Gå til innhold

Skrubbsår/sår i ansiktet, når vite om det blir permanent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må nok forberede deg på mange arr opp gjennom årene. Hva om hun blir å slite med kviseutbrudd som tenåring?

Jeg synes det virker som du er ekstremt opptatt av utseende. Tenk heller på hvor at din datter skal være vennlig og omgjengelig. Det er mer viktig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir sannsynligvis ikke noe arr når det ikke ble ett ordentlig sår/kutt. Forslåtte området kan gjerne være såre/rødlige over tid. Om det så blir ett arr, er det faktisk ikke krise. Tror du overreagerer. Jeg har arr i ansiktet etter ett hundebitt, og kunne ikke brydd meg mindre. Så tror ikke du skal uroe deg stort over det.



Anonymous poster hash: d7c99...6ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arr i panna er da virkelig ingen krise! Av skrubbsår! Snakk om å være overflatisk... din datter er da helt sikkert nydelig uansett!

Er med alle mulige småarr mindre fine da...? Jeg har i panna ettr krasj med murpeis som liten (sydd 4sting) og ramla på sykkel som tolvåring. (dobbeltarr) Er faktisk ingen som har kommentert dette, foruten en hudlege. Som bare ville sikre seg at det ikke var noe ondartet, da det ene arret var klumpete. Sy en 2åring er ikke det letteste. ;)

Du må nok bare regne med mange blåmerker, små arr. De fleste forsvinner, noen få blir hvite flekker. Du har det sikkert selv også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke arr av blåmerker. Ferdig med det.



Anonymous poster hash: 34877...576
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Dette er hva legene sa til oss etter en alvorlig ansiktsskade med blant annet skrubbsår:

Skadet hud er veldig sårbar, både mot uttørring og solskader.

For at det ikke skal bli varig skade er det veldig viktig at den skadede huden holdes myk, og beskyttes mot solen i de neste 1-2 årene!

Solkrem med høy faktor (helst SF 50) bør brukes hver dag, også om vinteren, og gjerne også caps/hatt (solskjerming) om sommeren.

Når det er sagt synes jeg ikke skaden du beskriver høres så alvorlig ut, og om det blir arr, så blir det nok veldig lite synlig.

Men uansett skader det ikke å bruke solkrem, så hvis du er redd for arr og skadet hud etter skrubbsår, er dette rådet du vil få fra helsepersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det går bort med tiden. Det pleier som regel å gjøre det :)



Anonymous poster hash: 27e28...83b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min falt på sykkel i fjor høst, og fikk samme sår som ts beskriver, jeg kan fremdeles se hvor hun slo seg (i panna) men for den som ikke vet om det legger heller ikke merke til det. Huden hennes er bittelitt lysere akkurat der hun skrapte seg opp (mulig det også er lettere å se siden hun er mørk i huden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...