Gå til innhold

Maibaby og klær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har termin i slutten av mai og har så smått begynt å planlegge innkjøpene litt. Jeg klør i fingrene etter å begynne å handle inn litt småting, men tenker at jeg skal vente litt til. Men jeg kan jo ihvertfall begynne å planlegge hva jeg trenger! Synes det er vanskelig å velge klær til maibaby når jeg kan se tilbake på tidligere 17.mai med snø det ene året og sommervarme det andre. Jeg kan jo selvfølgelig vente med en del innkjøp til barnet er født, men jeg synes det er så koselig å handle inn klær og utstyr mens jeg venter på den lille... Hvordan klær bør jeg handle inn når jeg venter baby i slutten av mai? Og bør jeg vente med å kjøpe str50 slik at jeg kan bytte det dersom det ikke passer?

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Gratulerer med mai baby!

Jeg venter også en liten en i slutten av mai. Jeg tenker jeg kommer til å kjøpe noen bodyer og luer i tynn ull/sommerull. Ellers blir det klær i bomull.

Da størstejenta vår ble født hadde jeg veldig lite klær i str 50-56. Endte med vi måtte handle inn, og dette brukte hun de to første mnd ca. Greit å ha noen plagg i de minste størrelsene, og heller se det an hva du trenger etterpå:-)

Anonymous poster hash: f5027...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med mai baby!

Jeg venter også en liten en i slutten av mai. Jeg tenker jeg kommer til å kjøpe noen bodyer og luer i tynn ull/sommerull. Ellers blir det klær i bomull.

Da størstejenta vår ble født hadde jeg veldig lite klær i str 50-56. Endte med vi måtte handle inn, og dette brukte hun de to første mnd ca. Greit å ha noen plagg i de minste størrelsene, og heller se det an hva du trenger etterpå:-)

Anonymous poster hash: f5027...aa3

Hei! Tusen takk :) Gratulerer så mye til deg også! Og tusen takk for svar. Jeg tenker også at tynn ull sikkert kan være greit, på kveldene er det jo uansett litt kaldt. Ull er jo også varmeregulerende.. Hvordan er det med yttertøy? Ser liksom for meg at vi kanskje ikke får bruk for så veldig mye yttertøy den første tiden da mini sikkert kommer til å ligge mest i vogn når vi er ute, og at vi for eksempel bruker teppe til og fra bil osv. Det er vel noe vi kan se an behovet for etter fødsel? Dette er min første, så er litt grønn hehe..

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk :) Gratulerer så mye til deg også! Og tusen takk for svar. Jeg tenker også at tynn ull sikkert kan være greit, på kveldene er det jo uansett litt kaldt. Ull er jo også varmeregulerende.. Hvordan er det med yttertøy? Ser liksom for meg at vi kanskje ikke får bruk for så veldig mye yttertøy den første tiden da mini sikkert kommer til å ligge mest i vogn når vi er ute, og at vi for eksempel bruker teppe til og fra bil osv. Det er vel noe vi kan se an behovet for etter fødsel? Dette er min første, så er litt grønn hehe.. Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Bare hyggelig :-)

Angående yttertøy er det ok å vente. Kan være greit å ha en tynn heldress til bruk i bil osv.

Vi fikk utrolig mye klær som aldri ble brukt, blant annet jakker med hetter etc. Ikke å anbefale til små barn som bare ligger, det blir så klumpete!

Vi kjøpte yttertøy når småtten gikk over til sportsvogn rundt 6 mnd :-)

Anonymous poster hash: f5027...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i slutten av mai og vi kjøpte en del 50 siden babyen var liten (målte underveis).
Det holdt med dyne når vi skulle gå tur i vognen siden det var så varmt den våren. Lå ofte bare i body med et helseteppe over for det var så varmt. Vi hadde en tynn dress fra Name it, men den brukte vi veldig lite siden det var så fint vær den sommeren (2013).
Vi brukte mest bare dyne og teppe i bilstol og vogn.
Tynn sommerlue.

Vi skal ha baby i slutten av mars nå og kommer ikke kjøpe så veldig mange varme klær. Har et ullpledd fra lillelam som vi kan bruke i vogn under dynen eller i bilstol. Kommer også til å kjøpe litt tynn sommerull, bomull og bambus.
Vognpose har vi fra storebror og den trenger vi ikke bruke før vinteren kommer.

Gratulerer med baby på vei. Mai er superflott måned å få barn i! :) Deilig å gå tur i vårværet og slippe å pakke baby inn i tusen ting før dere går ut av døren.

