Gå til innhold

Jeg tror jeg har mistet babyenka..får ikke hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker ikke å være drittsekk, men det er for noen en jævlig kommentar å høre. Min svigermor sa dette til meg når jeg mistet, og den sitter ett år senere. Skjønner at det er slik, men spar meg en slik kommentar.Anonymous poster hash: 386ad...4fa

Deg om det.

Har selv mistet, og det var god trøst å høre akkurat det der.

Anonymous poster hash: 61406...f68

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mistet to, og jeg syns at det var en slags trøst i det resonementet.



Anonymous poster hash: d49ad...f2c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å være drittsekk, men det er for noen en jævlig kommentar å høre. Min svigermor sa dette til meg når jeg mistet, og den sitter ett år senere. Skjønner at det er slik, men spar meg en slik kommentar.

Anonymous poster hash: 386ad...4fa

Bedre å tenke at det er naturen som ordner opp enn at det er noe en har gjort selv som har ført til spontanaborten spørsmål du meg..

Anonymous poster hash: f85f0...559

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hva "babyenka" er?



Anonymous poster hash: 56670...051
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hva "babyenka" er? Anonymous poster hash: 56670...051

Det ser ut som om de fleste har forstått at det er en ac-feil og er fornuftige nok til å ikke spore av. Kan anbefales!

Anonymous poster hash: 4a6fa...6b2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det.

Har selv mistet, og det var god trøst å høre akkurat det der.

Anonymous poster hash: 61406...f68

Ok, på samme måte som å si til ts at herregud, flere har mista før deg, så skjerp deg og prøv på nytt? Naturens gang, ingenting å gråte over?

Anonymous poster hash: 386ad...4fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, på samme måte som å si til ts at herregud, flere har mista før deg, så skjerp deg og prøv på nytt? Naturens gang, ingenting å gråte over?

Anonymous poster hash: 386ad...4fa

Nei, f.eks som i "Det er ingenting du har gjort galt, du trenger ikke føle skyld".

Jeg har også tenkt slik selv, og syns det ER godt å tenke på at kroppen ordner opp selv tidlig, fremfor å kanskje komme på UL i uke 19-20 og få vite at man har et foster med sykdommer/misdannelser som ikke er forenlig med liv.

Anonymous poster hash: 66f49...c8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hva "babyenka" er?

Anonymous poster hash: 56670...051

Det er helt sikkert noe så enkelt som at autocorrekt har slått seg inn og Ts får ikke endret det.

Ts, hadde jeg vært deg så ville jeg oppsøkt privat UL for å sjekke om det fortsatt er liv i magen. Hadde ikke maktet å gått i dagesvis i uvitenhet og redsel for at det har gått galt. Har det gått galt så er det bedre å få vite det så tidlig som mulig synes jeg.

Blødninger kan forekomme uten at det ender med en SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan fortelle meg hva "babyenka" er?

Anonymous poster hash: 56670...051

Autocorrect for "babyen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, på samme måte som å si til ts at herregud, flere har mista før deg, så skjerp deg og prøv på nytt? Naturens gang, ingenting å gråte over?Anonymous poster hash: 386ad...4fa

da er det du som interpreterer det på aller verste måte, det der ut til at de fleste finner det en trøst, at det er bedre det tok slutt tidlig enn å ha måttet føde ut et 20 uker gammelt foster som like etter dør, eller dødfødsel eller fullbårent barn som ikke kan leve.

hvor kommer denne utrolig pessimistiske tankegangen din fra?

Anonymous poster hash: 58ca1...82c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å være drittsekk, men det er for noen en jævlig kommentar å høre. Min svigermor sa dette til meg når jeg mistet, og den sitter ett år senere. Skjønner at det er slik, men spar meg en slik kommentar.

Anonymous poster hash: 386ad...4fa

Nå har jeg heldigvis ikke mistet selv, men har en venninne som bar på et missdannet foster. Kroppen ryddet ikke opp selv, men de ble sterkt anbefalt å selv avbryte svangerskapet. Dette var etter ordinær ultralyd, og hun måtte igjennom en fødsel. De valgte å avbryte, da de fikk se fosteret var de ikke itvil om at de hadde gjort det rette. MEN de skulle absolutt ønsket kroppen selv ordnet opp og hun hadde spontanabortert tidligere.

