Gå til innhold

Sirkas Sirkus


sirka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

Heisann Sirka.

Hvordan står det til med dere for tiden?

Jeg har endelig fått hjem Hulemannen og kan endelig bruke litt tid på meg og KG igjen.... :ler: Dypt savnet.

( Ja, både HUlemannen og KG) :sjarmor:

Når jeg jobbet på barneavdelingen så skrev jeg "ofte" om barn som hadde bilyd på hjertet, og som hadde hull mellom kamrene. Het det ikke ASD tro :klø:

I allefall så lukker de fleste seg selv og er helt ukompliserte - så her er det gode prognoser for at lille Sara fikser den saken selv :wink:

Ha en fin helg vennen :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Undersøkelsen av Sara på fredag gikk veldig bra. Hullet i hjertet hadde grodd igjen. :hoppe:

Vi har bedt om å få en UL av nyrene også, siden jeg har problemer med nyrene. Kan være arvelig. Greit å få sjekket det med en gang.

Fikk veiet og målt Sara også. På fredag var hun 4020 g og 55 cm lang. :-) Ser ut til å bli ei langbeina jente som sin mor. :wink:

I helgen har vi tatt en besøksrunde med Sara. Vært hos mine foreldre og mannens foreldre for første gang. De bor i hver sin sørlandsby så det er noen timers kjøring for oss. Det var stor stas med barnebarnet på besøk. :hjerte:

Sara er blitt flinkere til å sove om nettene synes jeg. Hun sover gjerne 4-5 timer i strekk og det hjelper på søvnen til mor og far. Det er derimot vanskelig å få henne til å sove i vogga på dagen slik at jeg får gjort litt husarbeid. Hun vil bare ligge i armkroken. :hjerter2:

Pumper fremdeles mange ganger daglig. :Gjesp: Sara har bare fått morsmelk til nå, men nå som hun har blitt større og trenger mer melk, er det nok ikke lenge før jeg må spe på med litt erstatning..., men det er vel ikke akkurat verdens undergang..?

Gleder meg til jeg slutter å pumpe. Siden jeg pumper ca. hver tredje time og må mate og koke flasker..., så blir det dårlig tid til annet. Får ikke gått så mange trilleturer som jeg ønsker bl.a. Skal hjem til mamma og pappa i helga, fordi mannen skal på spillejobb. Da skal jeg få vært mye ute. Krysser fingrene for strålende vær!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at hullet i hjertet til Sara var grodd! Kan tenke meg dere pustet lettet ut.

Det er koselig å lese at dere har det bra.

Ha en fin tirsdagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at hullet i hjertet hadde grodd - supert! Og kjekt å lese at dere koser dere!

Hun har jo lagt fint på seg da! Min lille Martine har stoppet litt opp i vekt hun og er bare litt over 5 kg nå! Men men hun tar det vel igjen senere!

Kjenner godt til det der med rosa klær ja :wink: Tror ikke Martine har stort annet en rosa å ha på seg jeg :ler: Og alt vi har fått til henne har vel vært rosa bortsett fra noe hun fikk fra Amerika som var gult!

Men nå må det jo sies at mammaen hennes ELSKER rosa også da :)

Ha en fin uke fortsatt!

Stor klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så flott at hullet i hjertet hadde lukket seg!! :)

Ingenting som er bedre enn det!! :tommelsmil:

Det ser ut til at dere har det kjempefint nå, herlig å lese det ja!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien

:tommelsmil: - Suuupert Sirka

(og takk for hilsen i gjesteboka mi :wink: )

Snufser og surkler og er bare helt sausa i kveld.. :-( Vil ikke bli syk jo...... :-?

Kos :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet meg hjem fra en deilig langhelg hjemme hos mine foreldre.

Det er morsomt å se hvor fort utviklingen til Sara går nå.

Merker stor forskjell bare på en uke. Mer og mer smil og litt pludring.. :hjerter:

På torsdag var vi på barselgruppe. Vi var fire mødre med tilsammen fem barn. Jeg regnet med at jeg var den eneste som ga flaske men så viste det seg at fire av barna fikk flaske...

I helgen brukte jeg MME for første gang. Da jeg hadde gitt henne 7 måltider med morsmelk og hun fremdeles var sulten måtte jeg ha litt hjelp. :) Tenker at jeg legger opp til et måltid med MME framover.. Det avhenger jo litt av hvordan det går med pumpingen.

Nå må jeg vaske klær til den store gullmedaljen. Det samler seg fort opp når vi har vært på "ferie".

Forresten, takk for hilsener alle sammen. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei!!

Gøy å lese at alt står bra til med dere. Vi har og måtte beg med MME. Har hatt en del kipe ettermiddager og jeg betemte meg til slutt for å prøve MME. Det ble den beste ettermiddagen noen sinne!! Så da får hun nok sikkert for lite melk om kvelden. Så nå har vi et fast måltid hver dag før legging. Har gjort underverker.

Ellers har vi begynt på svømming. Tulla stor trives. Har dere tenkt på det??

Nå har hun lagt seg for kvelden så da får jeg litt tid her :wink:

Har forresten flyttet dagboken min. Ligger under generell dagbok. Er jo ikke gravid lenger :wink: Håper å høre fra dere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sirka!

Nå var det lenge siden jeg har lagt igjen hilsen her! Men jeg følger med deg altså! :-)

Så flott at hullet i hjertet til Sara hadde grodd da! Stor og lang har hun blitt også. Høres ut som dere koser dere masse, og det er jo sånn det skal være!

Det er så morsomt når de begynner å smile og pludre, det blir bare bedre og bedre, det kan jeg love deg! :wink:

Veldig mange jeg vet om gir også litt MME i tillegg, helsesøsteren vår anbefaler det faktisk hvis ammingen er litt trøblete. Barna blir mer mette, og sover lengre, og er mer sultne når de våkner, og er mer effektive til å suge etterpå. Og dermed øker melkeproduksjonen (alt dette ifølge hennes teori da!).

Kos dere videre, håper UL av nyrene går bra også.

Stor klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener! :)

Har begynt å gi Sara færre måltider (men med større mengde selvfølgelig). Gått fra 7 til 5. Det ser ut til å funke greit og hun sover lenger om natten. :hoppe:

Hun er veldig "gjennomsnittlig". Vi gir ho 15 % av kroppsvekta hver dag, slik det står anbefalt, og det holder for henne. Legger på seg 200 g i uka og følger kurven akkurat. Kunne sikkert ha fått i ho mer, men hun sover godt og virker fornøyd. :-)

I natt fikk jeg sove mye. La oss 23.00. Hun våknet og fikk mat i 04.30 tiden og sov så til 09.30!!!!! :o

I helgen skal jeg prøve å få orden på hagen. Dessuten skal jeg og søstra mi ha overraskelsesselskap for mora vår. Hun hadde nemlig bursdag rundt tiden da Sara ble født og fikk ikke hatt selskap. Nå tror jeg hun har glemt at hun har hatt bursdag, så hun blir nok overrasket når vi har stelt i stand fest. :gratulerer:

Til mandag skal både jeg og Sara til undersøkelse på sykehuset. Jeg skal til spesialist på mitt høye blodtrykk og Sara skal ta en nyre-UL sånn for sikkerhets skyld.

Nå må jeg fram med "melkemaskinen" igjen og pumpe ut noen dyrebare dråper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...