Gå til innhold

Gravid 11 uker. Har blitt oppsagt pga nedskjæringer, lurer på noe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Du kan ikke sies opp fra jobben med den begrunnelse at du er gravid, men du kan bli sagt opp av andre grunner, som nedskjæringer i bemanningssituasjonen ved bedriften. Oppsigelsestiden vil da løpe etter ferdig gjennomført fødselspermisjon"

Hva betyr det at oppsigelsestiden vil løpe etter ferdig gjennomført fødselspermisjon? Normalt er det jo 3 mnd oppsigelsestid. Betyr dette at oppsigelsestiden varer frem til fødselspermisjon?

Hjelp :)



Anonymous poster hash: 5f0c7...3c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme og henger meg på denne. Jeg ble oppsagt med samme begrunnelse (omorganisering), en uke etter jeg informerte om at jeg var gravid.



Anonymous poster hash: 3ec3f...5e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette gjelder vel dersom du blir oppsagt i permisjon. Dersom du mottar oppsigelsen før permisjonen vil oppsigelsestiden løpe som vanlig.



Anonymous poster hash: 98dfd...f61
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon er det lov til å tenke på deg og babyen, gå til legen og be om sykmelding før du mister jobben, så beholder du lønna di!



Anonymous poster hash: 16a88...de7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en slik situasjon er det lov til å tenke på deg og babyen, gå til legen og be om sykmelding før du mister jobben, så beholder du lønna di!

Anonymous poster hash: 16a88...de7

Men nå er det faktisk slik at man ikke kan bli sykemeldt uten grunn. Er man ikke syk, ingen sykemelding.

Anonymous poster hash: 98dfd...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Er faktisk sykemeldt nå pga mye kvalme og oppkast, men jeg kan jo ikke sykemelde meg fordi jeg skal få penger. Jeg får uansett dagpenger fra Nyttår av i og med at jeg er jobbsøker og permisjonen bygger vel på de dagpengene selv om det blir litt mindre alt i alt. :)

Har også en samboer med jobb, så vi skal nok klare oss. Snylte ville jeg aldri gjort.

Lurte bare på hva det betød med den setningen, men om det gjelder i permisjonstiden så er det greit.



Anonymous poster hash: 5f0c7...3c0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en slik situasjon er det lov til å tenke på deg og babyen, gå til legen og be om sykmelding før du mister jobben, så beholder du lønna di!

Anonymous poster hash: 16a88...de7

Helt ening, det hadde jeg gjort også!

Skjelden noen problem når man er gravid.

Jeg var bortpå noe av det samme, dvs kontrakten min gikk ut og "pluttselig" trengte de meg ikke lenger... Da gikk jeg til legen å fortklarte situasjonen, og at jeg ble fryktelig stresset pga den økonomiske biten, og han mente at det var sykemeldingsgrunn i seg selv, da en stressa mor, ikke er bra for babyen heller!

Men ja, så lenge du får oppsigelsen før permisjonstart, går den som vanlig.

Anonymous poster hash: 5df6b...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke unntaket hvis man kun har informert om at man er gravid?

Anonymous poster hash: 54b7a...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...