Gå til innhold

Feil kjønn på hjemmehjelper/hjemmesykepleier?


Akcent

Anbefalte innlegg

Tror nok at muslimene står i særstilling her, pga. religion. De andre får bare én dusj i uka, men mindre det er medisinsk begrunnet.

Anonymous poster hash: 10cf9...1e5

Det der er jo urettferdig.Er det virkelig noe i religionen deres som sier at de må dusje annenhver dag?

Anonymous poster hash: 55b4b...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok at muslimene står i særstilling her, pga. religion. De andre får bare én dusj i uka, men mindre det er medisinsk begrunnet.

Anonymous poster hash: 10cf9...1e5

Nå er det jo slik at f,eks somaliere kommer fra u-land. Har disse hatt tilgang på dusj i hjemlandet sitt i det hele tatt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser bort fra personlig assistent, har du noen forslag til hva pleierne kan gjøre for at det skal føles bedre å få hjelp? Eller er det eventuelt noe annet som kan gjøres for å redusere ubehaget?

Ta seg god tid, eller prøv å gi inntrykk av og ha god tid. Pust rolig og ha et avslappet kroppspråk.

Ta på brukeren som om dere vasker et menneske. Min erfaring er at mange menn og noen unge kvinner er livredde for å gjøre noe feil så de bare pirker såvidt borti oss. Da føles det enda mer nedverdigende.

Småprat eller nynn litt.

Si høyt "nå skal jeg tørke deg" eller "vil du at jeg skal smøre deg inn med den kremen?"

Det er i grunn det samme som å hjelpe et barn. Bare dropp "titt tei!".

Mitt beste tips er å se hvordan en kvinne med lang fartstid i et omsorgsyrke gjør det og forsøke å kopiere henne. Og så vil jeg si at det er helt greit å fortelle at man er ny, og spørre brukeren hvordan han/hun vil ha det.

Anonymous poster hash: 85364...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...