Sir Winston Skrevet 14. januar 2015 #21 Skrevet 14. januar 2015 Jeg synes det er trist at det er så mange trangsynte dumskaller, fremmedfiendtlige og reinspikka rasister som ikke engang selv ser at de står i gammel brunskjorte ånd.Anonymous poster hash: 6815d...08a Er det for mye å be deg om å komme med et par eksempler, f.eks. her fra KG? Bare ta de to-tre verste i dette året. Det er så mye mer interessant å diskutere når vi forstår hva de vi snakker med mener med de ord de bruker. Husk; ord kan såre! 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #23 Skrevet 14. januar 2015 Vi har ikke bodd her siden "tidenes morgen," vi tok samenes land slik vi tok de innfødte amerikanernes land. USA er en nasjon av innvandrere, det samme gjelder Norge. Anonymous poster hash: 32d5d...c22 "Vi"? Er du klar over at de aller fleste innfødte her i landet stammer fra folk som kom opp hit etter siste istid? Det er ca 10000 år siden. Sannsynligvis kom forfedrene til samene og forfedrene til alle andre opp hit på ca samme tid. Det er ingen som har tatt noens land, vi delte det mellom oss. Anonymous poster hash: 81846...70b 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #24 Skrevet 21. august 2015 "Vi"? Er du klar over at de aller fleste innfødte her i landet stammer fra folk som kom opp hit etter siste istid? Det er ca 10000 år siden. Sannsynligvis kom forfedrene til samene og forfedrene til alle andre opp hit på ca samme tid. Det er ingen som har tatt noens land, vi delte det mellom oss. Anonymous poster hash: 81846...70b Hvor har du det fra? Anonymous poster hash: db39e...6b3
Drizzt Skrevet 21. august 2015 #25 Skrevet 21. august 2015 (endret) Kjære nye nordmenn, trist at deres hverdag blir fylt opp med rasisme og spesielt muslimer. Dere skal vite at mange nordmenn synes dere er snille mennesker uavhengig av nasjonalitet og religion. Faktumet er at dere er Norges håp og framtid, og vi trenger dere. Hvis dere er fortvilet over at mange nordmenn deler tankegangen til Brevik, ikke fortvil. Det er som oftest samfunnstaperne, og de kan ikke bedre. Det er synd at jeg reiste bort fra Oslo,den multikulturele byen,til en by der jeg som oftest bare ser etniske Ole Nordmenn. Jeg ser dere som nordmenn, selv om jeg ikke forstår hvorfor noen individer vil være en Ole Nordmann. Er dere enige? Nei, jeg er uenig. Jeg vil ikke kalles for nordmann for jeg er ikke det og aldri kommer til å være uansett hvor mange år jeg bor her. Vi har vår egen opprinnelse og steder vi kommer fra. Slutt å fornærme meg og alle oss andre. Utlendinger er ikke nordmenn. Det er to forskjellige ting og hvis du ikke skjønner hvorfor det er sånn, les litt om etniske grupper, o.l. Endret 21. august 2015 av Drizzt 3
Sir Winston Skrevet 21. august 2015 #26 Skrevet 21. august 2015 Kjære nye nordmenn, trist at deres hverdag blir fylt opp med rasisme og spesielt muslimer. Dere skal vite at mange nordmenn synes dere er snille mennesker uavhengig av nasjonalitet og religion. Faktumet er at dere er Norges håp og framtid, og vi trenger dere. Hvis dere er fortvilet over at mange nordmenn deler tankegangen til Brevik, ikke fortvil. Det er som oftest samfunnstaperne, og de kan ikke bedre. Det er synd at jeg reiste bort fra Oslo,den multikulturele byen,til en by der jeg som oftest bare ser etniske Ole Nordmenn. Jeg ser dere som nordmenn, selv om jeg ikke forstår hvorfor noen individer vil være en Ole Nordmann. Er dere enige? Helt enig i det første du skriver: "..... fylt opp med rasisme og spesielt muslimer" Det er kanskje ingen i Norge som er mer rasistiske enn nettopp muslimer! 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #27 Skrevet 21. august 2015 Helt enig. Men for min del så snakket jeg mer om de som er født og oppvokst her i Norge. Kanskje litt dårlig tittel på tråden? Du naive menneske! Dette er en utfordring: Finn et barn med foreldre/besteforeldre fra et annet land, men hvor barnet er født og går på skole i Norge. Spør så hvor barnet er fra. Gi gjerne tilbakemelding... jeg lover å ikke si "I told you so". Anonymous poster hash: 5c4f5...617
Chiubi Skrevet 21. august 2015 #28 Skrevet 21. august 2015 Om jeg flytter til Kina, blir jeg ikke kineser. Får jeg barn med en nordmann i Kina, blir heller ikke ungene kinesere. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #29 Skrevet 21. august 2015 Om jeg flytter til Kina, blir jeg ikke kineser. Får jeg barn med en nordmann i Kina, blir heller ikke ungene kinesere. Hallelujah! Anonymous poster hash: 5c4f5...617 2
