Gå til innhold

Når mamma og pappa er skilt - Noen tanker fra meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma og pappa skilte seg da jeg var liten, og pappa flyttet til utlandet.

Det var mye familietragedier osv, og pappa flyttet dermed til utlandet. Jeg har alltid hatt et sterkt bånd til pappa, og var hans lille jente… Jeg sov i armkroken hans ute i hagen i hengekøya hele tiden <3

Uansett.. jeg har veldig lyst til å ta av meg mamma og pappa, og har lyst til at de skal bo hos meg i steden for å sende de på gamlehjem, for det er helt uaktuelt.

Hvordan løser man det hvis mam og pap ikke kommer godt overens? De kan jo ikke bo under samme tak, eller hva?

DEtte er noen rare tanker, og veldig langt frem i tid, men fremdeles en aktuell problemstilling.

Jeg er 20 år



Anonymous poster hash: 52382...4ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korleis veit du at du må ta deg av dei? Kan hende dei klara seg begge to fram til dei dør... Er ikkje alle som må på gamleheim ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Alle i min familie har levd hjemme til de gikk bort. :)



Anonymous poster hash: 52382...4ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være mange år til de trenger å være på gamlehjem, og kanskje vil det aldri skje at de trenger å være på gamlehjem sammen heller, eller i det hele tatt. Tror jeg bare ville tatt dette litt som det kom.

Men synes det er veldig fint av deg å ha sånne tanker! :hjerte:



Anonymous poster hash: 7c221...7b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Veldig fint at du tenker over det og føler et ansvar for dine foreldre når de blir svært gamle!

Kanskje du kan nevne det for dem, at du ønsker at de bor hos deg når de blir så gamle at de ikke kan bo hjemme hos seg selv lengre? Husk da at du vil behøve asistanse...de vil vel da behøve mye pleie og omsorg. Spørsmålet blir hvordan du kan løse det...avhengig av økonomi kunne du ha invitert de hjem til deg og at du/dere sammen benyttet dere av kommunale/private tjenester ift stell/mat/tur etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...