Gå til innhold

Når livmora stiger opp av bekkenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har lest at dette skjer vanligvis i uke 12.

Er i dag 12+3, prøvde å klemme pittelitt i dag tidlig for å se om jeg kunne kjenne noe, men det gjorde jeg altså ikke. Det er kanskje vanlig?

Når kjente dere noe? Jeg har ikke fått noen mage enda og det kan vel kanskje ha en sammenheng med at den ikke har steget opp..?

Anonymous poster hash: 7dad2...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begge mine svangerskap har jeg aldri følt eller sett forskjell i uke 12. Etter 14+0 kunne jeg kjenne kanten og også se litt mage,

Anonymous poster hash: 400a8...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett å kjenne livmoren selv.

I min første graviditet kjente jeg den aldri selv, ikke så tidlig hvertfall. Men var på kontroll i uke 12 og da var den komt over kanten. Tok enda noen uker før jeg fikk antydning til mage. Var vel i uke 16 at den plutselig bare poppet ut, ikke at den ble stor, men ble liksom en liten kul nederst på magen.

I andre svangerskap hadde jeg ingen problem med å kjenne livmoren, da kom den over kanten allerede i uke 9 og jeg kjente den tydelig. Fikk det bekreftet av lege noen dager senere. Så smått synlig mage fikk jeg da fra ca uke 13-14.



Anonymous poster hash: d0e7e...7f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar - da venter jeg litt med videre leting :)

Anonymous poster hash: 7dad2...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang, og det er først nå rundt 15-16 uker at jeg klarte å kjenne kanten selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor sa til meg at " Du er ingen lege, så å forvente at du skal klare å kjenne selv dette første gang du er gravid er optimistisk". Jeg visste jo ikke helt hva som var hva, og hva jeg skulle kjenne etter, så ikke rart jeg ikke fant noe :fnise:

Endret av Talbot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...