Gå til innhold

Nav vil ha legeerklæring som jeg ikke får tak i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får for tiden på AAP. Har nå fått vite når operasjonen blir. Nav ville ha det skriftlig så jeg sendte dem innkallingen. Det er visst ikke godt nok. De vil ha legeerklæring om at jeg har fått time. Jeg ringte sykehuset, men hun jeg fikk snakke med lo og sa at det kunne selvfølgelig ikke legen ta seg tid til. Så ringte jeg fastlegen, men han vil ikke skrive noe fordi det er sykehuset og ikke han som skal operere. Ringte tilbake til Nav og fortalte dette, men saksbehandler vil ha legeerklæring. Vet ikke hvem jeg skal spørre. Synes det er veldig rart at ikke innkallingen er god nok. Hvem skal jeg kontakte?

Anonymous poster hash: 686dc...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel inn til kirurgen før du skal opereres? Ta en prat med h*n da og få det skriftlig. Det skal egentlig holde med innkalling til operasjon, men NAV er og blir NAV



Anonymous poster hash: e4a40...5ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel inn til kirurgen før du skal opereres? Ta en prat med h*n da og få det skriftlig. Det skal egentlig holde med innkalling til operasjon, men NAV er og blir NAV Anonymous poster hash: e4a40...5ae

Problemet er at Nav må ha legeerklæringen innen fredag. Jeg skjønner ikke hvordan de tenker.

Anonymous poster hash: 686dc...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt hindisdes ut. NAAAAAV!!!!!! :bond:

Du får nesten ringe til sykehuset en gang til og prøve å forklare så godt du kan



Anonymous poster hash: e4a40...5ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver du!

Det du har forklart her, og samtidig skriver du at du gir nav fullmakt til å kontakte og innhente nødvendig legeerklæring på at du skal opereres på x sykehus.

Nav, altså!

Anonymous poster hash: 73614...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver du!

Det du har forklart her, og samtidig skriver du at du gir nav fullmakt til å kontakte og innhente nødvendig legeerklæring på at du skal opereres på x sykehus.

Nav, altså!Anonymous poster hash: 73614...12f

Ok, prøver det. Men har de ikke allerede lov til å ringe sykehus og leger og spørre om slikt? Synes dette er noe av det mest krøkkete jeg noensinne har opplevd.

Anonymous poster hash: 686dc...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, prøver det. Men har de ikke allerede lov til å ringe sykehus og leger og spørre om slikt? Synes dette er noe av det mest krøkkete jeg noensinne har opplevd.

Anonymous poster hash: 686dc...94c

Nei, de kan ikke bare ringe et sykehus og spørre om taushetsbelagte opplysninger. Sykehuset utgir ikke det, selv om Kongen skulle ringe.

Anonymous poster hash: e4a40...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, prøver det. Men har de ikke allerede lov til å ringe sykehus og leger og spørre om slikt? Synes dette er noe av det mest krøkkete jeg noensinne har opplevd. Anonymous poster hash: 686dc...94c

Nei, ingen har lov til å få ut info om helse eller andre personlige forhold fra helsevesenet uten FULLMAKT. Derfor skal du skrive fullmakt på at de får lov til å innhente nødvendig legeerklæring.

Anonymous poster hash: 73614...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke dumt å gi NAV fullmakt til å hente ut personlige opplysninger om deg fra helsevesenet, etter alt man har hørt om de, så kan de vel bruke dette mot deg?



Anonymous poster hash: 8cb20...b6d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ringt å mast på legen en gang til, eller bedt om å få noe skriftlig, feks en mail fra sykehuset om at du ikke kan få legeerklæringen som du kan gi til nav. Heller det enn fullmakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Kopi av innkalling med tid og sted sendes automatisk til fastlegen din/behandlende lege, og det er denne fastlegen skal basere legeerklæringen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, minner meg om da NAV ville ha papirer fra banken min som ikke eksisterte, banken hadde aldri hørt om det. Men banken forbarmet seg over meg og bare laget et svada-papir med det de ville ha :fnise:

Tror jeg ville gått til saksbehandler og bedt han/hun ringe sykehuset mens du står der så får de høre det selv. Ellers synes jeg Evans sitt forslag var bra.



Anonymous poster hash: b8dcd...5f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ringt sykehuset på nytt. Om det ikke nytter så gi en fullmakt som spesifiserer at den kun dreier seg om innhenting av bekreftelse på operasjon.

Anonymous poster hash: b6659...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men er det ikke dumt å gi NAV fullmakt til å hente ut personlige opplysninger om deg fra helsevesenet, etter alt man har hørt om de, så kan de vel bruke dette mot deg? Anonymous poster hash: 8cb20...b6d

Les det jeg skrev, over. Forslaget er en fullmqkt wom går spesefikt på det Nav ber om og som TS ikke klarer å skaffe selv. Hun skal ikke gi Nav en blankofullmakt til å hente ut alle helseopplysninger.

Anonymous poster hash: 73614...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en fastlege du har! Ring fastlegen igjen og forklar det en gang til? Ring sykehuset, og be om å få snakke med kirurgen/legen din der. Kan ikke han ta telefonen når du ringer, så ber du han om å ringe deg opp igjen. Hvis telefonvakta spør hva det gjelder kan du velge å si det, eller bare si at det har ikke h*n noe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt fastlege/sykehuset og forklart dem at NAV krever legeerklæring angående operasjoen du skal ha. Hvis fastlegen/sykehuset sier at de ikke kan gi deg en, så ringer du til NAV og ber dem kontakte fastlegen/sykehuset selv. Så sier du at du har faktisk ringt og bedt om erklæring, men du får det ikke. Da må nesten NAV ta kontakt med dem selv. Gidder ikke NAV dette, så må du stå på ditt og si at da har du kun innkallingen å henvise til og da får det holde uansett. Av og til må man være hard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fastlegen din skal kunne skrive en legeerklæring på dette. Det er vel han som er behandlende lege og det var vel fastlege som har henvist deg til sykehuset? H*n høres bare ufyselig og lat ut..

Anonymous poster hash: 8e678...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopi av innkalling med tid og sted sendes automatisk til fastlegen din/behandlende lege, og det er denne fastlegen skal basere legeerklæringen på.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kan legesekretæren ha misforstått deg, og trodd at du ville ha en spesialisterklæring i fht uføre eller aap. Presiser at det kun dreier seg om å belrefte tidspunkt for operasjon.

Anonymous poster hash: 7381c...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...