Gå til innhold

planla graviditet og vil ikke ha!!!!

Fremhevede innlegg

Gjest Hanna
Skrevet

Mange slenger ut kommentarer uten å vite så veldig mye.

Jeg har ikke selv opplevd dette,men har hatt syke mennesker nært innpå kroppen og det er beintøft.

Så gjør det som er det beste for deg.

Jeg sier ikke dette fordi jeg synes synd på deg og det ønsker du heller ikke,jeg sier det fordi jeg forstår endel med dette å være psykisk syk.

Varme tanker fra meg( Hanna)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker med psykiske problemer og med så god oversikt over dem er ofte bedre, mer innlevende og empatiske foreldre enn mange andre foreldre. Og alle dere som syns at hun burde visst dette og aldri planlagt å bli gravid for så å ta abort, trenger ikke skrive noe, for det er jo en selvfølge! Men det det handler om nå er dagens faktiske situasjon og hva som er familiens beste løsning på dette problemet. Mange er på død og liv i mot abort, og det er mange sjeler som lider, og vil lide pga det.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du tenker på.

Ut fra det du skrev så skjønner jeg det som at graviditeten var planlagt, men at du "freaka" ut da den ble et faktum...

Vel, jeg har nå prøvd å bli gravid i ett år. Det er veldig sårt at jeg ikke blir gravid. Vet ikke hva som er galt. Finner ikke ut av deg. Holder på med utredning.

Skal ikke gå inn på hva jeg synes om det du er i ferd med å gjøre nå. Men jeg drister meg til å si så mye som at du umulig kan være riktig navla. Det å kunne bli gravid er en gave, ikke noen selvfølge.......

Gjest hengemyr
Skrevet

Det å bli psykisk syk er ikke noen gave eller noe man kan forutse heller .

Tenk før du skriver noe.

Ikke la dine egne problemer komme i veien for å forstå et annet menneske.

Hilsen hengemyr

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda alle sammen,jeg tåler det som blir sagt her jeg. Men er det regler for hvilke diskusjoner man kan legge ut eller ikke????????????? :o :o

Og for ENTE gang jeg la det ikke ut for at folk skal synes synd på meg.

Kjære dere,jeg tåler kritikk. :hoho::hoho:

Tydelig at dette er et tema som får følelser i sving hos mange og det er sunt,da begynner hjernebarken å jobbe litt ekstra også. :wink::wink:

Har lagt merke til at fryktelig mange ganger da folk legger inn forskjellige historier her inne,så får de så hatten passer,og det er okay det i seg selv,men vi gjør ikke dette for at vi skal bli syntes synd på. :tunge1::tunge1:

Kanskje bare det å skrive ned ting hjelper en sart sjel i en vanskelig livssituasjon. :-) :-) :-)

Trenger jeg noen til å trøste meg eller bygge meg opp 100% så går jeg til mannen min,hadde jeg trodd at jeg skulle fått 100% støtte her inne så hadde jeg jo vært riv ruskende gal i hue!! :roll::roll::roll:

Kanskje jeg bare ville dele denne historien og hva er galt i det. :P:P:P:P

Tydelig at mange ble revet med i dette emnet også,så da er det vel et tema mange er engasjert i og innteresserer seg for,for det er mange svar og mange besøkende på dette forumet.

Basta. :wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:

Jeg trodde jeg var frisk etter 3-4 års psykoterapi og masse hjelp,men jeg tok feil i det jeg tok graviditetstesten.

Nå blir det å jobbe i 3-4 år til og se hvordan formen er da. da er jeg eldre,klokere og med mer erfaring.

Dette her blir den eneste gangen i livet mitt jeg kommer til å gjøre noe slikt. Og det er beintøft.

Nå er valget tatt,jeg har ikke mareritt,jeg gråter ikke og jeg har slutta med medisiner fordi jeg vet at valget er riktig. Jeg kan ikke gamble med mange liv fordi jeg er sjuk. De unga jeg har har opplevd mamma meget syk over flere år,skal jeg da sette et barn til ,til verden som ikke får en skikkelig oppegående mor?? Nei der synes jeg det er helt feil. Om jeg vet at jeg forringer mine barns liv,mitt,mannen min sitt og det nye barnets liv fordi jeg skal fullføre dette svangerskapet,da er svaret meget enkelt. Jeg får ta vare på det jeg har.

Ja jeg skulle ha tenkt på dette før om jeg visste hva som ville skje,det har dere helt rett i.

men poenget er jo at jeg ikke visste!! : :o :o :o

Men NÅ VET du! Så hvorfor steriliserer du (eller din partner) seg ikke?

Gjest PrEGNanT
Skrevet

Ja da er det i gang.

Var på sykehuset i går og fikk abortpillen så nå er alt stoppet.

I morgen skal jeg tilbake å få en stikkpille som gjør at livmoren trekker seg sammen og at det kommer ut.

Jeg angrer ikke enda.

Ikke trist i det hele tatt.

Kanskje det kommer en reaksjon senere,hvem vet??

Men det får jeg ta da.

