Gå til innhold

Noen her som har spontanabortert ett av to (eller flere) fostre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller kjenner dere til noen som har en slik erfaring?

Trenger veldig å snakke med noen som har opplevd dette eller vet noe om hvordan det foregikk...Tror selv at jeg har spontanabortert bort ett av flere. Spontanaborten skjedde i uke 9, og grunnen til at jeg så og si er hundre prosent sikker på dette, er at jeg hadde sterke, rielignende smerter og blødninger.

Tok en graviditetstest nå, ca. fem uker etter spontanaborten, og den var svært tydelig for å si det slik! Jeg tror rett og slett at jeg er gravid i uke 14....Hadde ingen legesjekk i etterkant, men skal ha ultralyd neste onsdag. Blir så sykt spennende!

Tror ikke det er det at jeg er gravid på nytt, av ulike årsaker: teststreken var så KLAR, og har ikke de samme symptomene som jeg har hatt ellers i starten av en graviditet (vært gravid flere ganger, uten å ha barn per. i dag). Ikke like hyppig vannlating som før...å herregud, nå kom jeg på noe. Etter "spontanaborten" husker jeg at jeg klaget til kjæresten min om at jeg fremdeles måtte tisse vært ofte, og vi ble til slutt enige om at jeg sikkert bare tisset ut alt vannet jeg hadde samlet opp i kroppen min :D haha....

Brystene er store og tyngre, litt ømme (men dette varierer faktisk litt), brystvorten er større, og blodårene er veldig synlige...Er mørk rundt munnen og ved nesa og rundt øynene....magen står litt ut, uten at jeg har like mye luft i magen som jeg hadde i starten av graviditeten...

Jeg må jo bare være gravid, og ha vært det hele tiden???

Sorry at dette ble langt, men jeg blir gal :P



Anonymous poster hash: 22d20...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan skje. Det som også kan skje er at du har rester i livmoren. Gå til legen og få tatt en ultralydundersøkelse:)

Anonymous poster hash: 3f4b5...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje. Det som også kan skje er at du har rester i livmoren. Gå til legen og få tatt en ultralydundersøkelse:)

Anonymous poster hash: 3f4b5...0ea

Vet at det kan skje, men lurte på om noen her kunne fortelle om erfaringer eller om noen har noen tanker rundt det jeg skriver i innlegget :) Ja, som nevnt skal jeg ta ultralyd hos legen neste onsdag.

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det kan skje, men lurte på om noen her kunne fortelle om erfaringer eller om noen har noen tanker rundt det jeg skriver i innlegget :) Ja, som nevnt skal jeg ta ultralyd hos legen neste onsdag.

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Beklager, såg ikke akkurat det:) Askmeagain89 her inne på forumet har abortert et av to foster. Du kan jo gå å se i graviditetsdagboken hennes:)

Anonymous poster hash: 3f4b5...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, såg ikke akkurat det:) Askmeagain89 her inne på forumet har abortert et av to foster. Du kan jo gå å se i graviditetsdagboken hennes:)

Anonymous poster hash: 3f4b5...0ea

Tusen takk:)

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg hadde også blødninger og sterke smerter i mage og rygg rundt uke 9. Var så sikker på at jeg hadde mistet at jeg mistet alle symptomer.

Men fikk bekreftet på UL at alt var i orden, og begynte å kaste opp igjen samme dag :P

Håper det samme er tilfelle hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også blødninger og sterke smerter i mage og rygg rundt uke 9. Var så sikker på at jeg hadde mistet at jeg mistet alle symptomer.

Men fikk bekreftet på UL at alt var i orden, og begynte å kaste opp igjen samme dag :P

Håper det samme er tilfelle hos deg :)

Tusen takk for svar:) Så kjedelig å høre at du også hadde det slik, men samtidig bra at det faktisk ikke var noe galt! Når du sier at du hadde det slik i uke 9; mener du over flere dager? Jeg snakker om én kveld hvor det var heftig og helt uutholdelig. Med klumper (sorry) og det som var...

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Tusen takk for svar:) Så kjedelig å høre at du også hadde det slik, men samtidig bra at det faktisk ikke var noe galt! Når du sier at du hadde det slik i uke 9; mener du over flere dager? Jeg snakker om én kveld hvor det var heftig og helt uutholdelig. Med klumper (sorry) og det som var...

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Det var bare en dag her også. Men kanskje ikke så ille som du beskriver det. At det er klumper høres jo ikke bra ut, men samtidig er det jo rart om du har symptomer så lenge etterpå hvis du mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare en dag her også. Men kanskje ikke så ille som du beskriver det. At det er klumper høres jo ikke bra ut, men samtidig er det jo rart om du har symptomer så lenge etterpå hvis du mistet.

Okei :) Ja, derfor jeg lurer på om jeg kan ha spontanabortert ett av flere fostre...

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke peiling, men lykke til på UL!

Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Du kan kanskje ha blitt gravid på nytt også? Jeg mener å ha lest at HCG-nivået ikke vil slå ut på en test like klart i uke 24 som i uke 5, men jeg kan ta feil.

Uansett, lykke til på ul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje ha blitt gravid på nytt også? Jeg mener å ha lest at HCG-nivået ikke vil slå ut på en test like klart i uke 24 som i uke 5, men jeg kan ta feil.

Uansett, lykke til på ul!

Tusen takk! Det eneste er at de testene jeg tok ved (evt) forrige graviditet var syykt svake. Tok disse innenfor uke 4-7. Dersom jeg er gravid på nytt er jeg maks 3-4 uker på vei, og det er merkelig om det er så sterkt allerede når det ikke var det forrige gang? Tok samme test....

Anonymous poster hash: 22d20...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuttepi

Det kan variere veldig. Første gang jeg var gravid testet jeg svaaaaakt positivt først da jeg var over fem uker på vei, negativt frem til da. Denne gangen var testen knallsterk 3+3.

Håper du har et friskt lite nurk i magen, uansett hvor gammelt det måtte være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...