Gå til innhold

Tykk gutt på 6 år trykker i seg chips hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange foreldre som ikke "skjønner" hvorfor barna er feite. Så en familie før helgen . Mor og far problemer med å gå pga fedmen. De hadde tre ban med seg, og barna var virkelige feite også.

Når jeg var ferdig hos frisøren gikk jeg inn på kafeterian der. Der satt de. Fader dere skulle sett den haugen med søppelmat på den gjengen.

Før jeg dro hjem, så gikk jeg på matbutikken, og der var de og handlet.

Når jeg så handlevognene deres, så skjønner jeg hvorfor de ser ut som de gjør



Anonymous poster hash: b7298...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er usikker på uvordan du går frem, så ta en anonym telefor til barnevernet der du forklarer situasjonen. De har nok noen råd og komme med. Synes kanskje det er drøyt å sende bekymringsmelding hvis ingen har tatt det opp med dem. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til før det snur.

Anonymous poster hash: 08c99...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risikoen moren utsetter barnet sitt for, er overvekt, livsstilssykdommer, mobbing, overvekt også som voksen, og tidlig død. Dette er absolutt barnevernmateriale, antakelig må hun få seg en støkk før hun gjør endringer.

Om hun ikke vet bedre, skremmende, hun har ansvaret for et barn.

Om hun vet bedre, men handler i strid med det, omsorgssvikt.

At en nabo eller en fremmed kommer bort og sier noe, vil ikke ha noen effekt. Tenk på barnet, gjør det som er riktig for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag finnes det flere kurs rettet mor foreldre og/eller barn som bidrar med veiledning i forhold til kosthold. Det finnes helsehus og det finnes matlagingskurs for foreldre.

Det varierer litt fra kommune til kommune hvilke tilbud de har, men jeg tenker at helsesøster er rette sted å henvende seg for bekymring og for å melde seg på tilgjengelige kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser ham har han en chipspose og/eller en colaflaske med seg. Mora er ikke akkurat tynn, og hun lar sin uansvarlighet gå utover barnet, kan man i det hele tatt si noe? Det er uhørt, rett og slett, og på bygda kalles gutten bare for 'chips&brus'.Anonymous poster hash: 43cbd...718

Man kan selvsagt si noe. Til mor, lærer eller (om mor turer på etter tiltale) til barnevernet. Å med vilje feilernære barn er like ille som all annen manglende omsorg moren kan utsette barnet for.

Spør deg selv hva du ville gjort om mor sultet barnet. Så overfører du, fordi mor sulter barnet. Ikke på kalorier, selvsagt, men på den enda viktigere faktoren næringsverdi.

Og om du lurer på om barnevern tar tak i slik: det gjør de selvsagt med største alvor.

Anonymous poster hash: d41d9...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist utgångspunkt for han, men det er nå slik at foreldrene har ansvaret

Og det er nå slik at barn har en egen etat som passer på at mor og far tar ansvaret på alvor.

At en hel bygd her ser på uten å hjelpe ungen er et overgrep mot det stakkars barnet! Jeg har ikke ord for hvor slemme folk kan være. :(

Anonymous poster hash: d41d9...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å overfore et barn er like skadelig som å sulte et barn. Her burde helsesøster og fastlegen ta noen grep.



Anonymous poster hash: beda1...4eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker på uvordan du går frem, så ta en anonym telefor til barnevernet der du forklarer situasjonen. De har nok noen råd og komme med. Synes kanskje det er drøyt å sende bekymringsmelding hvis ingen har tatt det opp med dem. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til før det snur.

Anonymous poster hash: 08c99...23a

helt enig med deg, ta det opp med mor først. Går an å legge det frem på en grei måte. Det kan hende mor ønsker endring, men ikke vet hvordan hun skal få det til.

Anonymous poster hash: 5fd74...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...