Gå til innhold

Graviditetstest uten morgenurin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt mensen som vanlig, men har andre symptomer på graviditet.

Jeg går på p-piller og er flink til å ta de, men nå er jeg så redd for å være gravid at jeg må bare spørre...

Kan jeg ta en graviditetstest nå, selv om det ikke er morgenurin? Er den sikker da?

Har en test i skapet og ønsker å bare få det unnagjort. Men hvis den ikke er sikker uten morgenurin så må jeg vel vente til i morgen?

Anonymous poster hash: 48f91...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo lenger du er på vei, jo mindre har det å si om det er morgenurin eller ei. For å være helt sikker, ville jeg valgt morgenurin, men er du gravid skal den i teorien slå ut uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har symptomer på sykdom. Graviditet er ingen sykdom. På graviditet har du tegn.

2. Pointet med morgenurin er at urinen står og "samler" hormoner over tid, for å si det litt enkelt forståelig. Klarer du å holde deg i 4 til 5 timer kan du greit ta en test av den urinen. Dette kommer og litt an på hvor følsom den testen du har er.

Anonymous poster hash: b289f...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lenger du er på vei, jo mindre har det å si om det er morgenurin eller ei. For å være helt sikker, ville jeg valgt morgenurin, men er du gravid skal den i teorien slå ut uansett.

Takk for raskt svar :)

Jeg får vente til i morgen da. Kjenner bare jeg er så uvel (redd), så vil bare få det overstått. Men vil jo ha sikkert svar.

Anonymous poster hash: 48f91...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har symptomer på sykdom. Graviditet er ingen sykdom. På graviditet har du tegn.

2. Pointet med morgenurin er at urinen står og "samler" hormoner over tid, for å si det litt enkelt forståelig. Klarer du å holde deg i 4 til 5 timer kan du greit ta en test av den urinen. Dette kommer og litt an på hvor følsom den testen du har er.

Anonymous poster hash: b289f...ccf

Aldri vert gravid før, men nå vet jeg at symptomer = sykdom ;)

Takk for svar, men jeg tror jeg venter til i morgen for å være på den mest sikre siden. :)

Anonymous poster hash: 48f91...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar :)

Jeg får vente til i morgen da. Kjenner bare jeg er så uvel (redd), så vil bare få det overstått. Men vil jo ha sikkert svar.

Anonymous poster hash: 48f91...24b

Lykke til :) Håper du får det svaret du ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man sier symptomer til graviditet også:)

Er sikrest å vente til i morgen, men hvis du bestemmer deg å ta før så vent så lenge som mulig med å gå på do (eks 6 t) og unngå å drikk mye. Men morgenurin er klart best. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...