studerende Skrevet 21. august 2015 #30 Skrevet 21. august 2015 Om jeg flytter til Kina, blir jeg ikke kineser. Får jeg barn med en nordmann i Kina, blir heller ikke ungene kinesere. Men om du flytter til USA og får barn med en nordmann i USA så blir ungen Amerikaner
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #31 Skrevet 21. august 2015 Dette kan umulig være seriøst Anonymous poster hash: 2f105...cad
QuestionEverything Skrevet 21. august 2015 #32 Skrevet 21. august 2015 Men om du flytter til USA og får barn med en nordmann i USA så blir ungen Amerikaner Men ikke en native american
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #33 Skrevet 21. august 2015 Men om du flytter til USA og får barn med en nordmann i USA så blir ungen Amerikaner Hva om to nordmenn gifter seg og får barn i USA, så blir ungen voksen, og henter inn en nordmann som hen gifter seg og får barn med? Og foreldrene har kun norske venner, og snakker kun norsk med barnet, slik at det må ha ekstra ressurser i amerikansk når hen begynner på skolen. Er de da amerikanske? Anonymous poster hash: 5c4f5...617
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #34 Skrevet 21. august 2015 Du naive menneske! Dette er en utfordring: Finn et barn med foreldre/besteforeldre fra et annet land, men hvor barnet er født og går på skole i Norge. Spør så hvor barnet er fra. Gi gjerne tilbakemelding... jeg lover å ikke si "I told you so". Anonymous poster hash: 5c4f5...617 Hmm, jeg har en forelder fra et annet land, men født og oppvokst her. Jeg er norsk, har gått på norsk skole og har norske venner. Samme gjelder min mann. Vi har vokst opp med en litt annerledes kultur hjemme, men det gjør oss ikke noe mindre norske. Anonymous poster hash: 47874...2ac
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #35 Skrevet 21. august 2015 Hmm, jeg har en forelder fra et annet land, men født og oppvokst her. Jeg er norsk, har gått på norsk skole og har norske venner. Samme gjelder min mann. Vi har vokst opp med en litt annerledes kultur hjemme, men det gjør oss ikke noe mindre norske. Anonymous poster hash: 47874...2ac Har du en forelder som er norsk, og du bor i Norge, så er du norsk. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: 5c4f5...617
studerende Skrevet 21. august 2015 #36 Skrevet 21. august 2015 (endret) Hva om to nordmenn gifter seg og får barn i USA, så blir ungen voksen, og henter inn en nordmann som hen gifter seg og får barn med? Og foreldrene har kun norske venner, og snakker kun norsk med barnet, slik at det må ha ekstra ressurser i amerikansk når hen begynner på skolen. Er de da amerikanske?Anonymous poster hash: 5c4f5...617 I henhold til amerikansk lovverk? Ja. Men nå er jeg litt usikker på hvor mye ressurser det ville blitt brukt fra skolen sin side. Amerikanerne er litt mer restriktive der Endret 21. august 2015 av studerende
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #37 Skrevet 21. august 2015 Mulig at jeg henger meg altfor mye opp i detaljer, men er det ikke litt feil å påstå at innvandrere er Norges håp og fremtid? Hva er skattebetalende etniske nordmenn isåfall? Innvandrere som arbeider og eventuelt tar utdanning er hjertelig velkommen til å hjelpe oss med å ivareta og utvikle landet vårt videre selvsagt. Anonymous poster hash: a02bc...bb2
Gjest Captain Hook Skrevet 21. august 2015 #38 Skrevet 21. august 2015 Jeg er utlending selv. Tysk/fransk. Født i Tyskland. Oppvokst i Norge. Likevel synes jeg det er for mange innvandrere her. Det er nok nå. Kan ikke drive å ta inn på tusenvis av folk. Hjelp de på andre måter enn å ta de inn i Norge. Hva hvis Norge blir overbefolket? Det som kommer til å skje. Det finnes maaange nordmenn som dør, er fattige og ikke får hjelp for Norge har ikke råd. Er det greit? Nei. De har råd til å ta inn på flyktninger. Det gjør meg forbanna. Hvorfor skal noen i Norge lide for dette?
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 21. august 2015 #39 Skrevet 21. august 2015 Er det ikkje veldig nedlatande å sjå på innvandrar som nordmenn? Nedlatande ovenfor innvandrarane at du overser all bagasje, erfaring og kompetanse dei har med seg til Noreg? Jeg er ikke norsk, men jeg syns det var hyggelig av han å se på oss som en av dere, og ikke en terrorist, for jeg er 17, men opplever likevel blikk, og føler meg ganske uttafor når jeg er med vennene mine ute, siden alle har blondt hår.
Nordvesta Skrevet 21. august 2015 #40 Skrevet 21. august 2015 Tråden ryddet for spekulasjoner og svar til dette Nordvesta, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå