Gå til innhold

Reborn dukker. Hva synes du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Imponert over evnene til de som lager dem... Øye for detaljer, man kan ikke si annet enn at de har det.

Det er reine kunstverket. Jeg er også imponert over detaljene og hvor naturtro mange ser ut.

Anonymous poster hash: c86ca...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt forskjellig på ønskelista. Får jeg noe av det som står der, tror jeg alvebaby er det mest sannsynlige...lol

:fnise: Kjør på ;)

Anonymous poster hash: c86ca...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, dere kan nå si hva dere vil. Det er ihvertfall 3 stk som finner denne tråden såpass interessant at de har haket av på å følge den :fnise:



Anonymous poster hash: c86ca...9e9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Husker jeg så et TV-program en gang om noen kvinner som behandlet slike dukker som babyer. De hadde de med seg overalt, i butikken, i babysete i bilen, gikk tur med dem i vogn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig i at mange av dukkene er svært godt laget, men jeg synes det er en sær hobby. Voksne mennesker som leker med dukker - nei, det anser jeg som unormalt. Hadde jeg kommet hjem til noen og sett en slik dukke til pynt (for eksempel liggende i en vugge), hadde jeg begynt å mistenkte at alt ikke står helt bra til.

Har faktisk sett på en god del YouTube-klipp om dette fenomenet tidligere. Det er ganske skremmende med voksne mennesker som går rundt med dukkene som om de skulle være ekte babyer. Gir dem flaske på restaurant og jeg vet ikke hva.

Endret av Musaleem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så et TV-program en gang om noen kvinner som behandlet slike dukker som babyer. De hadde de med seg overalt, i butikken, i babysete i bilen, gikk tur med dem i vogn osv.

Ja, det programmet har jeg også sett. Legger meg ikke opp i hva andre gjør, men jeg hadde begynt å lure litt hvis noen jeg kjenner hadde begynt å kle opp disse dukkene og oppbevart de i barnevogner/barnesenger. Altså..

Anonymous poster hash: 29d61...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne linken her sier veldig godt det jeg nok tror en del tenker om slike dukker og dem som kjøper dem:

http://www.almightydad.com/general-interest/reborn-babies-pandering-to-a-mental-disorder

The BBC did a report on the dolls and the people who buy them. The dolls themselves are borderline interesting, but the people who buy them, although they would deny it, have emotional problems.

Her er to linker som støtter sitatet:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2192973/I-feel-close-bond-Mother-amasses-12-000-collection-FIFTY-fake-babies-children.html

http://m.neatorama.com/2013/02/19/Reborn-Baby-Doll-Silicone-Bundle-of-Joy/

Ellers andre ting man kommer over: http://www.rebornbabiesuk.com/forum/viewforum.php?f=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dere kan nå si hva dere vil. Det er ihvertfall 3 stk som finner denne tråden såpass interessant at de har haket av på å følge den :fnise:

Anonymous poster hash: c86ca...9e9

Du er jo TS. Er du selger av dukke nr 1 også kanskje? ;-) :-)

Anonymous poster hash: 0b702...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fikk jeg sterk mistanke om også. TS er garantert den som har lagt ut den første annonsen på Finn.



Anonymous poster hash: 928d5...ee2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok skuffe dere to over her. Jeg er ikke selger av noen av dukkene ;)



Anonymous poster hash: c86ca...9e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan tenke meg at det er amerikanerne som er ekstreme når det gjelder disse dukkene, og behandler de som babyer. Tror ikke samlerne her i Norge har de for å erstatte et barn.

Det er ihvertfall ikke det som er min hensikt.



Anonymous poster hash: c86ca...9e9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå det er litt spesielt å si de likner på dødfødte babyer. Kan ikke si jeg synes dukken på det første bildet likner på noen av de dødfødte babyene jeg har sett i alle fall. Den likner i grunn langt mer på en levende baby.

Og det er vel nettopp dét folk reagerer på, altså at de ser så naturtro ut. Kanskje det er slik folk får assosiasjoner til dødfødte babyer, fordi det "eneste" som mangler er at de rører på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå det er litt spesielt å si de likner på dødfødte babyer. Kan ikke si jeg synes dukken på det første bildet likner på noen av de dødfødte babyene jeg har sett i alle fall. Den likner i grunn langt mer på en levende baby.

Og det er vel nettopp dét folk reagerer på, altså at de ser så naturtro ut. Kanskje det er slik folk får assosiasjoner til dødfødte babyer, fordi det "eneste" som mangler er at de rører på seg?

En dødfødt baby er gjerne blå på leppene og neglene. Og har de vært døde en stund, er de enda mer preget. Så jeg er enig med deg at de ikke ser ut som dødfødte babyer.

Anonymous poster hash: c86ca...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...