Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #121 Skrevet 5. august 2004 Når man legger inn et slikt innlegg må man forvente å få svar både for og imot det du mener. Dersom du ikke takler det så får du heller la være å skrive her da
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #122 Skrevet 5. august 2004 Når man legger inn et slikt innlegg må man forvente å få svar både for og imot det du mener. Dersom du ikke takler det så får du heller la være å skrive her da Jeg takler og tåler det,les alle innleggene. Men det virker som om endel sjeler her inne ikke gjør det. Selvfølgelig forventer jeg å få for og imot svar og argumenter. Som sagt,så går jeg ikke inn her for å få trøst. Sånn som kg,s medlemmer og besøkende kan oppføre seg av og til så burde jo hvem som helst skjønne at man får både ros og ris her inne.
Gjest gjest denne gang Skrevet 5. august 2004 #123 Skrevet 5. august 2004 Ja noen ganger lurer jeg på hva de voksne her inne tenker med når jeg ser hvordan de oppfører seg. Så lite innteligente innlegg er det lenge siden jeg har sett. Mener dere at denne tråden er så fæl så hold dere unna,mener dere at dere har noe vettugt å si så bare si det. Men hold dere for gode til å angripe denen foortvilte personen for så å synke så lavt som enkelte her inne har gjort. Jeg kan ikke si meg enig i alt det trådstarter sier,men jeg reagerer også på hva enkelte her inne klarer å sprute ut av seg. Er inntelligensen deres høyere så får dere jo vise det også da. alle tar sine valg i livet og alle må leve og lære av dem.
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #124 Skrevet 5. august 2004 Ingenting som tyder på at PREGNANT er så fortvilt heller da Men som siste gjest sier: en bør melde seg ut av diskusjonen og det gjør jeg herved for det er en så lite intelligent diskusjon som er kommet ut av hele greia :-?
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2004 #125 Skrevet 5. august 2004 Melder meg ut av denne diskusjonen jeg også.ikke fordi jeg støtter denne kvinnen sitt innlegg,men fordi jeg synes at mange andre kvinner her inne ikke vet hvordan de skal diskutere skikkelig. Drittslenging er jeg litt for gammel til.
ellapille Skrevet 5. august 2004 #126 Skrevet 5. august 2004 Jeg synes mange damer her inne som sier seg å være smarte,inntelligente og oppegående bør bevise det. Ja dere må jo tydelig mene det om dere selv når dere angriper et annet menneske så rått som dere gjør. For uansett hva trådstarter mener,gjør eller har gjennomgått,så går dere på henne som person. Og det er ikke fornuftig,saklig eller innteligent i det hele tatt. Synes absolutt at denne damen trenger å få saklig kritikk eller oppmuntring. Det som foregår her inne,er jo som en gjeng med barnehageunger. Så min støtte gir jeg henne,og det er fordi jeg har tilgode å se sakligheten og fornuften i det meste av kritikken her inne. Noen fornuftige mennesker finnes det her inne,men de er i fåtall. Det er ikke det at dere er uenig i aborten jeg angriper nå,det er hvordan dere oppfører dere. Hvorvidt grunnlaget var der for en abort,det er det bare denne kvinnen som kan avgjøre.
ellapille Skrevet 5. august 2004 #129 Skrevet 5. august 2004 ærlig talt man spør da ikke folk hva slags prevensjon andre har. Det er en sak som man får bestemme selv og man finner ut etter noen år vel om hvilket middel som er best for ens egen kropp. Det er vel bare mine venninner jeg selv kan snakke om slike ting,man bretter da seg ikke så mye ut sånn personlig mener jeg. Om sånne ting i alle fall. Ikke bry deg om slike tarvelige spørsmål pregnant. Det finnes liksom ikke grenser for folk her inne. herregud er det vireklig mulig???? :o Nå er jo aborten din tatt og da må liksom folk begynne med noe annet. Og da blir det sånne spørsmål. Hovedsaken er vel at hu bruker prevensjon,gjorde det beste ut av sin egen situasjon, ikke kommer til å gjøre dette igjen og at hun faktisk sier høyt og tydelig at dette ikke er et: PREVENSJONSMIDDEl. Jeg har aldri tatt abort ,men jeg har opplevd masse i mitt eget liv som kan gjøre at jeg kan forstå hennes dilemma. Det å være psykisk syk(for det har jeg vært), Så jeg kan vel kjenne igjen noen av hennes tanker og følelser.
Gjest morrostompen Skrevet 6. august 2004 #130 Skrevet 6. august 2004 Sikkert flere her inne som selv har tatt abort,men de spiller et dobbeltspill for å virke så mye mer moralske og korrekte. 8) Man innrømmer de små feil for å skjule de store har jeg hørt. Godt at livet til de fleste her inne har vært så perfekt da,ja at de ikke har kommet utfor vanskelige situasjoner med en slik dybde som denne kvinnen beskriver. fyttirakkern!!!!!!!!!!!!!!!!!! at enkelte ikke skjems over sin egen fremferd. :evil:
birgitte242 Skrevet 7. august 2004 #132 Skrevet 7. august 2004 Hei du! Jeg synes valget du tok var riktig for deg i din nåværende situasjon.. Men jeg synes ikke du bør bli så forbannet over de svarene du får, du har jo tross alt lagt ut problemstillingen din på et diskusjonsforum.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #133 Skrevet 7. august 2004 Å ta en medisinsk abort var for meg veldig bra. da kunne jeg være med hele veien og bestemme litt selv. Jeg tok pillen og stikkpillen og fikk reise hjem,så alt ble fikset hjemme. og for meg var dette en helt grei prosess. Reagerer litt på dette, jeg. Har du utført dette i utlandet? Så vidt jeg vet er det ikke lov i Nore å gi stikkpiller og så sende pasienten hjem.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #134 Skrevet 7. august 2004 Reagerer litt på dette, jeg. Har du utført dette i utlandet? Så vidt jeg vet er det ikke lov i Nore å gi stikkpiller og så sende pasienten hjem.[/quote Dette er lov i Norge ja. Pasienten blir sendt hjem etter stikkpille, men må tilbake til sykehuset etter noen dager for å sjekke at alt har kommet ut.
