Gå til innhold

Redd for svangerskapsdiabetes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 20 og er blitt henvist til glukosebelastning i uke 28 pga BMI over 27. Har ikke fått påvist glucose i urinen enda.

Det som bekymrer meg er at jeg har gått en del bed i vekt pga kvalme og oppkast. 12 kg totalt. Når jeg begynte å spise mer så gikk jeg opp igjen to av de kiloene, men nå har jeg gått de ned igjen. Vekttap kan jo også være et tegn på diabetes. Utenom dette så drikker jeg mye og går hyppig på toalettet, men har ingen veldig tørste.

Bør jeg være bekymret? Det jeg er redd for er kostholdsendring.. Det eneste som går ned er hvitt brød og sitrusfrukter... :(

Anonymous poster hash: ae422...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor drar du ikke til legen og lufter disse bekymringene? Der får du i det minste et skikkelig svar

Skal det, men har ikke time før onsdag. Er da lov å spør her inne, flere kan ha erfaringer.. :)

Anonymous poster hash: ae422...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påvist svkdiabetes idag.. og har ikke hatt glukose i urinen. Og er avhengig av frukt og juice så det er det slutt på. Normal bmi før svangerskap, men har gått opp 17kg. :( Uke 32

Var jm som anbefalte å ta glukosetoleransetest fordi de gravide hun har vært borti med svk-dia har ikke hatt glukosuri, kun glukosebelastningssvar son viser forhøyet blodsukker.

Anonymous poster hash: 6a16a...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over...

Drikker også mye og går på toalettet hele tiden. Gjort det hele svangerskapet.

Anonymous poster hash: 6a16a...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Skal det, men har ikke time før onsdag. Er da lov å spør her inne, flere kan ha erfaringer.. :)

Anonymous poster hash: ae422...786

Selvfølgelig er det lov å spørre etter erfaringer, men det var ikke det du gjorde. Det skaper så mye unødvendig bekynringer hvis man skal sammenligne seg med alle andre og søke på symptomer osv. Ikke minst det at man blir lett skremt! Det var kun en "jeg vil ikke at du skal bekymre deg unødvendig" - oppfordring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...