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: 42b31...e90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i slutten av mai og vi kjøpte en del 50 siden babyen var liten (målte underveis).

Det holdt med dyne når vi skulle gå tur i vognen siden det var så varmt den våren. Lå ofte bare i body med et helseteppe over for det var så varmt. Vi hadde en tynn dress fra Name it, men den brukte vi veldig lite siden det var så fint vær den sommeren (2013).

Vi brukte mest bare dyne og teppe i bilstol og vogn.

Tynn sommerlue.

Vi skal ha baby i slutten av mars nå og kommer ikke kjøpe så veldig mange varme klær. Har et ullpledd fra lillelam som vi kan bruke i vogn under dynen eller i bilstol. Kommer også til å kjøpe litt tynn sommerull, bomull og bambus.

Vognpose har vi fra storebror og den trenger vi ikke bruke før vinteren kommer.

Gratulerer med baby på vei. Mai er superflott måned å få barn i! :) Deilig å gå tur i vårværet og slippe å pakke baby inn i tusen ting før dere går ut av døren.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 42b31...e90

Tusen takk for svar og tips :) Tusen takk! Gratulerer med den lille til deg også!

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine to babyer passet aldri str 50, og 56 varte i to uker. Ville kjøpt et par plagg i 50 bare, eventuelt kan man også fint brette opp bittelitt på armene på 56. Jeg hadde altfor mye i 56 og 62, da 62 bare varte 4 uker etter det igjen.

Anonymous poster hash: 0dbb2...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor kom til verden i mai og det gikk for det meste i body og bukse. Skulle vi noe sted så hadde hun en tynn bomullslue og et tynt pledd over seg. I løpet av sommeren hadde hun svært lite på seg. Det gikk hovedsakelig i bleie og muligens en kortarmet body (det var VARMT i sommer). Str er litt vanskelig å uttale seg om i og med at hun begynte i str 40.

Også ville jeg ikke kjøpt for mye. Er sjokkerende hvor mye man får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull/silke er veldig greit uansett om det er kjølig eller varmt.



Anonymous poster hash: 85f3f...bd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tynn ullstrikkejakke med lue og sokker er alltid kjekt å ha. Kjenner du ingen som kan strikke til deg?

Anonymous poster hash: 062f3...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to babyer passet aldri str 50, og 56 varte i to uker. Ville kjøpt et par plagg i 50 bare, eventuelt kan man også fint brette opp bittelitt på armene på 56. Jeg hadde altfor mye i 56 og 62, da 62 bare varte 4 uker etter det igjen.

Anonymous poster hash: 0dbb2...248

Takk for svar:) Tror jeg må holde meg selv skikkelig i nakkeskinnet og ikke handle mer enn nødvendig.. Hehe

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor kom til verden i mai og det gikk for det meste i body og bukse. Skulle vi noe sted så hadde hun en tynn bomullslue og et tynt pledd over seg. I løpet av sommeren hadde hun svært lite på seg. Det gikk hovedsakelig i bleie og muligens en kortarmet body (det var VARMT i sommer). Str er litt vanskelig å uttale seg om i og med at hun begynte i str 40.

Også ville jeg ikke kjøpt for mye. Er sjokkerende hvor mye man får :)

Takk for gode tips og erfaringer, ser jeg må roe ned min indre shopoholiker, butikken er jo tross alt åpne etter babyen er født også..! (Men det er jo såå koselig å handle inn og gjøre klart til den lille)

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tynn ullstrikkejakke med lue og sokker er alltid kjekt å ha. Kjenner du ingen som kan strikke til deg?

Anonymous poster hash: 062f3...2b2

Joda, når vi deler nyheten er jeg sikker på at bestemor mer enn gjerne hiver seg over strikkepinnene, hehe:) Men hvor stort/lite bør det strikkes?

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, når vi deler nyheten er jeg sikker på at bestemor mer enn gjerne hiver seg over strikkepinnene, hehe:) Men hvor stort/lite bør det strikkes?

Anonymous poster hash: a8b5c...6f2

Hentesettet min bestemor hadde strikket passet ikke før han var 4 mnd, hehe.

Han var 49 cm og 3 kilo. Jeg ville satset på å strikket det i 50 om du skal bruke det som hentesett, er jo ikke fint når du må brette det x antall ganger eller om baby drukner i det, hehe.

Vet du hvor stor du og eventuelt søsken var til fødselen, det kan være en liten pekepinn på hvor stor babyen blir :)

Anonymous poster hash: 42b31...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...