hjelpme4 Skrevet 2. november 2014 #1 Skrevet 2. november 2014 (endret) Kjære nye nordmenn, trist at deres hverdag blir fylt opp med rasisme og spesielt muslimer. Dere skal vite at mange nordmenn synes dere er snille mennesker uavhengig av nasjonalitet og religion. Faktumet er at dere er Norges håp og framtid, og vi trenger dere. Hvis dere er fortvilet over at mange nordmenn deler tankegangen til Brevik, ikke fortvil. Det er som oftest samfunnstaperne, og de kan ikke bedre. Det er synd at jeg reiste bort fra Oslo,den multikulturele byen,til en by der jeg som oftest bare ser etniske Ole Nordmenn. Jeg ser dere som nordmenn, selv om jeg ikke forstår hvorfor noen individer vil være en Ole Nordmann. Er dere enige? Endret 2. november 2014 av hjelpme4 5
Smascha Skrevet 2. november 2014 #2 Skrevet 2. november 2014 Kjære nye nordmenn, trist at deres hverdag blir fylt opp med rasisme og spesielt muslimer. Dere skal vite at mange nordmenn synes dere er snille mennesker uavhengig av nasjonalitet og religion. Faktumet er at dere er Norges håp og framtid, og vi trenger dere. Hvis dere er fortvilet over at mange nordmenn deler tankegangen til Brevik, ikke fortvil. Det er som oftest samfunnstaperne, og de kan ikke bedre. Det er synd at jeg reiste bort fra Oslo,den multikulturele byen,til en by der jeg som oftest bare ser etniske Ole Nordmenn.Jeg ser dere som nordmenn, selv om jeg ikke forstår hvorfor noen individer vil være en Ole Nordmann. Er dere enige? Er det ikkje veldig nedlatande å sjå på innvandrar som nordmenn? Nedlatande ovenfor innvandrarane at du overser all bagasje, erfaring og kompetanse dei har med seg til Noreg? 10
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #3 Skrevet 2. november 2014 Kjære nye nordmenn, trist at deres hverdag blir fylt opp med rasisme og spesielt muslimer. Dere skal vite at mange nordmenn synes dere er snille mennesker uavhengig av nasjonalitet og religion. Faktumet er at dere er Norges håp og framtid, og vi trenger dere. Hvis dere er fortvilet over at mange nordmenn deler tankegangen til Brevik, ikke fortvil. Det er som oftest samfunnstaperne, og de kan ikke bedre. Det er synd at jeg reiste bort fra Oslo,den multikulturele byen,til en by der jeg som oftest bare ser etniske Ole Nordmenn. Jeg ser dere som nordmenn, selv om jeg ikke forstår hvorfor noen individer vil være en Ole Nordmann. Er dere enige? Det er nå engang sånn at både rasisme og muslimer finnes masse av i Norge, men trist å se at synes det er trist at det finnes muslimer i folks hverdag i Norge. Anonymous poster hash: e6757...bf6
hjelpme4 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2014 Er det ikkje veldig nedlatande å sjå på innvandrar som nordmenn? Nedlatande ovenfor innvandrarane at du overser all bagasje, erfaring og kompetanse dei har med seg til Noreg? I hvilken forstand er kompetanse og erfaring relatert til der du er fra. Du må heller ikke misforstå hvor jeg vil hen. Selvfølgelig finnes det innvandrere som ikke vil bli omtalt som nordmenn og den der grei. Men hva med de som vil bli omtalt som det? Bedre å ha døren åpen enn lukket . 1
Smascha Skrevet 2. november 2014 #5 Skrevet 2. november 2014 I hvilken forstand er kompetanse og erfaring relatert til der du er fra. Du må heller ikke misforstå hvor jeg vil hen. Selvfølgelig finnes det innvandrere som ikke vil bli omtalt som nordmenn og den der grei. Men hva med de som vil bli omtalt som det? Bedre å ha døren åpen enn lukket . I all forstand. Folk er eit resultat av heile sitt liv, ikkje berre erfaringar ein har gjort seg etter den datoen ein satte foten på norsk jord.