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2004 #135 Skrevet 7. august 2004 :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? :-? Jeg fikk abortpillen på en mandag og kom tilbake på onsdag og fikk en stikkpille som skulle opp i skjeden. Jeg måtte være på sykehuset i 2 timer for å være sikker på at den ikke kom ut igjen siden jeg hadde begynt å blø. Deretter fikk jeg reise hjem etter mitt eget ønske. Jeg kunne også valgt å ligge der en hel dag,men det ville jeg ikke. Jeg må ikke tilbake etter noen dager for å sjekke at alt har kommet ut. Den medisinske aborten gjør akuratt det samme som utskrapningen. Jeg har ikke utført dette i utlandet. Men på sykehuset i Stavanger. Jeg skal kun tilbake til min fastlege etter 30 dager for å ta blodprøver for å sjekke at jeg ikke fortsatt er gravid. Noe som ikke er tilfellet for meg. Slik gjøres det på sykehuset her og kanskje de har andre praksismetoder andre steder men det ville jo være rart,for jeg trodde jo at det bare var en måte å ta medisins abort på. Men nå er jo ikke jeg ekspert på dette området. Har bare utført dette en gang og det vil aldri skje igjen. Såpass vet jeg idag. Hilsen pregnant.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #136 Skrevet 8. august 2004 PREgnant Jeg fikk tilbud om medisinsk abort etter at det ble oppdaget at spiren ikke levde lenger. På det sykehuset måtte man innom sykehuset med to dagers mellomrom. I tillegg måtte man ta ultralyd etter 2 uker for å sjekke om det var rester igjen. Dette var for å minimere faren for infeksjon. Det kan godt hende at rutinene er forskjellige avhengig av hvor tidlig man er i svangerskapet.
Ugla Skrevet 8. august 2004 #137 Skrevet 8. august 2004 Jeg synes mange damer her inne som sier seg å være smarte,inntelligente og oppegående bør bevise det. Ja dere må jo tydelig mene det om dere selv når dere angriper et annet menneske så rått som dere gjør. Helt enig! Blir helt sjokkert over hva dere får dere til å skrive!!! Og til dere som sier at hun må takkle å få svar både for og imot det hun mener... Vet dere hva... Det synes jeg hun har takklet meget godt!!!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. august 2004 #138 Skrevet 8. august 2004 Nå har jeg lest alle sidene, alle svarene og alle angrepene mot pregnant. Jeg synes hun har taklet all dritten veldig bra, og jeg hadde i hvert fall mistet tålmodigheten for lenge siden hvis jeg var henne. Etter det første innlegget må jeg innrømme at jeg syntes hun var hysterisk, men etter å ha lest resten av historien, oppfattet jeg situasjonen helt annerledes. Det er helt tydelig for meg at hun har tatt det riktige valget, og at hun ikke kunne forutse hvordan hun ville reagere på en graviditet. Og jeg er helt sikker på at hun er har lært nok til å unngå situasjonen neste gang - ergo er hun intelligent. Det blir så tydelig at mange som kritiserer her griper etter halmstrå for å skremme henne. "Det gjør vondt", "tenk på alle de som ikke kan få barn", "steriliser deg", "Ikke bruk smileys (!)", "du er uintelligent", "jammen du sa sånn og sånn", "du må takle verbal bank" osv osv. Dette er ikke å hjelpe et menneske med å ta en avgjørelse som er riktig for henne. Det er å overføre sine problemer på andre mennesker. Well, get this: INGEN ER LIKE! Det som passer for pregnant, passer kanskje ikke for alle, men jeg skjønner i hvert fall veldig godt hvor hun kommer fra - og det er bare ut fra det hun har skrevet om seg selv. Og jeg mener hun har tatt det beste valget for seg og sin familie. Lykke til videre, pregnant!
Gjest preGNANt Skrevet 8. august 2004 #139 Skrevet 8. august 2004 Endelig noen som tok seg tid til å lese innleggene,ikke bare mine men alle de andres også. Helheten er viktig å få med seg før man går ut med full skyts. Og jeg mener ikke da at dere "burde være enig med meg" jeg mener bare at det er letterer å si noe fornuftig enten det er i den ene eller andre retningen om man får med seg helheten. Jeg synes denne diskusjonen har vært intresang for meg,her får jeg fra alle kanter og det kan bare være sunt det. Skal se at andre her inne også har lært noe av dette innlegget og dens svar. Selv om jeg ikke la ut dette innlegget for å få trøst og støtte så må jeg jo innrømme at det er alltid like koselig å få positive svar,det mener nok alle som legger ut et sårt og vanskelig tema. Må innrømme at jeg hadde vært mer åpen for forståelse om det hadde vært en annen fortvilet sjel som la ut et slikt innlegg. Nettopp fordi jeg har opplevd såpass som jeg har gjort. Jeg er ikke så rask til å dømme folk. :-x :-x
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #140 Skrevet 8. august 2004 Synes denne dama har tålt kritikken særdeles bra jeg. Om aborten var på riktig grunnlag kan bare hun bedømme. Hva jeg tenker og tror på dette området kommer til kort,det er ikke jeg som er/har vært syk eller befinner meg i en slik situasjon. Håper hun har det bra nå og at noen har kanskje fått åpnet sine horisonter litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå