Gå til innhold

Har jeg rett og bør jeg si noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her. Jeg er INGEN sladrekjerring takk. Og heller ikke missunnelig. For meg er det bare ikke normalt at ei som sitter hjemme deprimert kjøper interiørting til flere tusen kroner. Hun handler aldri på Skeidar eller Bohus, men Riviera Maison. Hele tiden kjøper hun dyre ting. Hver gang jeg er på besøk så har hun kjøpt seg nye ting.

Hun har gitt blaffen i hvordan hun ser ut, hun sminker seg aldri, alltid samme klær men dyr interiør det har hun.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Jeg er INGEN sladrekjerring takk. Og heller ikke missunnelig. For meg er det bare ikke normalt at ei som sitter hjemme deprimert kjøper interiørting til flere tusen kroner. Hun handler aldri på Skeidar eller Bohus, men Riviera Maison. Hele tiden kjøper hun dyre ting. Hver gang jeg er på besøk så har hun kjøpt seg nye ting.

Hun har gitt blaffen i hvordan hun ser ut, hun sminker seg aldri, alltid samme klær men dyr interiør det har hun.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Venninnen din høres kanskje litt sær ut, men det er fortsatt ikke din business hvordan hun velger å prioritere økonomisk.

Så nei, du har ikke "rett" og bør ikke si "noe".

Anonymous poster hash: 1d18f...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet. Hvorfor skal ikke hun få kjøpe de tingene hun har lyst på selv om hun mottar AAP? Hva vet du om hva mannen tjener? Mest sannsynlig har de felles økonomi der alt går i samme pott.

Mottar selv AAP, og har ikke så mye inn i måneden, men jeg har en mann som tjener tett opp mot 2mill i året, så samlet har vi god råd.

Og ja, vi kjøper også kvalitet når det kommer til møbler/interiør/klær.

Synes du skal legge bort pekefingeren og heller unne venninna di det hun kjøper inn til hus og hjem.



Anonymous poster hash: a4de3...4bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger godviljen til kan jeg se at TS er bekymret for venninnen sin. Det kan hende ukontrolert shopping er en del av depresjonen og det kan føre til problemer senere, f.eks. hvis mye er kjøpt på kreditt.

Jeg synes ikke du skal ta opp dette med henne, men hvis du virkelig er bekymret kan du jo be henne på en kopp kaffe eller et glass vin og spørre hvordan hun har det.



Anonymous poster hash: be929...ba4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er INGEN sladrekjerring takk. Og heller ikke missunnelig. For meg er det bare ikke normalt at ei som sitter hjemme deprimert kjøper interiørting til flere tusen kroner. Hun handler aldri på Skeidar eller Bohus, men Riviera Maison. Hele tiden kjøper hun dyre ting. Hver gang jeg er på besøk så har hun kjøpt seg nye ting.

Hun har gitt blaffen i hvordan hun ser ut, hun sminker seg aldri, alltid samme klær men dyr interiør det har hun.Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Der har du jo svaret!

Hun bruker ikke penger på sminke og dyre klær. Derfor har hun råd til litt dyrere interiør. Selv om jeg personlig ikke syns at Riviera Maison er i det øvre prissjikt. Det er ganske gjennomsnittlig på pris.

Jeg kjøpte en byMalene Birger genser på lørdag. Den kostet 2299,- og det tilsvarer ganske mye RM-stuff.

Slutt å bry deg med hva andre gjør så skal du se at verden blir et mye bedre sted å være i.

Anonymous poster hash: 20815...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er INGEN sladrekjerring takk. Og heller ikke missunnelig. For meg er det bare ikke normalt at ei som sitter hjemme deprimert kjøper interiørting til flere tusen kroner. Hun handler aldri på Skeidar eller Bohus, men Riviera Maison. Hele tiden kjøper hun dyre ting. Hver gang jeg er på besøk så har hun kjøpt seg nye ting.

