Gå til innhold

opplever folk som altfor nysgjerrige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aha, da forstår jeg :)

Hva studerte du da før medisin?

Anonymous poster hash: 206c8...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater smalltalk fordi jeg er utrolig dårlig på det, så hvis jeg spør noen om yrke er det definitivt ikke for å vite hvilken "status" noen har, det er rett og slett bare et forsøk på å unngå pinlig stillhet e.l. Men samtidig synes jeg det er kjedelig spørsmål å få selv, jeg er sykepleier og synes ikke det er spesielt interessant å prate om, på fritiden vil jeg gjerne ha helt fri fra jobb. Derfor prøver jeg også å finne på andre spørsmål å stille til nye bekjentskaper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig folk som er så naive at de tror alle kan velge yrke i hytt og pine og kan fritt bruke det som selvutvikling? Sykepleiere er omsorgsmennesker? Hallo. Man har jammen et enkelt perspektiv på tilværelsen dersom man tror alle har rosenrøde liv og kan gjør akkurat som de vil uten press fra omgivelsene, katastrofer m.m. Det er mange som har veldig dårlig selvinnsikt og tror de er for eks flinke omsorgsmennesker men som ikke er det.

Ellers er "hva jobber du med" smalltalk jeg lærte da jeg var i begynnelsen av tjueårene. Ettersom jeg har vokst og møtt flere folk der dette er et sårt tema og når jeg selv har en jobb jeg hater- ja da har jeg funnet andre ting å snakke om.



Anonymous poster hash: 08a80...c9d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Er det virkelig folk som er så naive at de tror alle kan velge yrke i hytt og pine og kan fritt bruke det som selvutvikling? Sykepleiere er omsorgsmennesker? Hallo. Man har jammen et enkelt perspektiv på tilværelsen dersom man tror alle har rosenrøde liv og kan gjør akkurat som de vil uten press fra omgivelsene, katastrofer m.m. Det er mange som har veldig dårlig selvinnsikt og tror de er for eks flinke omsorgsmennesker men som ikke er det.

Ellers er "hva jobber du med" smalltalk jeg lærte da jeg var i begynnelsen av tjueårene. Ettersom jeg har vokst og møtt flere folk der dette er et sårt tema og når jeg selv har en jobb jeg hater- ja da har jeg funnet andre ting å snakke om.

Anonymous poster hash: 08a80...c9d

+1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig folk som er så naive at de tror alle kan velge yrke i hytt og pine og kan fritt bruke det som selvutvikling? Sykepleiere er omsorgsmennesker? Hallo. Man har jammen et enkelt perspektiv på tilværelsen dersom man tror alle har rosenrøde liv og kan gjør akkurat som de vil uten press fra omgivelsene, katastrofer m.m. Det er mange som har veldig dårlig selvinnsikt og tror de er for eks flinke omsorgsmennesker men som ikke er det.

Ellers er "hva jobber du med" smalltalk jeg lærte da jeg var i begynnelsen av tjueårene. Ettersom jeg har vokst og møtt flere folk der dette er et sårt tema og når jeg selv har en jobb jeg hater- ja da har jeg funnet andre ting å snakke om.

Anonymous poster hash: 08a80...c9d

+2 !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Ja, jobben trenger ikke å ha noe å si om hvem du er og hva du er opptatt av. Noen ganger er en jobb bare en jobb, og ikke noe som definerer hvem du er som menneske.

Før da jeg hadde et lavstatusyrke så følte jeg ofte at folk ikke synes det var fint nok. De spurte hva jeg jobbet med og etter at jeg hadde sagt det så var de totalt uinteresserte i noe annet.

Det at det var jobben min sa ingenting om meg. Så jeg liker ikke det spørsmålet når det er et av de første spørsmålene.

Blir en lite interessant samtale ut av det, for det blir som regel bare en oppramsing av hva du har gjort og ikke hvem du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke advokat. Hvis jeg ikke tar helt feil du studerte du det samme som meg i 2-3 år før du hoppet av og begynte på noe annet. Mer vil jeg helst ikke røpe. :)

Eiendomsmegler.

Anonymous poster hash: 0dcff...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerte du da før medisin?

Anonymous poster hash: 206c8...3cd

Brukte kanskje lang tid som student, men nøyde meg med to studier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...