Nå skal jeg fokusere på de unga jeg har.

Det virker som om jeg skal straffes fordi jeg er psykisk syk og blir lett gravid. :idesmil::idesmil:

lur ide.

Ja for flere her inne mener at jeg burde sterilisere meg eller at mannen min burde det. :kvalm:

Hva er dette for noe innteligente greier da?? :hoho::hoho:

Da kan man gå inn på selektiv utvelgelse av barn også da,for hvis syke mennesker ikke får lov til å bli friske og få barn ja da er vi inne på farlige områder.

:fy: Eller kanskje tvangssterilisering,bortadopsjon om jeg eller andre tidligere psykisk syke føder barn,kanskje vi skal bli gjort umyndige og må gå rundt med en formynder og med hjelm på hodet. :kose::kose::kose:

Jeg kan ikke straffes fordi jeg lett blir gravid og det med prevensjon også.

Hva er dette for noe.

Skulle jeg liksom beholdt det jeg gikk å bar på i solidaritet for de som ikke kan få barn,sliter med å få barn,for de som angrer på at de tok det vekk osv?? :klø: :klø:

Herregud da synes jeg dere er psykisk sjuke.

Man får ikke barn i solidaritet eller av statusgrunner vel,jeg har ikke fått de jeg har på grunn av det.

Så jeg kan ikke synes synd på alle dere andre her inne som kommer med stakkars meg metoden jeg har prøvd et helt år på å bli gravid osv. Også skal jeg på utredning osv. Ja livet er ikke rettferdig,det er hardt å brutalt. Sorry jeg har nok å tenke på om jeg ikke skal synes synd på deg eller dere som sliter. Jeg skjønner at dere sliter men kan ikke legge det innpå meg.

Å se forbi sin egen sorg eller problemer for å se andres uten å gjøre de til sine egne problemer er en kunst. For å treffe riktige avgjørelser eller se fornuften i det så må man se saklig på ting uten å bli følelsesmessig innvolvert,da blir resultatet skammelig feil. Og der merker jeg at endel ikke klarer å se saken for saken sin del,men legger seg inn på dette med hud,hår og masse følelser. Men jeg tåler det,jeg har vært utpå verre stormer enn dette,mye verre :briller:

Dere som legger inn innlegg her om at dere ikke kan få barn at jeg skal ikke ta det vekk,jeg er syk i hodet,uansvarlig,jeg bør sterilisere og jeg vet ikke hva,kanskje dere ikke er modne nok eller voksne nok til å få barn enda.

Og da tenker jeg ikke alder for jeg vet ikke hvor gamle dere er,men rent inntelektuelt så kan man være ganske blåst i en alder av 30 år også :hoho::hoho::hoho::hoho:

Det er deres problemer ikke mine.

Mitt dilemma og problem er ordnet opp i.

Ja jeg sier det var et problem fordi det gjorde meg ikke glad og stolt,jeg følte absolutt ikke at jeg gikk å bar på noe som kunne bli et barn. Jeg ble syk av det.

Så nå kan dere avsky meg så mye dere vil og slenge så mye skit dere vil.

Valget jeg tok ovenfor meg og mine var helt riktig.

For en annen kan det være feil.

En ny type prevensjon som jeg ikke har prøvd før skal i gang fra imorgen av. Jeg går ikke hen å blir gravid og tar abort med vilje. Om folk tror det er de utrolig uvitende. Jeg vil aldri oppleve å måtte gå igjennom slikt igjen. Aldri.

Jeg er ikke følelsesmessig kald,bare veldig klar over hvilket liv jeg gav de andre unga mine for noen år siden,skulle jeg virkelig gamblet med å fått et til under slike forhold?? niks

Og siden mange nå er sinte og uenige så får jeg gi meg selv en blomst :dagensrose:

Ha en fin dag alle sammen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg lest alle innleggene dine og synes du har truffet det riktige valget for deg.

Hva slags problemer andre sliter med kan du selvfølgelig ikke legge innpå deg,det fatter vel alle her inne.

Håper du blir frisk og at livet smiler til deg,for du har vært igjennom ganske mye.

hilsen meg :kose:

Gjest Bergenser
Skrevet
Ja for flere her inne mener at jeg burde sterilisere meg eller at mannen min burde det. :kvalm:

Hva er dette for noe innteligente greier da?? :hoho::hoho:

Syns du virkelig at dette er en dum ide ?????????????????????

Skrevet

Jeg forstår at du er i en vanskelig situasjon, men må si at jeg uansett finner det underlig at du i en så trist affære som dette velger å bruke ho-ho-smileys i fleng. Vitner vel om at dømmekraften ikke er helt på topp? Jeg ble ihvertfall provosert av det uavhengig av din situasjon. Tenk over hvordan du fremstiller saken og beregn ditt publikum bedre neste gang, så vil kanskje flere ha forståelse for at du valgte som du gjorde.

Skrevet

Er helt enig med siste innlegg. Smileys hører ikke sammen med ett så alvorlig tema. Du virker rett og slett litt syk ved måten du bruker dem på......

