Gå til innhold

Skal settes i gang torsdag. Tips til hva jeg pakker med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal settes i gang i morgen tidlig, og har fått beskjed om at man har ingen garanti for hvor lang tid det tar før vi er "skikkelig" i gang.. Skal settes i gang med modningspiller for å fremkalle rier.

Så jeg tenker at det kan bli kjedelig og mye ventetid på 4manns rom.. Har du erfaring eller tips fra lignende situasjon? Hva er lurt å ta med? Jeg har født før, men da var det spontan fødsel.



Anonymous poster hash: 0c048...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underholdning! Hjelpes jeg ble satt igang på en søndag (mandag :vetikke:) og fødte ikke før på onsdagen. Hadde jeg ikke tatt med meg laptoppen med masse filmer på hadde jeg løpt på veggen i frustrasjon. Tar det tid er liksom begrenset hvor mange runder man orker å gå rundt på sjukehuset også før man går lei av omgivelsene :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! PC ja :) God idè. Hadde du med deg noe å spise? Typ kjeks, brus, frukt osv?



Anonymous poster hash: 0c048...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke ta lang tid men vær forberedt på att det kan det. Her fikk jeg ballong satt inn kl 13. Fikk på ettermiddagen og ble sendt på fødestua rundt midnatt. Ungen var ute kl 05.56;) var ikke moden i det hele tatt når jeg fikk ballongen men den alene var nok til å sette ting igang. Alle var overrasket for de var forberedt på att jeg kom til å ligge ei stund.

Anonymous poster hash: 1d49f...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rier på ettermiddagen skulle det stå

Anonymous poster hash: 1d49f...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gikk på nærbutikken og sjukehuskiosken om det var noe jeg hadde lyst på. Likevel, som det skrives over kan du også forberede deg på at det tar kort tid. Kanskje lønner det seg å pakke ned litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger ikke ta lang tid men vær forberedt på att det kan det. Her fikk jeg ballong satt inn kl 13. Fikk på ettermiddagen og ble sendt på fødestua rundt midnatt. Ungen var ute kl 05.56;) var ikke moden i det hele tatt når jeg fikk ballongen men den alene var nok til å sette ting igang. Alle var overrasket for de var forberedt på att jeg kom til å ligge ei stund.

Anonymous poster hash: 1d49f...2c5

Samme her. Fikk pille kl 19 og barnet født kl 04. Hadde pakka med meg alt for mye,haha. Første natta fikk vi være på sykehushotellet, og skulle ikke over på barsel før natt to.

Anonymous poster hash: 78265...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lurt å pakke med bok, blad, og nettbrettet.. Kjekt med underholdning :)

Også forbered omgivelsene (og deg selv) på at det mest sannsynlig tar litt tid. Jeg skulle møte 12 og legen hadde ikke tid til meg før kl 4 :sur: var for mange som fødte den dagen :fnise: fikk en pille da, og skulle få ny pille morgenen etter. Da var det igjen travelt, så fikk ikke sett legen før midt på dagen...

Var også flere sms første dagen/kvelden av familie med spørsmål enda jeg hadde forklart at det mest sannsynlig kom til å ta lang tid.. Frustrerende å bli "mast" på når man selv også synes ting går tregt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Kom gjerne med flere tips dersom dere har!

-TS



Anonymous poster hash: 0c048...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også innkalt kl 8 om morgenen når jeg ble satt i gang. Skulle ønske jeg hadde brukt tiden til å sove så jeg var uthvilt til riene startet. Fikk prostglandinkur hver 4. time og riene startet rundt kl 4 etter to kurer.

Anonymous poster hash: 96151...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørepropper!!

oooh, selvfølgelig! Det må jeg huske! :fnise: Hater å dele rom.. Huff..

-TS

Anonymous poster hash: 0c048...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh, selvfølgelig! Det må jeg huske! :fnise: Hater å dele rom.. Huff..

-TS

Anonymous poster hash: 0c048...815

Ja huff... Det var absolutt ikke noe kjekt å dele rom med 3andre +3 nyfødte skrikende babyer etter å selv ha vært våken og i fødsel i 2 døgn.

Lykke til forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God musikk og øretelefoner så du har noe å høre på når du hviler, last feks ned noen podcaster med litt artige program.

Ellers kan det gå fort... Jeg skulle settes igang klokka åtte mandagsmorgen. Klokka et natta før begynte det av seg selv og ungen var ute før planlagt igangsetting...

Anonymous poster hash: 240b4...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...