hjelpme4 Skrevet 2. november 2014 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2014 (endret) I all forstand. Folk er eit resultat av heile sitt liv, ikkje berre erfaringar ein har gjort seg etter den datoen ein satte foten på norsk jord. Helt enig. Men for min del så snakket jeg mer om de som er født og oppvokst her i Norge. Kanskje litt dårlig tittel på tråden? Endret 2. november 2014 av hjelpme4 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2014 #7 Skrevet 2. november 2014 Helt enig Ts. Er ubegripelig hvordan noen kan ty til rasisme-korte. Jeg skjønner problemstillingen med at alle innvandrere ikke vil bli kalt nordmenn, men det er som oftest omvendt med de som er født og oppvokst her. Slike personer som AB er som oftest de som jobber bak Rimi og gnåler over rasisme! Anonymous poster hash: 99325...424 2
Gjest Tekola Skrevet 3. november 2014 #8 Skrevet 3. november 2014 Ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette. Tekola, mod.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 #9 Skrevet 3. november 2014 Har du blitt inspirert av den "er du norsk" tråden eller ? Anonymous poster hash: 958a9...2da
jabx Skrevet 9. november 2014 #10 Skrevet 9. november 2014 Kjære nye nordmenn, trist at deres hverdag blir fylt opp med rasisme og spesielt muslimer. Dere skal vite at mange nordmenn synes dere er snille mennesker uavhengig av nasjonalitet og religion. Faktumet er at dere er Norges håp og framtid, og vi trenger dere. Hvis dere er fortvilet over at mange nordmenn deler tankegangen til Brevik, ikke fortvil. Det er som oftest samfunnstaperne, og de kan ikke bedre. Det er synd at jeg reiste bort fra Oslo,den multikulturele byen,til en by der jeg som oftest bare ser etniske Ole Nordmenn. Jeg ser dere som nordmenn, selv om jeg ikke forstår hvorfor noen individer vil være en Ole Nordmann. Er dere enige? Det fremmedkulturelle eksperiment er en katastrofe. Vi importerer ukultur i stor skala. Det hjelper ikke å være hyggelig og snill i de fleste settinger når man f.eks. grisebanker kona på hjemmebane. 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #11 Skrevet 9. november 2014 Er det ikkje veldig nedlatande å sjå på innvandrar som nordmenn? Nedlatande ovenfor innvandrarane at du overser all bagasje, erfaring og kompetanse dei har med seg til Noreg? Akkurat det du sier har jeg faktisk tenkt litt på. Jeg lurer på hvor mye av rasismen kommer av at man prøver å gjøre muslimer til nordmenn. har hørt mange kommentere at de liker innvandrere så lenge de adopterer den norske kulturen. Men da liker du egentlig ikke innvandrere, det du liker er nordmenn som er litt mørkere i huden. Jeg tror også at det er veldig vanskelig for en som er stolt av sin religion og bakgrunn å smelte inn i denne fornorskingen, fordi da føler de at for å gjøre det må de være uærlig mot den de egentlig er og bli noen andre. jeg syns det Amerika gjør er flott. At de for eksempel ikke sier at du er enten nordmenn eller amerikaner, men norsk- amerikaner og det er helt ok. Anonymous poster hash: f0b8e...fa7 1
Fotballgutt Skrevet 9. november 2014 #12 Skrevet 9. november 2014 Hvorfor skal vi like de fremmede som ser på norske jenter som horer ? Hvorfor skal vi like utlendinger som ser på oss nordmenn som grisespisende hunder ? Ser du ikke at "rasismen" går begge veier ? "Rasisismen " er dessuten ennå sterkere mellom våre nye "landsmenn" enn mellom nordmenn og innvandrere. Pakistanere har en forakt for mørkhudede som ikke nordmenn har. Så ditt innlegg er dessverre et typisk svart - hvitt innlegg uten nyanser. 8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #13 Skrevet 9. november 2014 Hvorfor skal vi like de fremmede som ser på norske jenter som horer ? Hvorfor skal vi like utlendinger som ser på oss nordmenn som grisespisende hunder ? Ser du ikke at "rasismen" går begge veier ? "Rasisismen " er dessuten ennå sterkere mellom våre nye "landsmenn" enn mellom nordmenn og innvandrere. Pakistanere har en forakt for mørkhudede som ikke nordmenn har. Så ditt innlegg er dessverre et typisk svart - hvitt innlegg uten nyanser. Fordi gutten min, ikke alle gjør det. Anonymous poster hash: f0b8e...fa7 4
