Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva var galt med samekulturen?

Hva er samisk kultur?

Anonymous poster hash: 734c8...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noe tull! Vet du hvor vanlig det er at innvandrer ikke slippes inn på utesteder i Oslo? Utesteder der man kan bli kjent med folk.

Det er isåfall bare i oslo

Skrevet

Hva er samisk kultur?

Kanskje du vil skrive litt mer om det siden du nevnte det selv.

Skrevet

Det er isåfall bare i oslo

Det kan være noe i det. Trenden virker ikke å være den samme i andre småsteder i Norge.

Skrevet

Hva er samisk kultur?

Joik og samedrakt og sånn

Skrevet

Kongen i Norge er tysk nazi!

Lovene i Norge er inspirert av den amerikanske republikk og uavhengelighets erklæringen!

Norsk kultur er AMERIKANSK. Paradise Hotell, E-sport, osv.

Vikinger er germaner og viking språket har germansk opprinnelse.

Vikinger erobret Norge og drepte mange samer.

Senere spredte vikingene seg til Sverige, Danmark og Island!

Alle vikinger kommer fra Norge. Det blir litt feil. Alle vikinger erobret Norge.

Siden Norges grunnlov er inspirert av Den Amerikanske republikk. Norsk kultur er også amerikansk sex kultur. Tysk nazi konge blir akseptert som norsk monark familie. Da mener jeg at at alle innvandre skal bli kalt nordmenn.

Kan jeg få låne noe av det du røyka?

Anonymous poster hash: a6f91...4b0

Skrevet

Er man bekymret for Norges fremtid og norsk kultur bør man støtte Fedrelandspartiet.

Fedrelandspartiet er et alternativ til FrP og Kystpartiet.

FrP har i sitt program at de vil ha mest mulig åpne grenser.

Fedrelandspartiet vil stanse all innvandring til Norge.

Fedrelandspartiet vil ha nasjonal kontroll over våre naturressurser

Fedrelandspartiet er nøytrale i konflikten mellom Palestina og Israel.

Info; [email protected]

hvorfor har ikke moderator slettet dette innlegget?

Anonymous poster hash: 2df8b...790

Skrevet

Lover dårlig ettersom nordmenn har høyest gjennomsnitts-iq i verden..

Anonymous poster hash: dacc5...c5f

Hvor har du det ifra? (Skulle ønske du hadde rett, men dette er da bullshit, asiater, kinesere og japanere etc. Pleier da å score høyere ved internasjonale tester).

Anonymous poster hash: 92ee1...2ca

• Liker 2
Skrevet

FrP har i sitt program at de vil ha mest mulig åpne grenser.

Siden du tydeligvis representerer Fedrelandspartiet, så går jeg ut ifra at de er like løgnaktige som du er.

• Liker 1
Skrevet

På 90-tallet var man veldig bekymret for amerkansk kulturinnblanding og strupte tilgangen på amerkansk MTV til fordel for fransk og britisk MTV-utgaver her i Norge. Kanskje vi skulle gjøre det samme med Islamsk kultur, nemlig å stramme inn tilgangen til Islamsk kultur ved å bremse veksten av moskebygging, stoppe offentlig støtte til hundrevis av somaliske foreniger.

Det er bare USA som må sensureres. Islamistisk ekstremisme må gis fritt spillerom så det kan påvirke hovedkulturen.

Skrevet

Kongen vår er tysk nazi. På tide å lese historie kanskje. Kongen i Norge er ikke norsk. Kongen i Sverige er fransk. Kongen i Danmark er tysk.

http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Glücksburg

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Norwegian_monarchs

De deler alle sammen de samme forfedrene som meg, jeg er norsk.

Forfedrene til disse har pendlet mellom Norge, Sverige, Danmark, Russland, Tyskland, Skottland, England, Frankrike, Ungarn osv, akkurat som forfedrene til flere hundretusen andre nordmenn som har det samme opphavet som alle disse kongehusene.

På tide å lese litt historie, kanskje?

Anonymous poster hash: 11590...14d

Skrevet

Hvis polske, spanske og andre hvite menn får lov til å være norsk. Så skal innvandrere kalle seg nordmenn så lenge de har norsk statsborgerskap. Hvis en person har norsk statsborgerskap og kalles for innvandrere. Da er hvite mennesker 100% rasist.

http://www.youtube.com/watch?v=fJh9t9h6Wn0

Skrevet

Dokumentaren gjorde med fysisk uvel. Jeg syntes det er helt forferdelig at norske jenter som er født og oppvokst med en norsk kultur blir tvunget til å leve på en måte som ikke samsvarer med kulturen og tankegangen hun er vokst opp med på skolen og blant venner. Hassan provoserer meg noe helt enormt, og jeg håper virkelig at han ikke er representativ for de fletse gutter med pakistanske foreldre. Heldigvis kjenner jeg en del som er født i Norge av pakistanske foreldre og de er mye mer liberale enn han. Ja, de fleste er i forhold med en annen norsk-pakistaner, men kvinnene er i både skole og i arbeid. Barna deres går i barnehage og svigerforeldrene klarer seg selv.

Anonymous poster hash: 0e6ec...f93
  • Liker 1
Skrevet

Dokumentaren gjorde med fysisk uvel. Jeg syntes det er helt forferdelig at norske jenter som er født og oppvokst med en norsk kultur blir tvunget til å leve på en måte som ikke samsvarer med kulturen og tankegangen hun er vokst opp med på skolen og blant venner. Hassan provoserer meg noe helt enormt, og jeg håper virkelig at han ikke er representativ for de fletse gutter med pakistanske foreldre. Heldigvis kjenner jeg en del som er født i Norge av pakistanske foreldre og de er mye mer liberale enn han. Ja, de fleste er i forhold med en annen norsk-pakistaner, men kvinnene er i både skole og i arbeid. Barna deres går i barnehage og svigerforeldrene klarer seg selv.

