Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å vente i telefonkø til legekontoret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter for øyeblikket i telefonkø, her har jeg sittet i 50 minutter. Jeg mener å huske at jeg leste at det skulle komme en maksgrense for akseptabel ventetid, men jeg vet ikke om den ble faktisk innført.

Hvor lenge pleier du å måtte vente?

Jeg begynner snart å lure på om det er noe galt med linjen. Jeg ringte akkurat da legekontoret åpnet, så det er helt utrolig at vi er så mange innringere.

Anonymous poster hash: f7c5c...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ringte akkurat når det åpnet, så kan det ha skjedd en glipp.

Legg på og forsök på nytt.

Jeg vet iallefall at om jeg ringer mitt legekontor rett rundt åpningstid, så hender det at jeg rett og slett ikke kommer gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innført,men husker ikke nøyaktig antall minutter. Var det at de skal ta tlf innen tre min?

Her er det like dan. sitter i kø 20 min. Dette skyldes at legekontoret ikke ansetter flere.

De skal spare penger. Og det skal sies, det er legene der som eier kontoret, så har de ikke råd til kontorfolk. Samme person som sitter i luken, skal også ta blodprøver på labben, hjelpe folk med betautomat. (ja, mange kan ikke den)



Anonymous poster hash: bf684...ff6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 8 minutt er min tålmodighet over. Skiftet legekontor på grunn av urimelig lang ventetid på telefon. Over 20-30 minutt om hun i det hele tatt GADD å ta den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 8 minutt er min tålmodighet over. Skiftet legekontor på grunn av urimelig lang ventetid på telefon. Over 20-30 minutt om hun i det hele tatt GADD å ta den.

Er nok ikke at de ikke gidder å ta tlf men mange som ringer på en gang... Og noen pasienter krever lengre samtale enn bare 3 min. Og det kan være sykdom på arbeidsplassen, som gjør at en mindre tar tlf. Osv er nok mange grunner for at de ikke har tatt tlf.

Anonymous poster hash: 53169...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke at de ikke gidder å ta tlf men mange som ringer på en gang... Og noen pasienter krever lengre samtale enn bare 3 min. Og det kan være sykdom på arbeidsplassen, som gjør at en mindre tar tlf. Osv er nok mange grunner for at de ikke har tatt tlf.

Anonymous poster hash: 53169...d33

Har dratt til kontoret for å bestille time der, og neida denne damen tok ikke telefonen. Det er nevnt flere ganger på legelisten, og trekker ned hele legesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dratt til kontoret for å bestille time der, og neida denne damen tok ikke telefonen. Det er nevnt flere ganger på legelisten, og trekker ned hele legesenteret.

Er det bare en som jobber der? Hos oss er vi 4 stk, og vi har alle forskjellige arbeidsoppgaver hver dag.... To stk tar tlf, en i luken, og en på laboratoriet....

Anonymous poster hash: 53169...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare en som jobber der? Hos oss er vi 4 stk, og vi har alle forskjellige arbeidsoppgaver hver dag.... To stk tar tlf, en i luken, og en på laboratoriet....

Anonymous poster hash: 53169...d33

Samme damen hver gang jeg er der. Aldri sett andre enn henne og en/to labratoriedamer. Gravid så har vært der ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at 5-10 min er akseptabelt, 50 min er for lenge. På mitt legekontor oppfordrer de folk til å bruke sms løsningen på nett for bestilling av time og resept, og det har jeg veldig god erfaring med. Samtidig så sitter jeg og besvarer telefoner relatert til helse selv (ikke legesenter), og mange bruker lang tid i telefonen og er vanskelig å avslutte en samtale med, fordi det er mye "jammen", "må bare nevne", "vil gjerne få sagt" osv når de egentlig bare skal spørre om åpningstid, resept, telefonnummer eller time, så det er ikke alltid helsesekretærene sin feil at ventetiden er lang.



Anonymous poster hash: 3f7a3...fd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det blir urimelig lenge hvis det går over 10 min før du får noen som helst hjelp. Skal helst være under 8 min, men 10 min er hvertfall bristepunktet for meg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 8 minutt er min tålmodighet over. Skiftet legekontor på grunn av urimelig lang ventetid på telefon. Over 20-30 minutt om hun i det hele tatt GADD å ta den.

Dette kan skyldes feil på telefonen. Jeg har sittet i telefonkø fra åpningstidspunktet og i mer enn 20 minutter. Flere ganger har jeg i frustrasjon tatt ekstratelefonen og ringt med den og kommet igjennom på første ring mens den telefonen som jeg ringte med først fortsatt står og kimer.

Å skylde på at noen på jobb ikke gidder å svare tlf. Er drøyt.

På et legekontor er telefonen den som blir nedprioritert når blod og andre prøver skal utføres og pasientene står i kø utforbi luken. Eller om noe akutt oppstår.

Leger får driftstilskudd fra kommunene, og refusjon fra Helfo. At leger ikke har råd til å ansette flere stemmer dårlig med fakta.

Anonymous poster hash: 9bd17...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan skyldes feil på telefonen. Jeg har sittet i telefonkø fra åpningstidspunktet og i mer enn 20 minutter. Flere ganger har jeg i frustrasjon tatt ekstratelefonen og ringt med den og kommet igjennom på første ring mens den telefonen som jeg ringte med først fortsatt står og kimer.

Å skylde på at noen på jobb ikke gidder å svare tlf. Er drøyt.

På et legekontor er telefonen den som blir nedprioritert når blod og andre prøver skal utføres og pasientene står i kø utforbi luken. Eller om noe akutt oppstår.

Leger får driftstilskudd fra kommunene, og refusjon fra Helfo. At leger ikke har råd til å ansette flere stemmer dårlig med fakta.

Anonymous poster hash: 9bd17...1a2

Nei, det er ikke drøyt. Les over. Har sjekket de gangene jeg er på kontoret. Dama er drøy. Og det er ikke kun min opplevelse, men ca 10-15 stk som har kommentert nett det samme på legelisten. Ikke skrev hun opp timer heller. Skrev på en lapp til meg, skrev ikke inn i systemet. Kjempemoro å møte opp til en time hun ikke hadde registrert (2 ganger). Slikt skaper sannelig kø og kaos resten av dagen. Legen var heller ikke fornøyd md det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innført,men husker ikke nøyaktig antall minutter. Var det at de skal ta tlf innen tre min?

Her er det like dan. sitter i kø 20 min. Dette skyldes at legekontoret ikke ansetter flere.

De skal spare penger. Og det skal sies, det er legene der som eier kontoret, så har de ikke råd til kontorfolk. Samme person som sitter i luken, skal også ta blodprøver på labben, hjelpe folk med betautomat. (ja, mange kan ikke den)

Anonymous poster hash: bf684...ff6

Les denne artikkelen hvis du tror de har råd til å ansette flere.

Mange legekontorer må legges ned fordi de ikke tjener nok. Det er et stort problem.

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Toff-start-for-yngre-fastleger-3221378.html

Anonymous poster hash: b6e5b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...