Hun har gitt blaffen i hvordan hun ser ut, hun sminker seg aldri, alltid samme klær men dyr interiør det har hun.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Men hva er problemet med det da?

Vil du ha rett i at det ikke er normalt? Er det det du har lyst til å gni inn for "venninnen" din også, at hun ikke er normal?

Anonymous poster hash: 1b925...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg er INGEN sladrekjerring takk. Og heller ikke missunnelig. For meg er det bare ikke normalt at ei som sitter hjemme deprimert kjøper interiørting til flere tusen kroner. Hun handler aldri på Skeidar eller Bohus, men Riviera Maison. Hele tiden kjøper hun dyre ting. Hver gang jeg er på besøk så har hun kjøpt seg nye ting.

Hun har gitt blaffen i hvordan hun ser ut, hun sminker seg aldri, alltid samme klær men dyr interiør det har hun.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Jeg skjønner ikke ditt problem ennå.

Hva er normalt for deg at deprimerte gjør? Sitter i en krok og gråter, og sjekker nettbank hvor mye hun har spart i den deppa perioden.

Det er vel ingen sammenheng mellom depresjon og hvilke butikk du handler?

Syns det er fint at hun har intr for interiør og satser på kvalitet i sine tunge dager.

Kanskje hu satser på interiør, fremfor klær og sminke.

Til mer du skriver her inne, til mer latterlig virker du

Jeg handler aldri på skeidar og bohus når det gjelder lamper og pynteting. Jeg handler på andre butikker, så slipper jeg og ha alt mulig som alle andre har. Ja, jeg er deppa, for tiden underlagt nav.

Du bør skaffe deg noe annet innhold i livet enn hva andre gjør og bruker penger til

Har du sett i lampebutkker, og butikker som selger interiør hva det koster? Kanskje du som ikke er oppdatert.

Ja, jeg holder ennå på at du er sjalu. Det du skriver vitner lite om omsorg for henne i alle fall. Pur misunnelse og sjalusi

Anonymous poster hash: 5c474...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør av kun å få tips til å bli flinkere.. Hvordan har dere råd til det dere som tjener lite?Hvordan skal jeg klare å pusse opp, fornye interiør og reise feks når en går på aap el ufør? Samtidig har råd til det hverdagslige? Ok, prioritere, men jeg får heller ikke det til.... Ikke noe som rekker til...

Anonymous poster hash: 7b71e...580

Jeg er ufør og liker å reise. Mine tips til sparing er:

-Bo billig. Kjellerleiligheter er ofte de billigste.

-Ikke bruk penger på bil. Bruk kollektivtransport og kjøp en brukt sykkel.

-Bare handle mat på tilbud. Gå igjennom tilbudsavisene hver uke før du handler.

-Velg et billig mobilabonnement.

-Kvitt deg med TVen.

-Handle klær i bruktbutikker eller på tilbud.

-Klipp håret ditt selv.

Anonymous poster hash: 6602f...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg er INGEN sladrekjerring takk. Og heller ikke missunnelig. For meg er det bare ikke normalt at ei som sitter hjemme deprimert kjøper interiørting til flere tusen kroner. Hun handler aldri på Skeidar eller Bohus, men Riviera Maison. Hele tiden kjøper hun dyre ting. Hver gang jeg er på besøk så har hun kjøpt seg nye ting.

Hun har gitt blaffen i hvordan hun ser ut, hun sminker seg aldri, alltid samme klær men dyr interiør det har hun.

Anonymous poster hash: 429f0...bfc

Men hva er normalt kan man spørre seg.

Tydeligvis bruker hun ikke penger på dyre kremer og sminke, frisør, spa mm. Det kan være veldig dyrt i lengden. Heller ikke på klær. Som også mange bruker mye penger på.

Hun liker dyrt interiør. Flott for henne.

Mannen jobber som bare det, forstod jeg. Så flott. Han setter sikkert stor pris på hvordan hun holder hjemmet. Kanskje hun lager god mat til han også. Synes det er mye verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...