Jeg stusset over at han var så gammel og fortsatt snakket så dårlig norsk. Er han ikke født og oppvokst her?

I min datters klasse (6-trinn) er det et polsk søskenpar og en tysk gutt som snakker norsk uten aksent og har et langt bedre ordforråd enn Hassan.

Anonymous poster hash: 9039d...49d

• Liker 1
Skrevet

Jeg stusset over at han var så gammel og fortsatt snakket så dårlig norsk. Er han ikke født og oppvokst her?

I min datters klasse (6-trinn) er det et polsk søskenpar og en tysk gutt som snakker norsk uten aksent og har et langt bedre ordforråd enn Hassan.

Anonymous poster hash: 9039d...49d

Det har nok med at han har venner som ikke er gode i norsk og at han snakker pakistansk hjemme. Min svigersøster hadde samme problemet med sin datter da hun gikk i barnehage. Siden de prater et annet språk hjemme var planen å lære seg norsk i barnehagen, slik det er for de fleste tospråkelige barn. De første årene gikk det helt fint, og hun snakket like bra norsk som de andre barna med norske foreldre, men problemene oppsto i 5-6 års alderen da hun fikk seg to somalske bestevenninner. Siden de barna ikke var like flinke i norsk begynte niesen min sin norsk å bli dårligere. Det ble heldigvis bra igjen da hun begynte på skolen og fikk flere venner. Men i Hassans tilfelle virker det ikke som han har noe samkvem med norsktalende ungdom i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Evt bør alle pakistanere, jentene og få velge selv hvem de vil gifte seg med.

Tror de færreste får velge dette selv.

De eneste friårene disse jentene har er når de studerer. Etter dette går de fleste rett tilbake i den tradisjonelle pakistanske kvinnrollen der presset på å bli gift og føde barn er enormt.

Har hatt flere pakistanske jenter som medstudenter og de hadde dette kravet hengende over seg gjennom hele studietiden.Selv om vi bodde på en annen kant av landet hadde foreldrene til hun ene fått hørt rykter om at datteren hadde gått på kino med en norsk gutt.Da truet faren med å komme og hente henne og tvinge henne til å flytte hjem på pikerommet igjen.

En annen klarte ikke eksamen og ble truet av foreldrene med tvangeskteskap,om den ikke ble bestått neste gang.

Mange av jentene i denne kulturen er helt ufrie,uansett om de er født og oppvokst i Norge eller ei. Mange av dem rynket også på nesen over å ha norske venninner.Det var ikke sosialt akseptert å henge med norske jenter ut over det rent faglige,med kollokviegrupper og andre studierealterte aktiviteter.

Anonymous poster hash: 9aa46...b1c

• Liker 2
Skrevet

Tror de færreste får velge dette selv.

De eneste friårene disse jentene har er når de studerer. Etter dette går de fleste rett tilbake i den tradisjonelle pakistanske kvinnrollen der presset på å bli gift og føde barn er enormt.

Har hatt flere pakistanske jenter som medstudenter og de hadde dette kravet hengende over seg gjennom hele studietiden.Selv om vi bodde på en annen kant av landet hadde foreldrene til hun ene fått hørt rykter om at datteren hadde gått på kino med en norsk gutt.Da truet faren med å komme og hente henne og tvinge henne til å flytte hjem på pikerommet igjen.

En annen klarte ikke eksamen og ble truet av foreldrene med tvangeskteskap,om den ikke ble bestått neste gang.

Mange av jentene i denne kulturen er helt ufrie,uansett om de er født og oppvokst i Norge eller ei. Mange av dem rynket også på nesen over å ha norske venninner.Det var ikke sosialt akseptert å henge med norske jenter ut over det rent faglige,med kollokviegrupper og andre studierealterte aktiviteter.

Anonymous poster hash: 9aa46...b1c

Helt gruoppvekkelig er det. Men spør man folk fra slike land.. spesielt gutter, så nekter de jo for at sånt skjer. De hevder hardnakket at neida. De får velge selv. Er ikke sånn i pakistan, man må ikke tro sånt om de. Men så snart msn spør en pakistansk jente. DA kommer sannheten frem.

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig debatten her inne?

• 3 uker senere...
Skrevet

Det går feil vei fordi disse personene blir kasteballer mellom to kulturer der begge har sine krav og forventninger til de unge. Det er mange som har lykkes med å integrere seg, men de hører vi sjeldent om. Dessuten er samfunnet veldig flinke til å fortelle disse ungdommene hva de er og ikke er.

Har du aldri vært ung? Opplevde du ikke kriser under oppveksten, altså det å finne ut av hvem du er?

leste en kronikk i helgen som understreker mye av det du sier: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Jeg-horer-ikke-hjemme-noe-sted-7804603.html

Tror det er mange som ikke helt forstår helt hvor krevende det kan være å være 2. generasjons innvandrere

Anonymous poster hash: e9b95...285

• Liker 1
Skrevet

Hva defineres som innvandring og innvandrer her på kg? Her blir det diskutert om innvandring ditt og de innvandrerne datt. Men det virker som at alle innvandrere blir dratt over en kam når det er en andel av disse innvandrerne/asylsøkere med muslimsk bakgrunn diskusjonen her inne dreier seg om. Hva med indere, vietnamesere, filippinske, kinesere og de fra Sri Lanka? Gruppen innvandrer er en definisjon på en så stor og bredt gruppe hvor kontrasten fra en gruppe til en annen er større en det å være innvandrer vs etnisk norsk. På tide å endre på begrepet innvandrer, for til syvende å sist blir alle satt i "bås" når en slik diskusjon blir satt i gang.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...