Anonymous poster hash: 3a4fd...943

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker ikke å være drittsekk, men det er for noen en jævlig kommentar å høre. Min svigermor sa dette til meg når jeg mistet, og den sitter ett år senere. Skjønner at det er slik, men spar meg en slik kommentar.

Anonymous poster hash: 386ad...4fa

Støtter denne. Det blir som å legge ut om 'naturens gang' til en som har mistet en kjær til kreft eller andre sykdommer.

Anonymous poster hash: 9d1cf...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne. Det blir som å legge ut om 'naturens gang' til en som har mistet en kjær til kreft eller andre sykdommer.

Anonymous poster hash: 9d1cf...410

Men er det ikke godt å vite at man ikke kunne ha gjort noe fra eller til? Det ER jo sannheten, noe gikk veldig feil når sædcellen smeltet inn i eggcellen, evt like etterpå, og det kunne aldri ha blitt et barn ut av det. 50 % av alle svangerskap går til grunne før man i det hele tatt kan teste positivt. Det ER naturens gang. Ingen som sier at det ikke er for jævlig, men må da være tusen ganger verre å oppriktig tro at man selv er skyld i å miste et perfekt lite menneske. En venninne klandret seg selv "tenk at jeg ikke klarte å passe på babyen min", "jeg har jo én jente som er så fin, denne hadde jo blitt like fin" osv. Da er det faktisk lurt å lese seg litt opp om sannheten. Men ja, SA og MA er selvfølgelig forferdelig å oppleve, man har jo begynt å glede seg til et barn.

Anonymous poster hash: 1425c...a47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke godt å vite at man ikke kunne ha gjort noe fra eller til? Det ER jo sannheten, noe gikk veldig feil når sædcellen smeltet inn i eggcellen, evt like etterpå, og det kunne aldri ha blitt et barn ut av det. 50 % av alle svangerskap går til grunne før man i det hele tatt kan teste positivt. Det ER naturens gang. Ingen som sier at det ikke er for jævlig, men må da være tusen ganger verre å oppriktig tro at man selv er skyld i å miste et perfekt lite menneske. En venninne klandret seg selv "tenk at jeg ikke klarte å passe på babyen min", "jeg har jo én jente som er så fin, denne hadde jo blitt like fin" osv. Da er det faktisk lurt å lese seg litt opp om sannheten. Men ja, SA og MA er selvfølgelig forferdelig å oppleve, man har jo begynt å glede seg til et barn.

Anonymous poster hash: 1425c...a47

Det er naturligvis godt å vite at man ikke er skyld i det selv. Men nå oppfattet ikke jeg at TS lurte på det heller.

Å miste i SA/MA er forferdelig trist uavhengig av om man er skyld i det selv!

Anonymous poster hash: 9d1cf...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og støtten :blomst:

Det endte desverre med en SA..

Jeg fikk veldig sterke magesmerter og jeg blødde så mye som jeg aldri trodde var mulig å blø!

Ble fraktet med full blålys til sykehuset.

Gikk på do der for de ville ha en urinprøve av meg, og i rein tilfeldighet falt babyen ned i koppen der urinen/blodet skulle!
Helt forferdlig å se de pittesmå armene og beina og kroppen på den lille som akkurat passet oppi koppen..det var en helt forferdelig følelse...

Jeg fikk en gyn-ul der, og utskraping uten narkose to ganger og sov der en natt.. Jeg fikk det sterkeste de hadde av smertestillende men ingenting hjalp, jeg følte omtrent at jeg var døden nær der jeg lå!

Uff.. Unner virkelig ingen denne opplevelsen, og håper jeg slipper å gå gjennom dette flere ganger!

og "babyenka" er en skrivefeil da dataen min bestemte seg for å hoppe mellom linjene mens jeg holdt på å skrive! haha!



Anonymous poster hash: 47ae4...dab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, så fryktelig å høre! Ta vare på deg selv i tiden som kommer :hug:

Tusentakk :hug:

Er veldig hardt å tenke på akkurat nå! Bare det å gå fra å glede seg over graviditeten og til babyen kommer - til å ha mistet lille babyen min, som jeg allerede var blitt så glad i..

Satser på det går bedre etterhvert :)

Anonymous poster hash: 47ae4...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...