Gjest Anonymous
Skrevet

Er også enig i de to foregående innlegga. Høres ikke særlig seriøst ut hele greia spør du meg :roll:

Virker ikke ut som det synker helt inn alvoret i en slik situasjon.

Skrevet

Jeg er glad på det ufødte barnet sin skyld.Du virker ikke helt god spør du meg...Det var kanskje lurt av deg å ta abort

Skrevet
Jeg forstår at du er i en vanskelig situasjon' date=' men må si at jeg uansett finner det underlig at du i en så trist affære som dette velger å bruke ho-ho-smileys i fleng. Vitner vel om at dømmekraften ikke er helt på topp? Jeg ble ihvertfall provosert av det uavhengig av din situasjon. Tenk over hvordan du fremstiller saken og beregn ditt publikum bedre neste gang, så vil kanskje flere ha forståelse for at du valgte som du gjorde.[/quote']

må si meg helt enig her, det passer seg ikke med ho-smileys.

Skrevet

Nå må dere slappe av. Lykke til videre pregnant!

Gjest prEGnanT
Skrevet

Nå er aborten gjort og jeg føler meg helt i fin form.

Prevensjonen er allerede på plass for dette vil jeg ikke igjennom en gang til.

Hvorvidt jeg og mannen min burde steriliseres er jo vårt valg selvfølgelig og det er også et alvorlig inngrep.

Om hvor og når jeg bruker smileys hen gjør vel ikke at diskusjonen blir mer ømtålig,mindre lyssky eller mer plagsom.

Jeg har måttet tåle masse her inne jeg og det tåler jeg så godt.

Er ganske tykkhuda i forhold til endel her inne.

Men det er greit for meg.

Finnes det regler for når og i hvilke forum man kan bruke smileys??

Å komme med innlegg på at folk går på min inntelligens eller sier at det hadde vært synd på ungen om jeg hadde båret det frem.

Dette er jo barbariske utsagt bare for at jeg satte smileys som provoserte.

Men de utsagnene gjør ikke vondt altså og ikke blir jeg sinna heller,vil bare gjøre dere oppmerksomme på at slike utsagn kan man holde seg for god til.

jeg satte de der med hensikt i nettopp for å provosere og da hadde jeg vel venta meg sterke skyts med litt mål og mening i enn det jeg fikk.

Endel fjortis kommentarer har kommet ja.

Jeg tar opp et tema som kan være sårt for noen,provoserende for andre og greit for enkelte og får bare små fjortis kommentarer igjen. At dere kan synke så lavt å kommentere hva jeg bruker i innleggene mine.

Fatter ikke det. men så kanskje jeg ikke fatter hva dere egentlig reagerer på,er det smileysene eller at jeg har gjort en abort??

Å ta en medisinsk abort var for meg veldig bra. da kunne jeg være med hele veien og bestemme litt selv. Jeg tok pillen og stikkpillen og fikk reise hjem,så alt ble fikset hjemme. og for meg var dette en helt grei prosess. Jeg ville avslutte det selv når jeg hadde satt meg i denne situasjonen. Det skulle jo være et valg som jeg kan fortsette å leve med. Det var ikke smertefult i det hele tatt,smertene er som menstruasjonssmerter og man kan få noe smertestillende for det. pinex eller paracet går greit. P-sprøyta kan man ta samme dag som aborten har skjedd om noen lurer på det. I mitt tilfelle så aborterte jeg hjemme dagen før jeg fikk stikkpillen og det var ikke vondt. Så stikkpillen gjør det samme som et kirurgisk inngrep med utskrapning og det hele. Etter 30 dager skal man til lege og ta blodprøver for å se at alt er som det skal.

Ville bare skrive litt om dette for de som kanskje lurer men ikke tør å spørre etter at de ser hvor mange sinte innlegg som er kommet.

Dette var min førtse provoserte abort og det kommer ikke til å skje igjen.

Å komme frem til denne avgjørelsen er ikke gjort over en sigarett og en kopp te.

det var 2 uker med masse følelser og tanker i sving.

Abort er absolutt ikke en prevensjon.

Gjest baby-E
Skrevet

Det virker som om jeg skal straffes fordi jeg er psykisk syk og blir lett gravid. :idesmil::idesmil:

lur ide.

Ikke for å være frekk eller noe, men du sier du blir lett gravid.. Hørt om prevansjon?

Gjest preGnant
Skrevet

Ikke for å være frekk eller noe, men du sier du blir lett gravid.. Hørt om prevansjon?

Jeg hadde blitt glad om du leste alle innleggene mine,for da hadde ikke dette innlegget kommet.

hilsen NOT pregnant enymore.

Skrevet

synes det ikke er så veldig rart at folk her inne reagerte på dine smileys jeg da.

Abort er noe de fleste har en mening om. Og selv synes jeg ikke mange av smileys dine passet helt til tema. Men men HELDIGVIS er vi forskjellige!!!!!!!!!!!! og man må regne med at andre kommenterer og har andre meninger her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...