Fotballgutt Skrevet 9. november 2014 #14 Skrevet 9. november 2014 Akkurat det du sier har jeg faktisk tenkt litt på.Jeg lurer på hvor mye av rasismen kommer av at man prøver å gjøre muslimer til nordmenn. har hørt mange kommentere at de liker innvandrere så lenge de adopterer den norske kulturen.Men da liker du egentlig ikke innvandrere, det du liker er nordmenn som er litt mørkere i huden. Jeg tror også at det er veldig vanskelig for en som er stolt av sin religion og bakgrunn å smelte inn i denne fornorskingen, fordi da føler de at for å gjøre det må de være uærlig mot den de egentlig er og bli noen andre. jeg syns det Amerika gjør er flott. At de for eksempel ikke sier at du er enten nordmenn eller amerikaner, men norsk- amerikaner og det er helt ok. Anonymous poster hash: f0b8e...fa7 Det stemmer ikke. Amerikanerne har noe som heter "innfødte amerikanere" (naive americans). Det er de som har bodd der siden tidenes morgen, slik nordmenn har bodd i Norge siden tidenes morgen. Derfor er vi innfødte nordmenn, det kan innvandrere aldri bli. Slik som innvandrere til USA aldri kan bli "native americans" 3
Fotballgutt Skrevet 9. november 2014 #15 Skrevet 9. november 2014 Fordi gutten min, ikke alle gjør det. Anonymous poster hash: f0b8e...fa7 Skrev jeg at alle gjør det ? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2014 #16 Skrevet 9. november 2014 Skrev jeg at alle gjør det ? Anonymous poster hash: f0b8e...fa7
jabx Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 Fordi gutten min, ikke alle gjør det. Alle? Nei, det finnes unntak. Men hvordan ser det egentlig ut på f.eks. skoler med et flertall av barn/ungdom med innvandrerbakgrunn? Der er det et helvete for de som ikke underkaster seg den primitive drittreligionen islam og godtar å bli kalt "hore" hvis man er jente og ikke går i burka, eller bli banket dritten av hvis man har skinke på matpakken. 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Det stemmer ikke. Amerikanerne har noe som heter "innfødte amerikanere" (naive americans). Det er de som har bodd der siden tidenes morgen, slik nordmenn har bodd i Norge siden tidenes morgen. Derfor er vi innfødte nordmenn, det kan innvandrere aldri bli. Slik som innvandrere til USA aldri kan bli "native americans" Vi har ikke bodd her siden "tidenes morgen," vi tok samenes land slik vi tok de innfødte amerikanernes land. USA er en nasjon av innvandrere, det samme gjelder Norge. Anonymous poster hash: 32d5d...c22 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Det er nå engang sånn at både rasisme og muslimer finnes masse av i Norge, men trist å se at synes det er trist at det finnes muslimer i folks hverdag i Norge.Anonymous poster hash: e6757...bf6 Jeg synes det er trist at det er så mange trangsynte dumskaller, fremmedfiendtlige og reinspikka rasister som ikke engang selv ser at de står i gammel brunskjorte ånd. Anonymous poster hash: 6815d...08a 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Hvorfor skal vi like de fremmede som ser på norske jenter som horer ? Hvorfor skal vi like utlendinger som ser på oss nordmenn som grisespisende hunder ? Ser du ikke at "rasismen" går begge veier ? "Rasisismen " er dessuten ennå sterkere mellom våre nye "landsmenn" enn mellom nordmenn og innvandrere. Pakistanere har en forakt for mørkhudede som ikke nordmenn har. Så ditt innlegg er dessverre et typisk svart - hvitt innlegg uten nyanser. Utfra trådene her å dømme er 'rasismen' sterkest mellom innvandringsfiendtlige nordmenn og vanlige, tolerante nordmennAnonymous poster hash: 6815d...08a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå