vet ikke hvorfor mitt barn har mobil den dagen du velger å kjefte på det. Problemet er jo at mange voksne ikke har peiling på hvordan de skal være gode forbilder for barna. Å kjefte eller irettesette andres barn er aldri en god løsning, det eneste du oppnår er å såre barna og gjøre de voksne irriterte og fremstår selv som en stor idiot.Anonymous poster hash: 6ae44...5da 4
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Jeg er ikke så glad i den teknologiske evolusjonen vi har blanda oss inn i jeg heller, men om du mener at barna sitter mer stille enn før så er jeg ikke såå sikker det gjelder for "de fleste". Da jeg var yngre brukte vi ungene timesvis på rolig lek som puslespill, lego, barbie/dukker, brettspill, lesing i bøker osv. mye av dette helt alene, noen ganger sammen med venner eller søsken. Jeg synes det er trist at folk nå til dags (dette gjelder voksne like mye) sitter å stirrer ned i mobilen til enhver tid, men samtidig så er det vel nesten det samme om barna spiller lære spill på brett like mye som på pc'n -når det kommer til ønsket om stille og rolige barn!? Før var det vertfall sunnere lek, mer aktive barn og mindre overvektige barn. Det er ikke din oppgave å kjefte som du kaller det på andres barn. Det kan være mange foreldre ikke setter nok grenser for barna når det gjelder mobilbruk og jeg kan være enig med deg i at det ikke er bra. Men er det derfor noen barn er frekke? Dersom du ser et barn på bussen f. eks med telefon, kan det være et barn som ikke er frekk, og bare spiller på mobil på bussen den dagen. Du skal ikke kjefte. Det er faktisk ekstremt asosial oppførsel av deg. Noen må jo kjefte på de. Når foreldrene ikke tørr. Frekkheten kommer av at de får og får og blir bortskjemte, og at de sitter å spiller dagen lang. Få deg barn selv kanskje og gjør det bedre Anonymous poster hash: 105a6...43b Frister ikke enda. Men skal vertfall ikke la de får gjøre med meg som de vil. Er liksom de voksne som bestemmer.
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #11 Skrevet 7. november 2014 Barn hermer etter voksnes oppførsel. Du vet ikke hvorfor mitt barn har mobil den dagen du velger å kjefte på det. Problemet er jo at mange voksne ikke har peiling på hvordan de skal være gode forbilder for barna. Å kjefte eller irettesette andres barn er aldri en god løsning, det eneste du oppnår er å såre barna og gjøre de voksne irriterte og fremstår selv som en stor idiot.Anonymous poster hash: 6ae44...5da Blir ikke mer idiot av den grunn. Såre barna bryr jeg meg ikke om. Gjøre de voksne irritert gjør jeg med glede. Ja barna hermer etter foreldrene først og fremst. Så alt er foreldrene sin skyld. Er de som skjemmer ungene bort.
minister-mio Skrevet 7. november 2014 #12 Skrevet 7. november 2014 (endret) Du sier noen må kjefte på barna når foreldrene ikke gjør det. Du tar feil, kompis, kjeft hjelper ikke. Spesielt ikke fra en fremmed og, no offence, rusmisbruker som går forbi dem på gata. Barn trenger grenser og veiledning fra noen de har en god relasjon til. Ikke kjeft. Endret 7. november 2014 av mini-mio 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #13 Skrevet 7. november 2014 Du må nesten godta at dagens barn vokser opp i et annet samfunn enn deg. Oppfører du deg på samme måte mot voksne som bruker mobilen "for mye"? Hvordan kan du forvente at barn skal respektere deg om du ikke gjør det samme mot dem?Anonymous poster hash: 6ae44...5da 5
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #14 Skrevet 7. november 2014 Du må nesten godta at dagens barn vokser opp i et annet samfunn enn deg. Oppfører du deg på samme måte mot voksne som bruker mobilen "for mye"? Hvordan kan du forvente at barn skal respektere deg om du ikke gjør det samme mot dem?Anonymous poster hash: 6ae44...5da I ett annet samfunn ja. Det betyr ikke at de har mer rett til å bli frekke, late og bortskjemte drittunger! Jeg respekterer ikke frekke barn, jeg respekterer ikke mobbere, og respekterer ikke bortskjemte barn enkelt og greit. Jeg kan ikke fordra sånne.
Colargol Skrevet 7. november 2014 #15 Skrevet 7. november 2014 Før var det vertfall sunnere lek, mer aktive barn og mindre overvektige barn. Jeg er enig jeg, synes bare at det blir for lettvint å kun skylde på teknologien vi omgir oss med. Et barn hadde like forutsetninger for å bli stille, usunne og overvektige for 100 år siden, om de hadde foreldre som ikke aktiviserte dem og/eller fikk dem ut av huset (ikke alle bodde på bygda og hjalp til i potetåkeren). 2
Patronus Skrevet 7. november 2014 #16 Skrevet 7. november 2014 Jeg er lei av analysering av både foreldre og barn!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #17 Skrevet 7. november 2014 http://www.youtube.com/watch?v=PgUWr5RSMoU Anonymous poster hash: 6219c...e98 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #18 Skrevet 7. november 2014 Litt enig her faktisk. For mange barn i dag styrer hjemmet pga foreldres dårlige samvittiget for at de er så mye borte fra ungene sine. Unger i dag ser egne foreldre veldig lite, de sover kun hjemme og får bare maks 2-3 timer sammen før de hives i seng. Barnehagene har jo oppe til langt på kveld, og det utnytter foreldre i dag. Virker som barn er til bry, og jobben viktigest. Mange som har både 3 og 4 barn, men de bruker mest våkentid i barnehagene sammen med andre voksne. Viktigere at foreldre drar inn penger til weekendturene sine og sydenturene. Men tilbake til grensesetting. Synd at foreldre er så slitne i dag at de bare vil la ungene sitte på nettbrett. Anonymous poster hash: 78e55...721 4
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #19 Skrevet 7. november 2014 http://www.youtube.com/watch?v=PgUWr5RSMoU Anonymous poster hash: 6219c...e98 Nice one! Tilpass for ungen. Men den mora burde også fått melk over seg!! Hun sto der og var så vidt bort i ungen. Lot han bare holde på 4
Gjest Hummels Skrevet 7. november 2014 #20 Skrevet 7. november 2014 Litt enig her faktisk. For mange barn i dag styrer hjemmet pga foreldres dårlige samvittiget for at de er så mye borte fra ungene sine. Unger i dag ser egne foreldre veldig lite, de sover kun hjemme og får bare maks 2-3 timer sammen før de hives i seng. Barnehagene har jo oppe til langt på kveld, og det utnytter foreldre i dag. Virker som barn er til bry, og jobben viktigest. Mange som har både 3 og 4 barn, men de bruker mest våkentid i barnehagene sammen med andre voksne. Viktigere at foreldre drar inn penger til weekendturene sine og sydenturene. Men tilbake til grensesetting. Synd at foreldre er så slitne i dag at de bare vil la ungene sitte på nettbrett. Anonymous poster hash: 78e55...721 Ja det er helt på tryne!! Er jobben viktigst i livet så ikke få barn sier nå jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå