Gå til innhold

Farger dere håret når dere er gravide?


saya

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lese litt om det, men det står både at det er greit og at man skal la være. Så hva gjør dere andre? Jeg har ettervekst som ikke ser bra ut, så skulle gjerne ha freshet opp håret litt. Men dersom det er skadelig for babyen gjør jeg det selvfølgelig ikke! Lurer på hva andre tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Evig diskusjon rundt dette, noen mener det er trygt mens andre mener det kan være skadelig for fosteret. Jeg tok lyse striper mens jeg var gravid, jeg tenkte det kanskje var "tryggere" for babyen og tror ikke hun har tatt noen skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhørte meg godt med lege/jordmor/frisør og på sylehuset (mamma er sykepleier der), og konklusjonen var at det er ikke noe problem så lenge en ikke tar etterveksten månedlig. Og helst ikke de første månedene. Jeg var "uheldig" og ble gravid med 10 cm ettervekst. Skulle jeg gått med den ut svangerskapet hadde den vært 20-30 nå. Skal nok ta den en gang til før jul, håret har vokst ekstremt raskt her.

Kommer vel an på typen farge du bruker. Vet noen land ikke anbefaler det, men i Norge er det ikke noe anbefaling noen vei. Frisører jobber jo selv om de er gravide, og de har jo aldri ettervekst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt til å ta det månedlig :) tenkte å få det farget til min naturlige farge i såfall, så hadde jo problemet forsvunnet. Blir bare en gang i løpet av svangerskapet, men jeg vet ikke helt om jeg tør.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid, jobber som frisør, og farger håret. Synes det er viktig å føle seg litt fresh selv om man er gravid. Alle som har vært gravide på min arbeidsplass har farget håret flere ganger i svangerskapet, og virker ikke som barna har tatt noe skade av det.



Anonymous poster hash: 61125...3fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jo noe du må på kjenne selv hva du er komfortabel med. Anbefaler deg å google litt ordentlige artikler, så får du i hvertfall masse god informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags farge skal du ha? Jeg farget håret mitt i svangerskapet men brukte henna... Det er ikke skadelig i det hele tatt å du får de i svart,brun, mahogny og burgunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags farge skal du ha? Jeg farget håret mitt i svangerskapet men brukte henna... Det er ikke skadelig i det hele tatt å du får de i svart,brun, mahogny og burgunder..

Skal farge det brunt. Henna, har frisørene det? Eller er det til hjemmefarge? Helt blank på slikt, men tenkte å få det gjort hos frisør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay det jeg tenker på er hjemmefarge, fås kjøpt i de fleste utlendingbutikker, om det er noen frisører som bruker det, vet jeg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal farge det brunt. Henna, har frisørene det? Eller er det til hjemmefarge? Helt blank på slikt, men tenkte å få det gjort hos frisør :)

Jeg fikk beskjed om å holde meg til frisørfarge. Mye mildere i fargestoffene og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hørt at man skal gjøre det hos frisør da de har avsug. Det har ikke jeg hjemme i hvert fall :P

Anonymous poster hash: fa2ed...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt med legen og frisøren min. Begge mente at det ikke hadde noe å si. Så jeg fortsetter å ta etterveksten hos frisør hver 8. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farget håret, og så ingen problemer i det. Hadde det vært skadelig hadde jo alle frisører måttet sykmeldt seg i det de ble gravide! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Seajewel

Jordmødre anbefaler det ikke, fordi selv om vi ikke vet for sikkert, er det ingen vits i å ta noen risikoer. Er tross alt kjemikalier som både går i blodbanene gjennom huden, og som du puster inn. Ikke helt bra...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre anbefaler det ikke, fordi selv om vi ikke vet for sikkert, er det ingen vits i å ta noen risikoer. Er tross alt kjemikalier som både går i blodbanene gjennom huden, og som du puster inn. Ikke helt bra...

Her sa nå jordmor at det var helt greit:)

Anonymous poster hash: fa2ed...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er så kort tid av livet og har ikke en ettervekst som er helt grusom heller. Lot det være forrige svangerskap og lar det være nå . Håret blir jo også sinnsykt langt i løpet av graviditeten og detter av i fjoner under ammeperioden, så jeg velger heller å fjonge meg etter hårtapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...